Gå til innhold

"Marengsbrud" uansett alder?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I beste Carrie Bradshaw-stil (Sex og singelliv) funderer jeg på mangt og meget. Jeg har diskutert med venninner at det kanskje ikke er så veldig kult å være alt for gammel når man gifter seg, i hvert fall ikke å være tradisjonell brud? :roll:

Eller "marengsbrud" som vi kaller det... :hoho:

Med svær prinsessekjole, slør, tiara – kort sagt hele pakken... I hvilken alder er det "bad taste" å være skikkelig "marengsbrud" da? Bør man fremdeles være i 20-årene, eller er det ok å ha passert 30? Eller er det helt "ut" å være "marengsbrud" uansett alder?

Jeg skal nå ihvertfall ha kirkebryllup, slør og brudekjole jeg da – men ikke marengskjole... :ler:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Marengbrud. Hehe. Den var ny. Vel, synes aldri det passer seg å være så overdådig fluffy og puffy...not my taste, at all.

Skrevet

Carrie Bradshaw-stil? Har hun stil da? :roll: Jaja, deg om det..

Men til saken. Jeg synes personlig at man kan tillate seg å være akkurat sånn som personligheten tilsier at man er, uansett alder. Det er ikke alderen som bestemmer om man kræsjer helt med stilen, det er avviket mellom personlighet og uttrykket på antrekket. Er man kjent som en impulsiv romantiker som kler seg romantisk eller med masse stash, kan man med fordel kle seg sånn på bryllupsdagen også, uansett hvor gammel man er. Er man en mer klassisk type som vanligvis ses i rene linjer og enkle snitt, er det like mye kræsj å komme i prinsesse-kostyme selv om man er bare 20.

Det er jo gøy med marengs da! Håper det kommer tilbake mer av det glade 80-tall jeg, skal det være så SKAL det være :-D Kommer det på moten vil folk si at det er fint også, vi er ikke mer kompliserte enn det de fleste av oss.

Skrevet
Det er jo gøy med marengs da! Håper det kommer tilbake mer av det glade 80-tall jeg' date=' skal det være så SKAL det være :-D Kommer det på moten vil folk si at det er fint også, vi er ikke mer kompliserte enn det de fleste av oss.[/quote']

Ja jeg synes det er gøy å "ta det helt ut" jeg - med glimt i øyet! - når man først skal være Brud! :wink:

Men har vel inntrykk av at "aldersgrensen" for fullt kirkebryllup, prinsessekjole og slør er høyere i f.eks USA enn her. Kanskje tar vi nordmenn oss selv mer høytidelig?

Uansett hadde jeg vel ikke selv valgt en "prinsessekjole" og slør hvis jeg var 45, for å være helt ærlig...

Det betyr ikke at jeg skal fortelle andre hva de skal gjøre! Bare hva jeg selv er komfortabel med... :wink:

Skrevet

Jeg kommer til å være over 30 når jeg gifter meg, og har definitivt tenkt å ha en flott kjole (om enn ikke hvit) og tiara, kanskje slør (som passer kjolen i farge).

Gjest Madam Felle
Skrevet

Setter ingen alder på det, for folk må få velge det de selv har lyst til. Alle bruder er fine på sine egne måter. :wink:

Skrevet

Synes noen kan være fine som "marengsbruder" jeg, så lenge disse har stilen til det og ønsker å gå slik.

Andre igjen er sikkert finest i lange smale kjoler.

Hver sin smak :) Synes personlig det er flott med litt stor vidde på skjørtene og litt fiffige detaljer jeg. Det trenger ikke bli marengs og bløtkake fordet :wink:

Skrevet

Marengsbrud, hehe. Har hørt om bløtkakekjoler (noe av det samme?). Selv er jeg 38, førstegangs gift men velger ikke type kjole med mye stæsj. Enkel og elegant og jeg har gått noen runder med meg selv mht. tiara og slør.. Har diskutert med min syerske og brudekjoleekspert og funnet ut JA jeg kan ha tiara og langt slør. I fjor var jeg i bryllup der bruden hadde en typisk bløtkakekjole med mye stæsj, hun var godt over 50 og gift for 2. gang. Hennes datter var forøvrig forlover....DET synes jeg var litt i overkant mht. kjole..

SÅ jeg er fornøyd med resultatet jeg har kommet frem til mht stil og enkelthet :)

Aldersgrensen går vel der ettersom hvor gammel en føler seg selv

Skrevet

Synes folk skal få gjøre som de ønsker jeg.. Hvorfor skal kvinner måtte bli avspist med en enkel drakt og liten hatt bare fordi de har rundet en viss alder når de gifter seg?

Jeg blir nok godt over de tredve hvis jeg giter meg, men da skal jeg ha full pakke med slør og det hele :sjarmor:

Skrevet
Carrie Bradshaw-stil? Har hun stil da?
:o

Syntes folk kan kle seg slik de vil, uansett alder- men personlig syntes jeg marengsbruder ikke er no' fint uansett. Det blir altfor mye stæsj for min del..

Det glade 70 og 80 tall kommer mer og mer hvis jeg skal tro en som har greie på det, og som har drevet brudebutikk i 30 år. Mye blonder, puffermer ol kommer.

Jeg personlig kunne ALDRI ha gått med en slik kjole, for da hadde jeg forsvunnet helt blandt blonder og dill, så jeg holder meg til det enkle og elegante uansett mote og alder..... :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...