Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjesta
Skrevet

...å ha en samtale med en venn, eller flere venner. Dere diskuterer ikke noe spesielt, eller kanskje dere gjør det. Og så plumper en venn av deg ut med en kommentar som får deg til å lure på om vedkommende er ved sine fulle fem....eller kanskje til og med får deg til å tvile på intelligensen til vedkommende?

I tillegg lurer du på hvorfor du ikke har lagt merke til disse rare meningene før?

Da jeg åpnet BSU-konto satte jeg 15 000kr av sparepengene mine på den kontoen. En venninne av meg lurte på hvorfor i all verden, jeg gjorde noe såå dumt....Jeg forklarte henne at jeg skulle da kjøpe egen bolig en gang i fremtiden. "Egen bolig?...tenker du på det nåå? hahaha....er du dum?...haha", sier hun......

Like etter presterer hun å legge ut om hvor smart det er å kjøpe sølvbestikk til 15 000kr istedet, "for det har man hele livet, og ALLE kjøper sølvbestikk før eller siden, så hvorfor ikke kjøpe det med en gang?".....

Jeg ble stum,...for jeg syntes det var så utrolig dumt sagt!!

Skrevet

Eh! ja, det var ufattelig dumt sagt.

Skrevet

Er det mulig? :hakeslepp: Men folk prioriterer selvfølgelig forskjellig.. :wink:

Jennifer

Gjest GreenSky
Skrevet

Eh.... Okay... :klø: tror jeg jeg hadde sagt da. Sølvtøy som en investering? Det er jo myyyye mer fornuftig en bolig, ja. :ler: Hvorfor ikke like godt kjøpe seg en masse sølvsmykker, så kommer de i alle fall bedre til nytte. :wink:

Gjest Devil's Spawn
Skrevet

Jeg syns absolutt du skal bruke pengene dine på BSU jeg du ;)... :hoho: ...unnskyld.. :roll:

*skal ikke le av dumme folk*

Skrevet

Fornuftig med BSU og det var utrolig sløvt sagt av venninnen din :o Sølvbestikk :ler:

Skrevet

kanskje hun ikke helt vet hva BSU er?

(sparer ikke i BSU selv jeg altså, men kjøper IKKE sølvbestikk heller....)

Skrevet

:klø:

Sølvbestikk??? Er det noen unge mennesker som har det idag da? Har litt feelingen av at det er sånt man arver det, ikke kjøper selv?!?

Nuvel, synes du gjorde det rette i å sette penger på BSU jeg, for egen bolig kan man vel kanskje også se på som en investering for livet.

Spørs om venninna di angrer på at ikke hun gjorde det samme når du sitter der med flott bolig og hun med sølvbestikk :ler:

Gjest *Fiona*
Skrevet

:hoho::hoho::hoho:

Så kan hun bo på en råtten hybel resten av livet - og spise Grandis med sølvbestikk...

:hoho:

Skrevet

Hvor gammel er hun forresten? siden hun blir lattermild over at du tenker på å kjøpe eget hjem, kanskje dere er ganske unge?

jeg hadde mye annet å bruke pengene på når jeg var yngre, og tenkte lite fremover. (men skulle jeg først INVESTERT så hadde det ikke blitt i sølvtøy!!)

Gjest Gjesta
Skrevet
Hvor gammel er hun forresten? siden hun blir lattermild over at du tenker på å kjøpe eget hjem, kanskje dere er ganske unge?

Begynnelsen av tjueårene...Hun er ett år eldre enn meg.

kanskje hun ikke helt vet hva BSU er?

Joda, det vet hun, det har både jeg og andre forklart henne.

Sølvbestikk??? Er det noen unge mennesker som har det idag da?

Hun er sikkert unntaket.

Clea

Skrevet

det siste jeg har i tankene er sølvbestikk. Det er rett og slett totalt uvesentlig! Jeg gir en god f i om den kniven jeg holder i hånden er sølv eller ikke!

Skrevet

Ganske fantastisk å fordømme sparing i BSU og deretter anbefale sølvbestikk som investering... :hoho::hoho:

Kan ikke komme med noen konkret tilsvarende historie, men det er noen ganger man bare blir sittende og klø seg i hodet når enkelte mennesker uttaler seg :-)

Skulle ikke trodd det var mulig, hehe.

-Mummi-

Skrevet

Det er ei jeg jobber sammen med som sier noen ganske morsomme ting innimellom. Hun mener f.eks. at jeg vet så veldig mye, og sørger for å si det veldig høyt hver gang jeg sier noe hun ikke vet fra før av. Og det får meg til å føle meg som en idiot, selv om alt jeg sier går under kategorien allmennkunnskap/barnelære.

Men det store gullkornet kom på bussen en dag. Jeg skal flytte fra sentrum, og litt lenger ut i periferien. Jeg har selvfølgelig mine grunner til det, og ser helst at folk ikke legger seg opp i mitt valg av bosted.

- "Jeg synes du burde tenke deg om før du flytter ut der!"

Meg: "Å? Hvorfor det?"

- "Jo, fordi når du bor såååå langt fra sentrum, så gidder ikke folk å komme på besøk til deg."

Meg: "Hvor tar du det fra? Kjenner du mine venner?"

- "Nei, men _jeg_ gidder iallfall ikke å reise så langt for å besøke venner."

Det tar 5 minutter med buss fra sentrum. Hun er ikke min venn, så jeg slipper å tenke på at det er ubekvemt for henne at jeg bor utenfor sentrum. Mine venner bor også utenfor sentrum, stort sett, og vi har ingen problemer med det der.

Jeg synes bare det var utrolig frekt sagt av en person som såvidt kjenner meg i det hele tatt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...