AnonymBruker Skrevet 8. november 2014 #1 Skrevet 8. november 2014 Jeg gikk forbi en blokk område hvor jeg hørte bjeffing. Så at en liten søt hun var stengt inn i en bil. Nå en time etter er den fortsatt i bilen helt alene. Hva kan jeg gjøre????? Anonymous poster hash: 6d96d...3f6
AnonymBruker Skrevet 8. november 2014 #2 Skrevet 8. november 2014 Ingenting? Hvorfor skal du gjøre noe? Anonymous poster hash: 6f59e...4ae
AnonymBruker Skrevet 8. november 2014 #3 Skrevet 8. november 2014 Mente selvfølgelig HUND Anonymous poster hash: 6d96d...3f6
Gjest Petter Skrevet 8. november 2014 #4 Skrevet 8. november 2014 Du skal se det an. Er ikke for varmt nå, det vil ta lang tid før det blir kritisk.
AnonymBruker Skrevet 8. november 2014 #5 Skrevet 8. november 2014 Ingenting? Hvorfor skal du gjøre noe? Anonymous poster hash: 6f59e...4ae Så det er greit at den sitter i en bil så lenge, uten noen vinduer oppe, når det i tillegg er så kaldt ute! Anonymous poster hash: 6d96d...3f6
Spaghetti Skrevet 8. november 2014 #6 Skrevet 8. november 2014 (endret) Hvordan skal hunden bli overopphetet, egentlig? Er du i syden for øyeblikket? Eller er det noen annen fare for en hund i en bil? Har du sett på bilen i en time, og vet at hunden ikke har blitt tatt ut i løpet av den tiden? Så det er greit at den sitter i en bil så lenge, uten noen vinduer oppe, når det i tillegg er så kaldt ute! Anonymous poster hash: 6d96d...3f6 Du nevner at det ikke er noen vinduer oppe, som om det er en negativ ting. Også nevner du at det er så kaldt ute. Blir bilen varmere av å ha vinduene oppe nå, altså? Endret 8. november 2014 av Spaghetti
AnonymBruker Skrevet 8. november 2014 #7 Skrevet 8. november 2014 Så det er greit at den sitter i en bil så lenge, uten noen vinduer oppe, når det i tillegg er så kaldt ute! Anonymous poster hash: 6d96d...3f6 Hvorfor skulle vinduet være oppe? Du er klar over at det er høst nå? Du er også klar over at hunder har pels? Anonymous poster hash: 6f59e...4ae
AnonymBruker Skrevet 8. november 2014 #8 Skrevet 8. november 2014 Du skal se det an. Er ikke for varmt nå, det vil ta lang tid før det blir kritisk. Hvem skal jeg eventuelt kontakte? Eller hva kan jeg gjøre? Det er så stort området at jeg umulig kan finen eieren av bilen Anonymous poster hash: 6d96d...3f6
AnonymBruker Skrevet 8. november 2014 #9 Skrevet 8. november 2014 Hvordan skal hunden bli overopphetet, egentlig? Er du i syden for øyeblikket? Eller er det noen annen fare for en hund i en bil? Har du sett på bilen i en time, og vet at hunden ikke har blitt tatt ut i løpet av den tiden? Du nevner at det ikke er noen vinduer oppe, som om det er en negativ ting. Også nevner du at det er så kaldt ute. Blir bilen varmere av å ha vinduene oppe nå, altså? Jeg vet at bilen ikke har blitt flyttet på Anonymous poster hash: 6d96d...3f6
sunflower Skrevet 8. november 2014 #10 Skrevet 8. november 2014 Om det bare er gått en time, så ville jeg ikke gjort noe. Går du derimot forbi bilen om 8 timer fra nå og hunden fremdeles sitter der, hadde jeg villet ringe politiet eller Falck. Selv om bilen ikke er blitt flyttet kan hunden ha blitt luftet. Det kan f.eks. være en hund som av ymse årsaker ikke kan være alene hjemme, og eieren må på jobb e.l. og derfor tar hunden med i bilen og lufter den med jevne mellomrom. 2
AnonymBruker Skrevet 8. november 2014 #11 Skrevet 8. november 2014 Hvorfor skulle vinduet være oppe? Du er klar over at det er høst nå? Du er også klar over at hunder har pels? Anonymous poster hash: 6f59e...4ae de trenger vel oksygen? Anonymous poster hash: 6d96d...3f6
sunflower Skrevet 8. november 2014 #12 Skrevet 8. november 2014 Hunden får oksygen selv om den sitter i en bil med lukkede vinduer, så det trenger du ikke bekymre deg for.
AnonymBruker Skrevet 8. november 2014 #13 Skrevet 8. november 2014 Om det bare er gått en time, så ville jeg ikke gjort noe. Går du derimot forbi bilen om 8 timer fra nå og hunden fremdeles sitter der, hadde jeg villet ringe politiet eller Falck. Selv om bilen ikke er blitt flyttet kan hunden ha blitt luftet. Det kan f.eks. være en hund som av ymse årsaker ikke kan være alene hjemme, og eieren må på jobb e.l. og derfor tar hunden med i bilen og lufter den med jevne mellomrom. Ok, takk for hjelpen! Anonymous poster hash: 6d96d...3f6
AnonymBruker Skrevet 8. november 2014 #14 Skrevet 8. november 2014 Hunden får oksygen selv om den sitter i en bil med lukkede vinduer, så det trenger du ikke bekymre deg for. Jeg ble veldig redd for at det skal skje den noe. Nå er jeg lettet! Anonymous poster hash: 6d96d...3f6
sunflower Skrevet 8. november 2014 #15 Skrevet 8. november 2014 Jeg ble veldig redd for at det skal skje den noe. Nå er jeg lettet! Anonymous poster hash: 6d96d...3f6 Bedre å bry seg en gang for mye enn en gang for lite! 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2014 #16 Skrevet 8. november 2014 de trenger vel oksygen? Anonymous poster hash: 6d96d...3f6 En bil er ikke hermetisk lukket...? IQ Anonymous poster hash: 6f59e...4ae
AnonymBruker Skrevet 8. november 2014 #17 Skrevet 8. november 2014 Bedre å bry seg en gang for mye enn en gang for lite! Ja, helt enig. Tusen takk for hjelpen igjen Anonymous poster hash: 6d96d...3f6 1
Gjest Petter Skrevet 8. november 2014 #18 Skrevet 8. november 2014 Hvem skal jeg eventuelt kontakte? Eller hva kan jeg gjøre? Det er så stort området at jeg umulig kan finen eieren av bilen Anonymous poster hash: 6d96d...3f6 Jeg tror du skal slappe av, så lenge ikke bilen har stått der siden i går, eller fremdeles står slik i morgen. Hvis du absolutt vil vite eier på bilen så kan det funker å sende sms til 2282 med teksten REGNR AB12345
AnonymBruker Skrevet 8. november 2014 #19 Skrevet 8. november 2014 Jeg tror du skal slappe av, så lenge ikke bilen har stått der siden i går, eller fremdeles står slik i morgen. Hvis du absolutt vil vite eier på bilen så kan det funker å sende sms til 2282 med teksten REGNR AB12345 Takk for hjelpen, setter pris på det Anonymous poster hash: 6d96d...3f6
Gjest HeiHade Skrevet 8. november 2014 #20 Skrevet 8. november 2014 (endret) En bil er ikke hermetisk lukket...? IQ Anonymous poster hash: 6f59e...4ae Og du trenger ikke svare på den måten der, bare fordi TS ønsker å forsikre seg om at hunden har det bra. Vi har tross alt et mye større problem med folk som bryr seg for lite om dyrs ve og vel enn folk som bryr seg for mye. Å gjøre narr av folk som stiller spørsmål kommer ikke til å føre noe godt med seg. Tvert i mot kan det føre til at folk blir nervøse for å være kritiske i fremtiden og ender opp med å overse noe som faktisk er et problem, en dag. Endret 8. november 2014 av HeiHade 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå