nyibyen Skrevet 20. juli 2004 #1 Skrevet 20. juli 2004 Hjeeelp - har tatt på meg en vanskelig oppgave... Noen som har råd? En brudevals som er fin og lett å danse til?
cecily Skrevet 20. juli 2004 #2 Skrevet 20. juli 2004 "An der schonen blauen Donau". Tar jeg ikke hundre prosent feil så er det nyttårsvalsen(/Wienervalsen?). Ganske kjent og ganske lett å holde valsetakten til.
Jandia Skrevet 20. juli 2004 #3 Skrevet 20. juli 2004 Musica Poesia med Sprint. NYYYDELIG vakker og lett å valse til. :enig_animasjon:
Gjest Anonymous Skrevet 21. juli 2004 #5 Skrevet 21. juli 2004 Around the world (som er den Haakon og Mette-Marit valset til)
blyg Skrevet 21. juli 2004 #6 Skrevet 21. juli 2004 Vi er ikke så glad i å danse, og ønsket ikke en storslått wienervals som skaper forventninger (følte vi da!!), så vi danset til "Some day my prince will come" fra snehvit. Den er kjempelett, og veldig søt syntes vi da! blyg
Ingeborg Skrevet 21. juli 2004 #7 Skrevet 21. juli 2004 Vi er ikke så glad i å danse, og ønsket ikke en storslått wienervals som skaper forventninger (følte vi da!!), så vi danset til "Some day my prince will come" fra snehvit. Den er kjempelett, og veldig søt syntes vi da! blyg Skal vi også ha! Men har du funnet en fin instrumentalversjon, eller tok dere den med sang?
Lavida Skrevet 21. juli 2004 #8 Skrevet 21. juli 2004 Vi skal ha en som heter "Dream Lover". Veldig fin, og litt rolig, som passer for nybegynnere som oss Ville gjerne hatt "An der schønen, blauen Donau", for det er favorittvalsen min, men den går nok litt fort for oss!
blyg Skrevet 21. juli 2004 #9 Skrevet 21. juli 2004 Skal vi også ha! Men har du funnet en fin instrumentalversjon' date=' eller tok dere den med sang?[/quote'] Vi hadde en kamerat som allerede var gjest i bryllupet til å spille den på piano for oss. Vi hadde "øvd" med han på forhånd, slik at han spillte den i riktig hastighet for oss, slik at vi ikke stokket det til så veldig. Det var helt PERFEKT!!! blyg
Løvinne Skrevet 22. juli 2004 #10 Skrevet 22. juli 2004 Hvor får dere tak i vals-musikken? Det er ikke akkurat noe jeg har i CD-hylla...
hoppende Skrevet 22. juli 2004 #11 Skrevet 22. juli 2004 Vi laster ned fra internett og brenner det på en cd. Kjempeenkelt, om man har tilgang på internet, pc og brenner da selvsagt
Gjest Anonymous Skrevet 22. juli 2004 #12 Skrevet 22. juli 2004 Jeg har faktisk lånt en valse-cd på biblioteket og har tenkt til å kopiere en vals derfra. Vi søkte, men fant ikke det vi lette etter da vi skulle laste ned musikk.
hallingbrud Skrevet 26. juli 2004 #13 Skrevet 26. juli 2004 Det er avhengig av hvordan vals de skal danse. Det finnes både rask og sakte, og danses på forskjellige måter (og siden de danses på ulike måter, så spilles også musikken ulikt). Det kronprinsen danset, var sakte vals. Vi skal danse sakte-vals, og skal bruke "morning has broken".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå