AnonymBruker Skrevet 8. november 2014 #1 Skrevet 8. november 2014 Har i noen år nå holdt på meg styrketrening noen ganger i uka og mye mat da jeg var undervektig før. Men de siste 6 ukene har jeg tatt styrketreningen mer seriøst og trener 4-5 ganger i uka og går tur med hunde min. Jeg spiser minst 2700 kcal hver dag uten å telle noe særlig, men sier det bare for å gi dere info. Dette inntaket holder jeg vekten/går opp noen ganger på. En økt varer i ca 50 min hvor jeg bare bruker div maskiner på treningssenteret så tungt som jeg orker. (25-30 kg på armer og 40-70 kg på ben somregel). Gjør også mye styrkeøvelser på magen/rygg. Men problemet jeg har som stopper meg fra å spise nok og se noen resultater er rett og slett magen min. Slet veldig mye med forstoppelse før (funnet ut i ettertid at jeg spiste alt for lite fiber og drakk lite så var ikke rart), men nå spiser jeg masse mat, fiber og drikker rikelig med vann, og jeg går på do hver dag, som regel to ganger også. Men like vell så bare "hoper" det seg opp etter hvert med bæsj i systemet og magen bare "vokser" og "vokser" for hver dag uansett hvor mye jeg går på do, før jeg til slutt blir nødt til å bruke avføringsmiddler fordi det blir så vondt, også er det på ny en runde hvor det bare hoper seg opp igjen.. Dette gjør det så demotiverende og trene, etter økten i går kjenner jeg det skikkelig i magemusklene og har store håp om at jeg snart kan begynne å få litt flatere og definert mage med muskler, men den er bare oppblåst og stor som vanlig Skjønner ikke hva jeg gjør galt, jeg går på do flere ganger daglig men er like vell forstoppet?! Noen som opplever noe lignende? Eller vet hva jeg kan gjøre med det? Er desperat! Plis ta det seriøst, vet at det er et ekkelt tema men trenger hjelp. Anonymous poster hash: 35bc4...19f
Wiggins Skrevet 9. november 2014 #2 Skrevet 9. november 2014 Har du vært hos lege med dette? Det har du kanskje, siden jeg vil tro at avføringsmidler er reseptbelagte. Om legen bare ga deg resept på avføringsmidler er det for dårlig. Du burde få henvisning til ernæringsfysiolog, for å prøve å identifisere hva som gjør at du får forstoppelse.
Gjest Runforit Skrevet 9. november 2014 #3 Skrevet 9. november 2014 (endret) Det er ganske vanlig at mennesker som har hatt spiseforstyrrelse sliter med forstoppelse og oppblåsthet når de starter å spise normalt igjen. Fordøyelsessystemet har trossalt ikke fått jobbe som det skal på lang tid så,det er en prosess å starte det opp igjen. For mye fiber kan virke mot sin hensikt. Som med bønner, linser etc så begynn i det små og øk heller etterhvert som magen blir vant med det. Er også små triks som kan hjelpe, som f.eks koke havregryn fremfor å spise den rå da den lettere sklir igjennom systemet. Nøtter er også ganske hardt for magen å fordøye, samt mye frukt og visse grønnsaker kan gi deg mye gass. Low food map kan være en fin guide med mat som kan redusere oppblåsthet. I tillegg kan det være greit å ta melkesyrebakterier hver morgen og kveld(treg mage fra Nycoplus) og Imogas tabletter som hjelper å redusere luft i tarmen. Endret 9. november 2014 av Runforit
hulinda Skrevet 9. november 2014 #4 Skrevet 9. november 2014 Har du vært hos lege med dette? Det har du kanskje, siden jeg vil tro at avføringsmidler er reseptbelagte. Om legen bare ga deg resept på avføringsmidler er det for dårlig. Du burde få henvisning til ernæringsfysiolog, for å prøve å identifisere hva som gjør at du får forstoppelse. Har gjort begge delene uten hell.
hulinda Skrevet 9. november 2014 #5 Skrevet 9. november 2014 Det er ganske vanlig at mennesker som har hatt spiseforstyrrelse sliter med forstoppelse og oppblåsthet når de starter å spise normalt igjen. Fordøyelsessystemet har trossalt ikke fått jobbe som det skal på lang tid så,det er en prosess å starte det opp igjen. For mye fiber kan virke mot sin hensikt. Som med bønner, linser etc så begynn i det små og øk heller etterhvert som magen blir vant med det. Er også små triks som kan hjelpe, som f.eks koke havregryn fremfor å spise den rå da den lettere sklir igjennom systemet. Nøtter er også ganske hardt for magen å fordøye, samt mye frukt og visse grønnsaker kan gi deg mye gass. Low food map kan være en fin guide med mat som kan redusere oppblåsthet. I tillegg kan det være greit å ta melkesyrebakterier hver morgen og kveld(treg mage fra Nycoplus) og Imogas tabletter som hjelper å redusere luft i tarmen. Gjør alt dette allerede uten virkning..(unntatt tablettene)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå