AnonymBruker Skrevet 9. november 2014 #1 Skrevet 9. november 2014 Har pratet med en fyr på nettet en stund. Han er veldig på for å møtes. Det som irriterer meg er at han hele tiden skal prate dritt om jobben min. Jeg er lektor, og han kommer stadig med kommentarer som lyser fordommer mot lærere. Han tror tydeligvis at lærere jobber et par timer til dagen, og resten har de fri. Fortalte han at jeg har undervisning hele dagen og etter kl.13.30 er det planlegging og møter. Dette trodde han ikke på, "alle" han kjente hadde fritimer hele tiden og kunne stikke hjem kl.14. En annen gang snakket vi om lunsj, og da sa han at jeg trengte ikke så mye mat med meg, fordi jeg satt jo bare stille på jobb (!!!) og hadde ikke så lange dager. Okei... Det ironiske er at han selv er nordsjøarbeider og har mye mer "ferie" enn meg:p Jeg er på jobb minst 8 timer daglig, mens han er hjemme og "suller" i 4 uker. Likevel føler han veldig behovet for å snakke om hvor "lite lærere jobber" og hvor slakk jobb vi har; "dere har det godt;)". Vet ikke om det er et forsøk på å være morsom, men jeg klarer ikke helt å se at det er morsomt å hele tiden komme med slengkommentarer. Selv om han muligens kamuflerer det som humor, skinner det tydelig gjennom at det er noe i det. Har forsøkt å opplyse han med fakta om læreres arbeidstidsavtale og fortelle om mine faktiske dager, og å svare ironisk "klart det, jeg sitter jo bare på rumpa hele dagen, jeg". Kjenner at nå er det nok. Jeg orker ikke møte han engang. Hva skal jeg med en fyr som tydeligvis ser ned på meg!? Hva kan jeg si til han for å få han til å holde kjeft? Et passende comeback? Anonymous poster hash: bb2da...a91
AnonymBruker Skrevet 9. november 2014 #2 Skrevet 9. november 2014 Han høres så usympatisk ut at jeg ikke ville tenkt meg om to ganger på å droppe ham. Høres også ut som at han tar deg som en selvfølge. Ingen som virkelig bryr seg tar den tonen som han gjør. Anonymous poster hash: e875c...978 5
Teddybjørn Skrevet 9. november 2014 #3 Skrevet 9. november 2014 Går med mye tid til å lese tabloidaviser og prate skit når man er på 'jobb' som nordsjøarbeider. I tillegg er det utrolig mye dårlig humor- på sør og vestlandet. Han synes det er morro selv og vet ikke bedre. 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2014 #4 Skrevet 9. november 2014 Kanskje han egentlig er redd for å miste deg og prøver å "neg'e" deg. Altså prøver å få deg til å føle deg dum og dårlig slik at du skal se mer opp til ham. Jeg drev også på med en som var sånn. Men jeg syntes det var greit siden han hadde mange gode sider også. Anonymous poster hash: eaf64...b20
AnonymBruker Skrevet 9. november 2014 #5 Skrevet 9. november 2014 Han må være utrolig dårlig utstyrt når det kommer til sosiale evner hvis han tror det kan komme noe godt ut av de kommentarene der. Anonymous poster hash: 0eca7...534 3
Gjest Vampen Skrevet 9. november 2014 #6 Skrevet 9. november 2014 Jeg kjenner at jeg ble litt ekstra glad for å ha funnet meg en kjæreste som har jobbet som lærer, for det der hadde jeg aldri giddi å forholde meg til. Jeg hadde bare droppe ham, han er ikke engang verdt et comeback. 3
AnonymBruker Skrevet 9. november 2014 #7 Skrevet 9. november 2014 Takk for svar:) Godt det ikke bare er jeg som er "hårsår" og reagerer på dette. Er utrolig mange fordommer mot lærere, og mange som er totalt uvitende om vår arbeidstid (greit nok, men ikke lat som du vet da). Kan godt forklare de som ydmykt spør og lurer, men kjenner jeg ikke gidder sånne som han her. Han er rett og slett nedlatende og virker uintelligent i sine kommentarer. Jeg er fristet til å komme med en spydig kommentar, sånn at han forstår hvorfor han blir droppet. Til nå har jeg bare ignorert henvendelsene, men han øker nok på om litt. Har møtt på en del av disse "åja, da har du mye fri, hehehe;)"-typene, kjenner det snart blir et punkt på deal breaker-listen min. Jeg gidder bare ikke! Anonymous poster hash: bb2da...a91
AnonymBruker Skrevet 9. november 2014 #8 Skrevet 9. november 2014 Har pratet med en fyr på nettet en stund. Han er veldig på for å møtes. Det som irriterer meg er at han hele tiden skal prate dritt om jobben min. Jeg er lektor, og han kommer stadig med kommentarer som lyser fordommer mot lærere. Han tror tydeligvis at lærere jobber et par timer til dagen, og resten har de fri. Fortalte han at jeg har undervisning hele dagen og etter kl.13.30 er det planlegging og møter. Dette trodde han ikke på, "alle" han kjente hadde fritimer hele tiden og kunne stikke hjem kl.14. En annen gang snakket vi om lunsj, og da sa han at jeg trengte ikke så mye mat med meg, fordi jeg satt jo bare stille på jobb (!!!) og hadde ikke så lange dager. Okei... Det ironiske er at han selv er nordsjøarbeider og har mye mer "ferie" enn meg:p Jeg er på jobb minst 8 timer daglig, mens han er hjemme og "suller" i 4 uker. Likevel føler han veldig behovet for å snakke om hvor "lite lærere jobber" og hvor slakk jobb vi har; "dere har det godt;)". Vet ikke om det er et forsøk på å være morsom, men jeg klarer ikke helt å se at det er morsomt å hele tiden komme med slengkommentarer. Selv om han muligens kamuflerer det som humor, skinner det tydelig gjennom at det er noe i det. Har forsøkt å opplyse han med fakta om læreres arbeidstidsavtale og fortelle om mine faktiske dager, og å svare ironisk "klart det, jeg sitter jo bare på rumpa hele dagen, jeg". Kjenner at nå er det nok. Jeg orker ikke møte han engang. Hva skal jeg med en fyr som tydeligvis ser ned på meg!? Hva kan jeg si til han for å få han til å holde kjeft? Et passende comeback? Anonymous poster hash: bb2da...a91 Her har du nok funnet KREM mannen ..ta vare på han. Han har sikkert ikke mindreverdighets komplekser og føler sikkert at han burde vært direktør allerede. Her er gullet ...det finnes nok sikkert en million andre menn i Norge men akkurat her så tror jeg ikke du trenger å lete lengre. Anonymous poster hash: 6ac44...16a 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå