AnonymBruker Skrevet 8. november 2014 #1 Skrevet 8. november 2014 Har noen av dere vært sammen med en psykopat og ikke er det nå lengre? Eller har noen lignende erfaringer? Hvordan ble dere kvitt ham?Anonymous poster hash: 5bad8...949 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2014 #2 Skrevet 8. november 2014 Dere som er sammen med en psykopat men ønsker ikke å bli kvitt ham kan gjerne svare også. Om dere enten har fortsatt lyst å la psykopaten ta vare på dere eller bare venner med han etter et brudd evt. Hvordan ser dere for dere livene deres bli? Noen tanker?Anonymous poster hash: 5bad8...949 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2014 #3 Skrevet 8. november 2014 No contact Han fikk beskjed om å holde seg vekke, sluttet å ta telefonen, svarte ikke på meldinger, blokkert på alle mulige måter. Det tok noe tid før han gav seg, men for en sosiopat så er andre mennesker ikke.."mennesker", de er objekter til bruks. Dag for dag som gikk så investerte han "aksjene" han hadde hos meg hos andre og når han skjønte det ikke var en flik å få fra min kant så forsvant han. Anonymous poster hash: 6d92e...4d3 7
AnonymBruker Skrevet 8. november 2014 #4 Skrevet 8. november 2014 Blokker fra Facebook, mobil, alt. Min kom nylig på døra, fordi det plagde han sånn at jeg "så på han som en drittsekk", og jeg hadde best han om å ikke komme hjem til meg noe mer, og å la meg i fred. Han ville være venner. Jeg svarte at jeg er ikke venner med noen som slår, lyver, baktaler og lyver om meg, og attpåtil er utro. Glem det. Han har begynt å tatt hintet. Tror jeg.Anonymous poster hash: fdc01...64c 5
Wilmus Skrevet 11. november 2014 #6 Skrevet 11. november 2014 Flyttet til en som han ikke hadde noe kjenskap til hvor bodde, og var der i ca to mnd. Byttet telefonnummer, og holdt meg unna alle de steder jeg visste han kjente til at jeg brukte å være. Så flyttet jeg til utlandet, jobbet som Au pair i Scotland. Når jeg kom hjem igjen ble jeg kontaktet av han innen en mnd, og dermed reiste jeg ned og var der et år til. (dette er en del år siden, var rundt 22 da det ble slutt)
flinkeceline Skrevet 11. november 2014 #7 Skrevet 11. november 2014 Jeg fikk min nye type til å slå av en prat med ham. Det beste er egentlig å legge hardt mot hardt. Pyskopater og sosiopater holder på som de gjør fordi de er vant med å få viljen sin. 2
Julie12345 Skrevet 30. november 2014 #8 Skrevet 30. november 2014 jeg flyttet fra en psykopat for ca. to mnd siden. Han er fortsatt ikke ferdig, blokkert han fra alt, men han finner andre veier. jeg vil også vite hvordan man blir kvitt en sånn gærning. sliter meg ut. 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2014 #9 Skrevet 30. november 2014 Dere som er psykopatene som får noen til å bli forelsket også ler dere av de og slår opp for en eller annen teit grunn Anonymous poster hash: dd318...c22 2
AnonymBruker Skrevet 30. november 2014 #10 Skrevet 30. november 2014 Har en psykopateks jeg trodde jeg var blitt kvitt. Har blokkert han fra alt, og blokkert to emailadresser, der han begynte å skulle ha tilbake penger han hadde lagt i forholdet (som om ikke det var nok at jeg betalte all maten, og alle tingene og smykkene mine som han ødela i sinne...),fordi jeg gikk fra han, vil han nå "straffe" ved å begynne å prøve å kreve tilbake penger som jeg ikke skylder han. Siste emailen brukte han jobbmailen sin, og "trua" meg med å gå til faren min om jeg ikke betalte han. Det blir bare patetisk og latterlig. Faren min vet om volden han utøvde på meg, så han burde bare prøve seg. Ikke svar på noenting, blokker fra alt, og flytt om du må. Slike psykopater er så vanskelige å bli kvitt, og de er farlige. Kan skade ditt rykte og omdømme bare for å ta hevn. Anonymous poster hash: fdc01...64c 1
ceca Skrevet 30. november 2014 #11 Skrevet 30. november 2014 Datteren min på 16 år har nettopp kommet seg ut av et slikt forhold. Dessverre skal hun gå på samme skole som han i tre år. Jeg kan ikke si at han er psykopat eller sosiopat, men måten han behandlet henne på (som hun har fortalt i ettertid) og hvordan han er mot henne nå er helt vilt. Jeg har involvert foreldrene hans, som sier de har kontaktet legen hans. Hvorpå legen sier at dette er normal oppførsel for en som har kjærlighetssorg og hvor alt ser mørkt ut. Han sender 70-100 meldinger pr dag på alle steder han kan. Han er blokkert der han ikke kan se at han blir blokkert. Men han skjønner også at han er blokkert. Han ser at hun svarer andre og ikke han ol. Da han ble blokkert fra alt begynte han å sette ut rykter om henne og la ut ting på sosiale medier. Tok dette direkte med foreldrene hans, som ble forbanna, så han har bedt om unnskyldning og sier det ikke skal gjenta seg. Men vi har skjønt at det kun er prat, så her går vi forsiktig frem for å "riste han av henne". Får han ikke tak i henne sender han melding til venninnene hennes eller familien vår for å få tak i henne. Jeg har pratet med han om hans oppførsel. Merkelig nok, selv om han vet så står han på døren her titt og ofte. Han har ikke slått, men han har truet og presset henne på div ting. Han har vært sammen med andre jenter i samme periode som han var kjæreste med datteren vår, men skylder på henne og at det "ikke var slik hun tror". Han sender søte meldinger, som kan få ethvert hjerte til å smelte totalt, og får han ikke det svaret han vil (at de kan bli sammen igjen) så går meldingene over til drittslenging og virkelig stygge , grove, ufyselige ting. (vi snakker her om at det blir sendt totalt rundt 30-50 meldinger på kort, og en god del av dem som "svar", "du bør svare", noe man slett ikke rekker når det ramler inn meldinger. Hun får ikke tatt vare på meldingene uten at han ser at hun gjør det, noe hun ikke tørr. (han sender på snapchat og steder han ser om hun screenshooter det.) Hun føler hun "må være venn med han" for at det ikke skal komme mer stygt ut om henne. Det han sier om henne er heller ikke sant. Bytte mobilnr og navn på sosiale medier er ingen grunn til da han fort får tak i dette av andre. Hadde vi hatt bilde av meldingene så hadde vi politianmeldt dette. Må si at han fikk henne til å føle seg spesiell i starten, og da var alt bra. Da det var bra var det så innmari bra. Lurer på om foreldre skjønner/vet at barnet deres er psykiopat mens de vokser opp, så de vet hva en evt jente går til når de blir kjæreste med han? Da burde foreldrene advart kjæresten/foreldrene. Moren til denne gutten sa til meg at "hun syntes datteren vår var så bra for han og at han var så blid hjemme når de var kjærester så da hadde alle det bra..." 2
AnonymBruker Skrevet 30. november 2014 #12 Skrevet 30. november 2014 Null kontakt. Null respons. Vær høflig, hold deg til enstavelsesvar. Ta adri telefonen, svar ikke på mail. Allier deg med de du kan stole på. Vær ikke redd, han går lei. I verste fall må du få hemmelig adr. Anonymous poster hash: 8802e...2b4 3
AnonymBruker Skrevet 30. november 2014 #13 Skrevet 30. november 2014 Datteren min på 16 år har nettopp kommet seg ut av et slikt forhold. Dessverre skal hun gå på samme skole som han i tre år. Jeg kan ikke si at han er psykopat eller sosiopat, men måten han behandlet henne på (som hun har fortalt i ettertid) og hvordan han er mot henne nå er helt vilt. Jeg har involvert foreldrene hans, som sier de har kontaktet legen hans. Hvorpå legen sier at dette er normal oppførsel for en som har kjærlighetssorg og hvor alt ser mørkt ut. Han sender 70-100 meldinger pr dag på alle steder han kan. Han er blokkert der han ikke kan se at han blir blokkert. Men han skjønner også at han er blokkert. Han ser at hun svarer andre og ikke han ol. Da han ble blokkert fra alt begynte han å sette ut rykter om henne og la ut ting på sosiale medier. Tok dette direkte med foreldrene hans, som ble forbanna, så han har bedt om unnskyldning og sier det ikke skal gjenta seg. Men vi har skjønt at det kun er prat, så her går vi forsiktig frem for å "riste han av henne". Får han ikke tak i henne sender han melding til venninnene hennes eller familien vår for å få tak i henne. Jeg har pratet med han om hans oppførsel. Merkelig nok, selv om han vet så står han på døren her titt og ofte. Han har ikke slått, men han har truet og presset henne på div ting. Han har vært sammen med andre jenter i samme periode som han var kjæreste med datteren vår, men skylder på henne og at det "ikke var slik hun tror". Han sender søte meldinger, som kan få ethvert hjerte til å smelte totalt, og får han ikke det svaret han vil (at de kan bli sammen igjen) så går meldingene over til drittslenging og virkelig stygge , grove, ufyselige ting. (vi snakker her om at det blir sendt totalt rundt 30-50 meldinger på kort, og en god del av dem som "svar", "du bør svare", noe man slett ikke rekker når det ramler inn meldinger. Hun får ikke tatt vare på meldingene uten at han ser at hun gjør det, noe hun ikke tørr. (han sender på snapchat og steder han ser om hun screenshooter det.) Hun føler hun "må være venn med han" for at det ikke skal komme mer stygt ut om henne. Det han sier om henne er heller ikke sant. Bytte mobilnr og navn på sosiale medier er ingen grunn til da han fort får tak i dette av andre. Hadde vi hatt bilde av meldingene så hadde vi politianmeldt dette. Må si at han fikk henne til å føle seg spesiell i starten, og da var alt bra. Da det var bra var det så innmari bra. Lurer på om foreldre skjønner/vet at barnet deres er psykiopat mens de vokser opp, så de vet hva en evt jente går til når de blir kjæreste med han? Da burde foreldrene advart kjæresten/foreldrene. Moren til denne gutten sa til meg at "hun syntes datteren vår var så bra for han og at han var så blid hjemme når de var kjærester så da hadde alle det bra..." Dere damer/jenter kommer aldri til å skjønne hvordan vi har det. Dere er kalde og kyniske rett og slett Anonymous poster hash: dd318...c22
ceca Skrevet 30. november 2014 #14 Skrevet 30. november 2014 Dere damer/jenter kommer aldri til å skjønne hvordan vi har det. Dere er kalde og kyniske rett og slett Anonymous poster hash: dd318...c22 Så du synes det er greit at han sender virkelig grove, stygge meldinger til henne, og mellom 70-100 stk pr dag? At han sender stygge ting til andre om henne osv? Har det noe med hvordan dere gutter har det? Vil du beholde dama di oppfører du deg ordentlig mot henne. Er hun en eks og du vil ha henne tilbake, så hjelper det ikke å sende og si stygge og truende meldinger. Hadde hun turt å screenshoote meldingene og anmeldt dette så hadde det ikke skjedd annet enn at han måtte inn til en samtale og så hadde det vært vekk. Den som anmelder kan velge om de vil at vedkommende skal bli straffet eller om de skal ta det inn i et konfliktråd. Det å måtte snakke med politi tror jeg hadde satt en støkk i gutten samtidig, som foreldrene hans hadde forstått alvoret også, og fulgt mer opp/med. 3
WubWub Skrevet 30. november 2014 #15 Skrevet 30. november 2014 (endret) Virker som alle på KG har en eks som er psykopat. Dere som hevder eksen deres er psykopat, har dere psykiatrisk utdannelse eller kompetanse på området? For det er nemlig ikke slik at man er psykopat bare fordi man er en skit støvel som er slem eller voldelig. Finnes dessverre haugevis av slemme manipulerende mennesker som ikke er psykopater. Syntes det blir for dumt å slenge rundt seg med diagnoser om ekser og omverden når man aldri engang har åpnet en psykologi bok eller vet at vedkommende har fått noen diagnose hos en psykolog/psykiater. For alt dere vet så kan det være snakk om helt andre diagnoser som dere ikke engang har hørt om. Eller så kan det kanskje tenkes at vedkommende ikke har noen diagnoser i det hele tatt men bare er slem av natur. Selv slemme mennesker kan være friske til sinns. Med innlegget mitt så mener jeg ikke forsvare mennesker som begår ondle handlinger eller behandler andre dårlig for det er det styggest jeg vet om, ingen fortjener leve med psykisk eller fysisk mishandling. Da er det best å kontakte politiet først som sist å ordne besøksforbudet og så enkelt og greit holde seg langt unna å la personen seile sin egen sjø. Endret 30. november 2014 av WubWub 3
Gjest Coolaid Skrevet 30. november 2014 #16 Skrevet 30. november 2014 No contact Han fikk beskjed om å holde seg vekke, sluttet å ta telefonen, svarte ikke på meldinger, blokkert på alle mulige måter. Det tok noe tid før han gav seg, men for en sosiopat så er andre mennesker ikke.."mennesker", de er objekter til bruks. Dag for dag som gikk så investerte han "aksjene" han hadde hos meg hos andre og når han skjønte det ikke var en flik å få fra min kant så forsvant han. Anonymous poster hash: 6d92e...4d3 No contact Han fikk beskjed om å holde seg vekke, sluttet å ta telefonen, svarte ikke på meldinger, blokkert på alle mulige måter. Det tok noe tid før han gav seg, men for en sosiopat så er andre mennesker ikke.."mennesker", de er objekter til bruks. Dag for dag som gikk så investerte han "aksjene" han hadde hos meg hos andre og når han skjønte det ikke var en flik å få fra min kant så forsvant han. Anonymous poster hash: 6d92e...4d3 Dette. Det handler om å ikke gi etter for noe som helst. Etter x antall tid får han ikke tilfredstillelse og finner den hos noen andre.
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2014 #17 Skrevet 2. desember 2014 Jeg anmeldte han og flyttet. Støtte fra gode venner og familie, positiv og aktiv hverdag uten vold og utroskap, oppdagelse av nye sider av meg selv og hobbyer/trening har bygget meg opp. Og null kontakt, så klart Anonymous poster hash: 2b9c4...328 1
Peter42 Skrevet 2. desember 2014 #18 Skrevet 2. desember 2014 Jeg har vært gift med en psykopat og eneste mulighet jeg har funnet er total avstand og absolutt ingen kontakt. Det er nesten umulig hvis en har barn sammen, men må gjøres om du vil ha et normalt liv igjen. Skjult tlf.nr, anmelde overtramp til politiet. Rett og slett en konsekvent holdning på at ingen kontakt ønskes eller godtas. Du vil aldri få et "sunt" forhold til dette mennesket så du må holde deg unna. 2
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #19 Skrevet 10. mars 2021 On 11/11/2014 at 8:48 PM, Wilmus said: Flyttet til en som han ikke hadde noe kjenskap til hvor bodde, og var der i ca to mnd. Byttet telefonnummer, og holdt meg unna alle de steder jeg visste han kjente til at jeg brukte å være. Så flyttet jeg til utlandet, jobbet som Au pair i Scotland. Når jeg kom hjem igjen ble jeg kontaktet av han innen en mnd, og dermed reiste jeg ned og var der et år til. (dette er en del år siden, var rundt 22 da det ble slutt) Å herregud.......Dette er jo helt bak mål å gjøre, du lar han jo styre livet ditt! Det er jo det de vil. Han fikk deg til å flytte til et annet land. Og når du tilbake igjen i Norge blir kontaktet av han så piller du tilbake igjen til Skottland?? Kan tenke meg han var fornøyd da. Det er nettopp dette her alle psykopater og sosiopater elsker. De elsker tanken på at de klarer å skremme dere, og har således fremdeles STÅLKONTROLL på livet deres. Det smarteste du kan gjøre mot psykopater er å ikke reagere. Ta kontroll på ditt eget liv! Møter du psykopaten på gata en dag så ikke spring livredd avgårde, det hadde han elsket å se og det hadde gitt han næring til å fortsette psyko-oppførselen. Nei, møter du psykopaten på gata så bare gå iskaldt forbi han. Se rett gjennom han. Vis han at du driter fullstendig i han. Dette er den mest effektive måten å bli kvitt en psykopat. Han forstår at det ikke lenger er en frykt hos deg som han kan nære seg på, og vil dermed gå videre og finne seg et nytt offer. Anonymkode: 633eb...e2f 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #20 Skrevet 10. mars 2021 Jeg flyttet hjem til familien min på en annen kant av landet. Blokkerte ham og tok aldri telefonen hvis det var ukjente nummer. Dessverre tok det hele 10 år før han gav seg helt. Da hadde han fått ny dame for flere år siden også. Anonymkode: d4aaf...9bf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå