Gjest spyrsnart Skrevet 20. juli 2004 #1 Skrevet 20. juli 2004 jeg begynte igår med atkinsdietten! eneste jeg spiste i går var egg, kyllingfilet, salat og grovt knekkebrød med gulost. idag har jeg spist knekkebrød med gulost og egg. problemet er at i går kveld ble jeg grusomt kvalm! fikk hodepine senere på kvelden og våknet med hodepine idag også. og nå er jeg blitt kvalm! jeg kjenner i meg at det er fordi kroppen skriker etter å få noe søtt i seg, noe snope eller frukt men slikt er fy fy de neste 2 ukene! noen flere som har slike erfaringer med atkins?
Englepusen Skrevet 20. juli 2004 #2 Skrevet 20. juli 2004 Atkins dietten kommer alltid dårligs ut i tester så den ville jeg droppet hvis jeg var deg.
Diva Skrevet 20. juli 2004 #3 Skrevet 20. juli 2004 Trodde det var "normalt" å bli uvel og få div. symptomer i begynnelsen av disse diettene jeg ? Hodepine VET jeg er vanlig i allefall. Har du satt deg inn i selve dietten og lest mye om den og hva som kan skje med kroppen i begynnelsen ? Om det er et litt annet kosthold en er vant til, så er det kanskje ikke så rart om du får slike symptomer ? Jeg ville i allefall slitt litt
Gjest gjest1 Skrevet 20. juli 2004 #4 Skrevet 20. juli 2004 Synes ikke dietten din i går var spesielt merkelig, så tror ikke dine symptomer har noe med Atkins å gjøre. Om du skulle gå ned flere kilo, hva vil skje den dagen du begynner å spise mat med karbohydrater igjen? Atkins og Lindberg er vel strengt tatt ikke dietter/slankekurer, men en permanent omlegging av kostholdet.
Gjest Virvel Skrevet 22. juli 2004 #5 Skrevet 22. juli 2004 Du kan godt gå masse ned i vekt med Atkins, men om det på sikt er særlig godt for kroppen, er litt tvilsomt... Som jeg sikkert har sagt i hundre andre tråder her inne om lavkarbodietter: Når kroppen din får underskudd på karbohydrater, begynner den å forbrenne andre næringsstoffer, noe som selvfølgelig fører til vektreduksjon, men også til at det dannes stoffer som kalles ketoner. Aceton, som brukes mye som løsemiddel, pustes ut og gir den karakteristiske neglelakkfjerner-ånden. Ketose, som denne tilstanden kalles, ses blant annet ved ukontrollert diabetes og alvorlige sulttilstander. Jeg har forstått det som at å komme i ketose er hele poenget med Atkins, så det er vel ikke direkte farlig, men jeg vil bare understreke at man vet lite om hva slags virkning dette har på kroppen over tid. Det at det ikke er farlig, betyr ikke at det er bra. Hjernen din er forresten helt avhengig av glukose. Bare i ekstreme sulttilstander kan den omstille seg til å forbrenne andre næringsstoffer.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå