AnonymBruker Skrevet 9. november 2014 #1 Skrevet 9. november 2014 Norske, seriøse nettbutikker med godt utvalg og billige produkter (jeg mangler ALT og har lite penger)? Anbefal meg en god mascara med en god børste som separerer vippene, gir litt fylde og volum! Hva er mildest og mest skånsomt å fjerne sminken med? Hvilket sminkemerke er best for en med sensitiv, småtørr hud? Gode sminkevideo-bloggere på youtube? Hva kan jeg gjøre for å få pene, glatte lepper som leppestiften sitter pent på? -har ofte litt tørre, sprukne, såre lepper eller "løs" hud på leppen som gjør at leppestiften ikke sitter fint, ser kakete ut. Fargevalg som kan passe meg, til øyne, liner og lepper? -blå øyne, vinterblek hud hele året, lyse lepper, kommunegrått kort hår (som jeg tenker å farge i en gøyal farge), midt i 20-årene. Som sagt, jeg mangler alt, jeg har ikke så mye peiling lenger etter å ha gått au naturel i flere år. Er vel helst ute etter mascara, øyeskygge, eyeliner, leppestift/lipgloss med farge, neglelakk... og kanskje lipliner). Takk på forhånd. Beklager litt rotete innlegg.. Anonymous poster hash: 86da1...b34
AnonymBruker Skrevet 9. november 2014 #2 Skrevet 9. november 2014 sjekk makeupmekka.no billig mineral sminke og mange som skriver hvordan de likte div produkter inne på siden. ikke alt som har superhøy standard, men Mange gullkorn! de matte leppestiftene ble forøvrig for tørre for mine lepper da. solpudderet (uten shimmer) er kjempe fint, det blir ikke så mye og mørkt liksom. de har også gode koster. det beste å fjerne sminken med er klut og vann/ hender og vann dusjstrålen. jeg har ikke tid/gidd til dette hele tiden og bytter på sminkeservietter (grønn pakke fra simple) du m ikke bruke de billig serviettene mens de sm er til baby nesten alltid er safe. når jeg ikke bruker de bruker jeg klut med mild babyolje. men viktig med fuktighets krem etter serviettene da de tørker ut huden uansett hvor milde de er. bruk lepomade under leppestiften og gjere skrubb med leppeskrubb eller bare froteklut med varmt vann. til nød har jeg brukt vanlig ansiktskrem. Men det er stoor forskjell på leppestifter og hvor mye de tørker ut leppene og gir sånn løs hud som du beskriver. For eksempel leppestifter fra Loreal og Maybeline har jeg alltid fått tør hud og må ha på masse gloss og balm for at det skal se pent ut og selv da holder det bare en kort stund.. Mens fra Isadora har jeg funnet en leppestift serie som ikke gjør at leppene ser tørre ut ! Serien ser sånn ut: de har forskjellige typer leppestifter på makeupmekka siden. Du bør også bruke en leppepenn over leppestiften som gjør at det ikke smitter så mye og ikke sklir vekk eller tørker ut like fort. Denne er uten farge. Blå øyne kler nesten alt føler jeg, fra gull-brune toner men dette kan du google eyemakeup for blue eyes, kommer masse tips, jeg personlig synes blåøyde ofte kler gulltoner og nudefarger som er lyse og ellers kalde toner. Leppene avhenger jo av øyesminken, men der tenker jeg at hva som helst vil gå. Jeg synes peach farget blush og generel lyse farger da som rosa er veldig pent på jenter med blå øyne og lyst hår da heller enn mørke brunt/mørke oransje. En god mascara som er slik du beskriver er: dolleyes fra lancome (men den er jo ganske dyr) Jeg liker også godt mascaraene fra Loreal bl.a. telescopic (kommer i flere varianter). Vil også anbefale deg å kjøpe en highlighter enten en i skyggevariant eller en blyant det kan løfte sminken veldig Altså en lys blyant/skygge som du bruker hovedsaklig rett under øyenbrynet men også andre steder i ansiktet etterhvert som du lærer den å kjenne. Jeg har litt små øyelokk og liker å gjøre øynene mine større og da er de gull verdt! Har både blyant og løs. Også bør alle ha en våt eyeliner (enklest om du finner en noenlunde stiv kost på den) Lykke til! Dette ble også rotete Anonymous poster hash: 760e0...c48
AnonymBruker Skrevet 9. november 2014 #3 Skrevet 9. november 2014 Ikke norsk, men feelunique.com er en britisk side som er helt trygg. "Alle" på dette forumet handler derfra. Der finner du sminke i alle prisklasser. Anonymous poster hash: be392...1ba 1
Gjest Marsviinet Skrevet 10. november 2014 #4 Skrevet 10. november 2014 Hun her har jeg begynt å se litt på. Det som er kjipt er at hun har eget sminkemerke, men hun bruker litt mac og slikt og. Men teknikkene kan du jo bruke med all mulig sminke. Jeg har i det siste testet ut blyantøyeskygger fra Gosh og er veldig fornøyd med dem. Da får du litt ekstra shimmer, og de er utrolig lette og påføre for å legge enkel øyenskygge uten blending og alt slikt, selv om det kan være lurt og bruke en blendingbrush etter du har lagt på med selve blyanten. Eyelinerne fra gosh kan jeg også anbefale, og de er billige. Går du på vita kan du få hjelp til å finne. Ellers kan det være lurt å bruke en concealer for å skjule mørke ringer, og for eksempel rødhet rundt nese. Jeg bruker bare concealer og ikke foundation, pudder o.l. Leppeskrubb som over her er gull verdt for leppene. Ellers har jeg lest at flere anbefaler brystvortesalve for leppene. På neglene synes jeg alt er lov. Isadora sin nye gellack er veldig god. Det er ikke gellack med UV-lampe, men de kaller den det. Jeg har ikke hatt min på mer enn 2 dager enda, så vet ikke holdbarheten, men på flasken står det 7 dager. Synes andre lakker fra Isadora også er bra. Siste jeg vil anbefale er å markere brynene dine hvis du føler behov for det. Brynene gjør virkelig et ansikt. Selv bruker jeg øyenbrynsblyant fra Chanel. Det er den beste jeg har vært borti. Men lest om flere som anbefaler skyggesett til øyenbrynene, og hørt mye bra fra Gosh sitt til det og. Øyenbrynsgel kan du bruke i tillegg for å holde dem på plass. Lykke til! Noen i tråden som forresten har tips til gode sminkebørster? Der er jeg ganske blank, men har lært mer om det i det siste, og trenger primært børster til øyenskygge og lepper.
Gjest Verify Skrevet 10. november 2014 #5 Skrevet 10. november 2014 (endret) Jeg bruker denne: Magnetic Mascara med lash builder. Lash builder er en fiberkost. Jeg får helt sykt lange vipper med den, og har normal størrelse uten maskara. Den koster 250 kroner på vita. Her kan du lese om den: www.santhilea.com. Kjøpte den for å teste og elsker den. Veldig enkel å vaske vekk på kvelden. Endret 10. november 2014 av Verify
Gjest BabyBlue Skrevet 10. november 2014 #6 Skrevet 10. november 2014 Jeg bruker denne: Magnetic Mascara med lash builder. Lash builder er en fiberkost. Jeg får helt sykt lange vipper med den, og har normal størrelse uten maskara. Den koster 250 kroner på vita. Her kan du lese om den: www.santhilea.com. Kjøpte den for å teste og elsker den. Veldig enkel å vaske vekk på kvelden. Jeg har den maskaraen, og mens den store maskaraen er helt OK, er den lash builderen en plage. Fibrene poker meg i øyet, og den svir o_0 påfører den som det står oppført på pakningen og på nett. Noen tips?
Gjest Verify Skrevet 10. november 2014 #7 Skrevet 10. november 2014 Jeg har den maskaraen, og mens den store maskaraen er helt OK, er den lash builderen en plage. Fibrene poker meg i øyet, og den svir o_0 påfører den som det står oppført på pakningen og på nett. Noen tips? Så rart. Jeg synes mascaraen var en smule tung i begynnelsen og ved første påføring merket jeg at det svidde litt. Derimot forsvant det etterhvert. Nå merker jeg ingenting, påfører slik det står beskrevet. Hvor lenge har du brukt den? Kanskje den har litt tilvenningstid?
AnonymBruker Skrevet 11. november 2014 #8 Skrevet 11. november 2014 Norske, seriøse nettbutikker med godt utvalg og billige produkter (jeg mangler ALT og har lite penger)? Jeg handler på feelunique. Britisk side, med bedre priser og utvalg enn de norske. Du kan også velge et "favorittmerke" som du får 10% rabatt på når du handler. Anbefal meg en god mascara med en god børste som separerer vippene, gir litt fylde og volum! l`Oreal telescopic. Jeg har også prøvd noen gode fra Artdeco og Maybelline. Hva er mildest og mest skånsomt å fjerne sminken med? Jeg bruker kokosnøttolje for å fjerne alt om kvelden (eventuelt ultrabalnd fra Lush), og "sparer" sminkefjerneren til korrigering når jeg legger sminke. Jeg bruker Body Shop sin (stor hvit flaske). Hvilket sminkemerke er best for en med sensitiv, småtørr hud? Gode sminkevideo-bloggere på youtube? Mitt tips: bla gjennom og finn noen som er litt lik deg selv. På YT er det mange flinke, men jeg foretrekker å se tuorials på folk som har samme farger/trekk som meg selv. For tiden liker jeg kanalen til Chanelette. Hva kan jeg gjøre for å få pene, glatte lepper som leppestiften sitter pent på? Gå på MAC og kjøp en primer-stick. Eventuelt vær flink med lipsyl og pleie. Du kan bruke kokosnøttolje på leppene. -har ofte litt tørre, sprukne, såre lepper eller "løs" hud på leppen som gjør at leppestiften ikke sitter fint, ser kakete ut. Fargevalg som kan passe meg, til øyne, liner og lepper? -blå øyne, vinterblek hud hele året, lyse lepper, kommunegrått kort hår (som jeg tenker å farge i en gøyal farge), midt i 20-årene. Natulig, helt sikkert. Brun/rosa på leppene, svart mascara, men bruk brun øyensminke ellers. Veldig få lyse jenter og damer med blå øyne kler svart eyeliner etter min mening. Som sagt, jeg mangler alt, jeg har ikke så mye peiling lenger etter å ha gått au naturel i flere år. Er vel helst ute etter mascara, øyeskygge, eyeliner, leppestift/lipgloss med farge, neglelakk... og kanskje lipliner). Rimmel, maybelline og l`Oreal har en del bra. Om du tjener penger vil jeg anbefale Chanel. Takk på forhånd. Beklager litt rotete innlegg.. Anonymous poster hash: 86da1...b34 Anonymous poster hash: 1477a...5b5
AnonymBruker Skrevet 11. november 2014 #9 Skrevet 11. november 2014 Foreslår du fortsetter å være naturlig. Ser finere ut og nesten helt gratis.Anonymous poster hash: e1796...921
Sugarbabe Skrevet 17. november 2014 #10 Skrevet 17. november 2014 Hei jeg vil anbefale hvis du skal begynne med sminke at du ikke bare fjerner sminke men også renser huden og bruker toner og fuktighetskrem, å bare ta av sminken kan tette porene fordi sminkefjærnere ofte har mye olje for å løse opp sminken. Jeg bruker miccelar vann og bomullspads for å fjerne sminke, sminke servietter har jeg bare dårlig erfaring med men kjenner andre med god erfaring. En ikke for dyr fuktighetskrem som jeg er fornøyd med er garnier, de har forskjellige fuktighetskremer for tørr, normal og kominasjonshud. Min favoritt beauty youtubere er Michelle Phan, carlybybel og bubzbeauty også er det mange andre som er flinke som kommer opp som forslag når man ser på filmene dems Hva jeg angrer på som nybegynner i sminke er å ikke bruke øyebrynsblyant/pudder, for kommunegrått hår anbefaler jeg å bruke en farge som er ca samme, ( 2-3 nyanser mørkere for blonde og 2-3 nyanser lysere for brunetter) det rammer inn øynene som er vinduet til sjelen Hvilken eyeliner som er best spørs hvilken look du vil ha (flytende, blyant, gel) flytende blir veldig knæsj i fargen, fin for katteøyne og blyant blir mer naturlig, gel er myk å jobbe med men krever god børste men passer både for naturlig og mer dramatisk look. Å bruke hvit eyeliner i øyekroken og under brynt åpner blikket For øyeskygge kan du prøve med 3-4 farger og øve med de først, gjerne i jordfarger, en mørk, en base farge og en highlightfarge og kanskje en med skimmer for mer pyntede look. Å eksperimentere med sminke er halve moroa så bare prøv det du vil På maskara så synes jeg børsten er viktigst, det er nesten samme formula i alt. Jeg sparer på børstene, vasker de og bruker den børsen jeg foretrekker den dagen For leppestift så har isadora noen som gir mye fuktighet til leppene. Det viktigeste er å finne farge som passer deg og din hudtone, du kan spørre om hjelp til dette i butikk eller av en venninne hvis du synes det er vanskelig en enkel skrubb for leppene er å blande litt sukker med honning eller olivenolje, også bruke en god leppomade, jeg bruker oriflame tender care balm. Hvis jeg vil ha leppestift som varer hele dagen uten å ta på igjen bruker jeg lipcote men det tørrer ut leppene veldig. Lipliner er ganske enkelt, ta fargen nærmest leppestiften og ikke bare tegn en linje rundt leppene, farg inn leppene for å få lengere varighet på leppestiften. Med neglelakker er det ikke mye forskjell i forskjellige prisklasser mest på fargene. hvis du vil ha lenger varighet og beskyttelse for neglene bruk en base coat, og påfør neglelakken i flere og tynne lag, etterpå bruk top coat eller vanlig gjennomsiktig lakk for varighet. Hvis du vil ha matte negler har jeg hørt å ta damp på de før de tørker gjør det men jeg har ikke prøvd det. En concealer og/eller en foundation, BB / CC cream. Du skriver du har tørr hud da er BB eller CC cream ett fint alternativ som gir fuktighet til huden, jeg liker veldig godt CC cream fra Gosh, de er ikke veldig dyre og finnes i veldig lyse farger det du virkelig burde investere i er en god concealer, som dekker bra, hvis du har rød hud, kviser eller lignende kan du bruke en grønn base for å nøytralisere det røde. Under øynene kan du bruke en concealer gjerne 1 nyanse lysere for å se mere våken ut, en gul/lakserosa base vil nøytralisere blått. Primer får sminke til å vare lenger og gi en base for jevnere hud og gi ett "skjold" mellom huden og sminken. isadora sin er ganske bra pudder får sminken til å vare og matte ned blank hud, Bare ikke bruk for mye ellers blir det veldig kakene og synlig du har sminke på Eksperimenter med sminke og les på nett og se videor for å finne hva som passer farger og fasonger på deg Lykke til :D
Gjest mainbitch Skrevet 17. november 2014 #11 Skrevet 17. november 2014 Makeupmekka har veldig mange gode produkter til en rimelig pris. Jeg vil også anbefale deg å gå innom boots og sjekke ut produktene fra no7.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå