AnonymBruker Skrevet 8. november 2014 #1 Skrevet 8. november 2014 Jeg er leietaker, og utleier har plassert en varmepumpe i rommet ved siden av soverommet mitt. Den har stått der hele tiden, men først i det siste har den blitt plagsom. Det ble ikke informert om denne før jeg inngikk leieavtale.Utleier sa at det var stille og rolig i leiligheten. Denne varmepumpa vekker meg opp på natten. Den starter med et brak så jeg skvetter, og durer så i flere minutter. Jeg har sagt ifra om dette, men foreløpig er ingenting blitt gjort. Jeg merker at denne plager og irriterer meg veldig. Jeg betaler ganske mye leie, og forventer da at jeg skal kunne sove godt på natten. Noen som vet hvilke rettigheter jeg har her. Kan jeg be om redusert leiepris til problemet er løst? Takk for svar.Anonymous poster hash: 8b489...1fd
AnonymBruker Skrevet 8. november 2014 #2 Skrevet 8. november 2014 Skjønner problemet ditt. Varmepumpestøy er ufattelig irriterende. Hjemme hos mine foreldre er det noen som har en varmepumpe som i tillegg piper før den begynner å gå. Selv om den er flere hager bortenfor våkner jeg av noe som høres ut som en trailer som rygger (pip pip pip) for å deretter begynne å surre og gå. Skal de løse problemet må de enten slå av varmpepumpen om natten eller så må de flytte den. Du har vel ikke lagt merke til det tidligere fordi det ikke har vært kaldt ute før nå. Evt, er det noe feil på pumpen. Men hva du kan gjøre vet ikke jeg. Klage igjen og bruke ørepropper enn så lenge? Anonymous poster hash: 5a860...661
AnonymBruker Skrevet 9. november 2014 #3 Skrevet 9. november 2014 Takk for svaret ditt. Den varmepumpa du beskrev hørtes jo helt ille ut. Ja, jeg er nødt til å bruke ørepropper hver natt. Jeg skjønner ikke at det kan være lov å plassere en varmepumpe i naborommet til et soverom? Dessuten er det betongvegger, så lyden bærer ganske bra. Anonymous poster hash: 8b489...1fd
AnonymBruker Skrevet 9. november 2014 #4 Skrevet 9. november 2014 Helt klart noe feil med pumpa. Den skal være så og si stillegående. Anonymous poster hash: 0ca00...e95
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå