Gå til innhold

skyss bot

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet om det faktisk stemmer at man må ha kjøpt billett før man er på bussen? Kjøpte billett på bussen rett før sequritas kom på men sequritas sa at man ikke fikk lov til å kjøpe billett på bussen (d var via appen.)

En ting til, når må jeg forvente å få boten? Har gått over 2 uker nå.

Anonymous poster hash: d196f...428
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, billetten skal være kjøpt før du går ombord. Ellers kunne jo alle latt være å kjøpe billett med mindre det er kontroll! Men jeg trodde gebyret ble skrevet ut der og da?

Skrevet

Ja, billetten skal være kjøpt før du går ombord. Ellers kunne jo alle latt være å kjøpe billett med mindre det er kontroll! Men jeg trodde gebyret ble skrevet ut der og da?

Nei, du får en lapp hvor det står at du har 2 ukers klagefrist. Og så regner jeg jo med at jeg får regningen i posten etter disse to ukene. Men det var 2 uker på ons så skulle trodd den hadde kommet nå, men får den sikkert neste uke da.

Anonymous poster hash: d196f...428

Skrevet

Nei, du får en lapp hvor det står at du har 2 ukers klagefrist. Og så regner jeg jo med at jeg får regningen i posten etter disse to ukene. Men det var 2 uker på ons så skulle trodd den hadde kommet nå, men får den sikkert neste uke da. Anonymous poster hash: d196f...428

Ok. Har lest i flere artikler om kontrollene i det siste at "så og så mange dro hjem med gebyr", så jeg trodde at de skrev den ut på bussen. Men da er den nok like om hjørnet, da. Her er forresten link til reglene for bruk av mobilbillett, hvor dette med kjøp før påstigning er første punkt: https://www.skyss.no/nn-NO/skysskortet-og-prisar1/Kjop-av-billettar-/Mobilbillett/Bruk-av-mobilbillett/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...