AnnetteF Skrevet 8. november 2014 #1 Skrevet 8. november 2014 Jeg er deltids mamma til 2 (og ja de har samme far) og singel. Men føler det er vanskelig å komme ut på markedet igjen. Får inntrykk av at menn uten barn styrer unna med en gang de får vite at jeg har barn. Er det virkelig så negativt? Men jeg skal være ærlig å si at jeg helst ikke ønsker flere barn. Men det er heller ingen menn som har spurt meg om det heller. De tar bena fatt og løper!😂 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2014 #2 Skrevet 8. november 2014 Ja, veldig lite attraktivt. Anonymous poster hash: a69cc...aaa 29
AnonymBruker Skrevet 8. november 2014 #3 Skrevet 8. november 2014 opplever alenemødre som kjempevanskelige på datingmarkedet, de "priser" seg selv altfor høyt, kanskje enda høyere enn hvor de lå før barn(a) kom. De ser etter en som ikke bare er bra for henne, men også for barnet. På den ene siden er det mange flotte alenemødre, de har somregel veldig orden på rutiner og økonomi som jeg synes er kjempeattaktivt Men livet til en småbarnsmamma dreier seg rundt nurket og da er det vanskelig å løse det rent praktisk med dating, det er kjedelig for meg å måtte høre om dette barnet og alt styret som hører med hver eneste gang. Det virker som mange skrur omverdenen helt av og blir vanskelige samtalepartnere som igjen er nedtur i en datingscene Om det blir noe mer seriøst må jeg forholde meg til barnefaren som ikke alltid er dritkult. generelt så synes jeg at det å være småbarnsmamma og være på jakt etter nytt mannebein er veldig uttraktivt for jeg forbinder det med en person som tar dårlige valg eller har kjempeuflaks. Har selv datet en meget flott alenemor som dumpet meg fordi jeg var student og hun ønsket en mann som også hadde penger. Anonymous poster hash: 6f209...109 18
AnonymBruker Skrevet 8. november 2014 #4 Skrevet 8. november 2014 Ja, totalt uinteressant. Anonymous poster hash: 55eb2...644 11
AnonymBruker Skrevet 8. november 2014 #5 Skrevet 8. november 2014 Ja, det er uaktuelt. Nå har jeg ikke ønske om barn, så "bonusbarn" er ikke noen bonus. Men om jeg ville hatt barn, hadde det vært uaktuelt å bare overta og fø på en annen manns barn uten å få mulighet til å få et egent. Anonymous poster hash: a2d97...9de 20
AnonymBruker Skrevet 8. november 2014 #6 Skrevet 8. november 2014 Vel, er det først og fremst mor du er, eller er dette en så viktig del av din identitet at du ikke snakker om annet? Jeg har ikke noe problem med mødre per se, men personlig er jeg ikke interessert i barn, og får lite ut av å snakke om dem hele tiden. Er litt klok av skade der, med unge mødre. Har samme problem med hestejenter og selvopptatte karrierekvinner, er utrolig kjedelig å snakke med dem, siden de er så vanvittig ensporede.Anonymous poster hash: 0833b...7ad 9
AnonymBruker Skrevet 8. november 2014 #7 Skrevet 8. november 2014 Jeg var i samme situasjon som deg TS, og hadde de samme tankene... Tenkte at jeg ikke gadd å prøve meg engang! Men jommen... Flere menn og valg meldte seg og etter noen kjærester og dater her og der har jeg giftet meg på nytt med drømmeprinsen:-) jeg har 2 barn fra før og vil gjerne gi min herlige mann et barn også så forsøker å bli gravid😊lykke til!! Anonymous poster hash: 94d37...890 1
AnnetteF Skrevet 8. november 2014 Forfatter #8 Skrevet 8. november 2014 Nå har jeg barna annenhver uke. Og de ukene jeg er uten barna så er jeg ikke i "mamma modus". Nå har jeg ikke datet en uten barn, men hadde ikke akkurat sittet å lagt ut det vide og brede om barna til vedkommende. Ikke uten at vedkommende hadde spurt om de. Jeg er først og frem meg selv. Barna hadde uansett ikke blitt introdusert før langt ut i forholdet. 3
Gjest Seajewel Skrevet 8. november 2014 #9 Skrevet 8. november 2014 opplever alenemødre som kjempevanskelige på datingmarkedet, de "priser" seg selv altfor høyt, kanskje enda høyere enn hvor de lå før barn(a) kom. De ser etter en som ikke bare er bra for henne, men også for barnet. På den ene siden er det mange flotte alenemødre, de har somregel veldig orden på rutiner og økonomi som jeg synes er kjempeattaktivt Men livet til en småbarnsmamma dreier seg rundt nurket og da er det vanskelig å løse det rent praktisk med dating, det er kjedelig for meg å måtte høre om dette barnet og alt styret som hører med hver eneste gang. Det virker som mange skrur omverdenen helt av og blir vanskelige samtalepartnere som igjen er nedtur i en datingscene Om det blir noe mer seriøst må jeg forholde meg til barnefaren som ikke alltid er dritkult. generelt så synes jeg at det å være småbarnsmamma og være på jakt etter nytt mannebein er veldig uttraktivt for jeg forbinder det med en person som tar dårlige valg eller har kjempeuflaks. Har selv datet en meget flott alenemor som dumpet meg fordi jeg var student og hun ønsket en mann som også hadde penger. Anonymous poster hash: 6f209...109 Selvfølgelig ser man etter en som er bra for barnet sitt, noe annet ville ha vært omsorgssvikt! Dust. 8
AnonymBruker Skrevet 8. november 2014 #10 Skrevet 8. november 2014 Dere er jo veldig grei å ha til sex synes jeg. Veldig lett å få et knull når jeg trenger det. Anonymous poster hash: 11e76...869 2
AnonymBruker Skrevet 8. november 2014 #11 Skrevet 8. november 2014 Selvfølgelig ser man etter en som er bra for barnet sitt, noe annet ville ha vært omsorgssvikt! Dust. Omsorgssvikt? Nesten som å si at det er omsorgssvikt å skille seg med barnefaren/få barn med en barnefar som dumper deg. Dust. Anonymous poster hash: a69cc...aaa 13
AnonymBruker Skrevet 8. november 2014 #12 Skrevet 8. november 2014 Dere er jo veldig grei å ha til sex synes jeg. Veldig lett å få et knull når jeg trenger det.Anonymous poster hash: 11e76...869 Snakk om dra alle under en kam! Men greit nok. De tenker sikkert det samme om deg også! Anonymous poster hash: 6598c...55d 3
Gjest Seajewel Skrevet 8. november 2014 #13 Skrevet 8. november 2014 Omsorgssvikt? Nesten som å si at det er omsorgssvikt å skille seg med barnefaren/få barn med en barnefar som dumper deg. Dust. Anonymous poster hash: a69cc...aaa Eh... Nei.... Mye du ikke skjønner, ser jeg. 6
AnonymBruker Skrevet 8. november 2014 #14 Skrevet 8. november 2014 Eh... Nei.... Mye du ikke skjønner, ser jeg. Jo ganger en million! Anonymous poster hash: a69cc...aaa 6
AnonymBruker Skrevet 8. november 2014 #15 Skrevet 8. november 2014 For meg så synes jeg det å være alenemor ikke er noe negativt. Men nå har jeg aldri vært i den situasjonen hvor jeg faktisk har datet en alenemor. Anonymous poster hash: 7dd0b...e21
Gjest Petter Skrevet 8. november 2014 #16 Skrevet 8. november 2014 Jeg er deltids mamma til 2 (og ja de har samme far) og singel. Men føler det er vanskelig å komme ut på markedet igjen. Får inntrykk av at menn uten barn styrer unna med en gang de får vite at jeg har barn. Er det virkelig så negativt? Men jeg skal være ærlig å si at jeg helst ikke ønsker flere barn. Men det er heller ingen menn som har spurt meg om det heller. De tar bena fatt og løper! Jeg synes ikke at det er mindre attraktivt, det kan til og med være motsatt. Men det er jo mer som må klaffe enn ellers da, hvis det er små barn i bildet.
Gjest Trollkarlen Skrevet 8. november 2014 #17 Skrevet 8. november 2014 Spørs om jeg må bli reserve pappa. Kjenner flere som er blitt sammen med alenemødre og nå driver de å tar seg av ungen/e. Er jo helt sikkert frivillig for dem, men tenker at når man blir sammen med en som har små unger så blir man nødt til å styre med de på et eller annet punkt om man vil eller ikke. Nei takk til det.
AnonymBruker Skrevet 8. november 2014 #18 Skrevet 8. november 2014 Selvfølgelig ser man etter en som er bra for barnet sitt, noe annet ville ha vært omsorgssvikt! Dust. Det jeg mente er reservepappadelen, alenemødre setter jo selvfølgelig barnet først. og det er ikke attraktiv for meg som skal date denne dama, jeg er jo først og fremst interessert i dama, ikke barnet. De blir mer kresne på barnets vegne som er en ulempe for meg. Anonymous poster hash: 6f209...109 4
Gjest Hummels Skrevet 8. november 2014 #19 Skrevet 8. november 2014 Uansett hvor sexy dama er så hadde det nok vært uaktuelt for meg. Pga barnet/barna. 6
AnonymBruker Skrevet 8. november 2014 #20 Skrevet 8. november 2014 Jeg tror litt at det ligger i synet på barn - når de er andres og egne. Har man barn, er jo de det viktigste i livet, hvilket er helt naturlig. Man elsker dem over alt på jord og kan ikke se for seg livet uten. Så når noen refererer til barn som "bagasje" eller noe negativt, blir det feil å si. Men det er faktisk noe som for mange blir negativt. Vil han ikke ha barn selv, er det uaktuelt. Vil han ha barn vil han fortsatt foretrekke en kvinne som vil ha dem, og ikke har allerede. Ikke bare fordi det blir første gang for begge og alle er hans biologiske, men fordi de kan la ting progressere naturlig og vente til de er klare. I tillegg er jo barnefaren til stede, og han vil alltid ha en viss plass i ditt liv og kan ikke glemmes og elimineres som en vanlig eks. Har dere et negativt forhold vil i tillegg varsellampene blinke. Nettdating er kanskje ikke det ideelle her (eller i det hele tatt, men spesielt ikke her) nettopp fordi man setter opp ganske enkle krav, tikker av de rette boksene og kaster ikke bort tid på folk som har et eller annet man som regel unngår, eller "bagasje". Mens en mann kunne forelsket seg i deg i det virkelige liv og kanskje bestemt seg for å gi det en sjanse er det mindre sannsynlig at han ville valgt en date med en han så på nettet dersom han i utgangspunktet ikke ville date noen med barn. Selvsagt er alt mulig men observasjonen din her er nok korrekt - mange menn styrer unna. Og mange spiller litt på at single kvinner med barn iblant er litt mer desperate og lettere kan fås til sengs, så man må vise ekstra skepsis. Faren min døde tidlig og moren vår var tilbake på datingmarkedet i tredveårene med to barn. Hun traff mannen som nå er vår stefar - han var da 50, uten barn eller tidligere ekteskap og uten behov for egne. Da har holdt sammen i et par tiår nå. Anonymous poster hash: d2113...5b6 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå