AnonymBruker Skrevet 8. november 2014 #1 Skrevet 8. november 2014 Har nå hatt 2 håndmixere som begynner å ryke og bli glodvarm bare jeg baker bolledeiger o.l. Den første kortsluttet. Den siste var en billig "kjøkkenmaskin" dvs bare at håndmixeren hadde noe å "lene" seg på. Er ikke håndmixere laget for "tungere deiger" ? Kjenner flere som bruker håndmixere og ikke hatt dette problemet, gjør jeg noe feil kanskje? Anonymous poster hash: a709f...4e7
skrue Skrevet 8. november 2014 #2 Skrevet 8. november 2014 Nei, det vil jeg si de ikke er. Til krem, eggedosis, blande sukker og smør hvitt osv. 2
AnonymBruker Skrevet 8. november 2014 #3 Skrevet 8. november 2014 Så hva bruker man tyngre deiger til? Ordentlig kjøkkenmaskin da? Litt rart flere jeg kjenner sine håndmixere har holdt i flere år med tunge deiger. Anonymous poster hash: a709f...4e7
fuksia Skrevet 8. november 2014 #4 Skrevet 8. november 2014 Det spørst litt hvor stor deig det er også, men håndmiksere er nok ikke laget for tunge deiger. Men om du ikke lager så mye på en gang og ikke bruker mikseren så lenge av gangen burde det gå greit. 1
Zzyzx Skrevet 8. november 2014 #5 Skrevet 8. november 2014 (endret) Jeg ville ikke bukt en håndmikser til den typen deig i det hele tatt. Kunne kanskje strukket meg til en liten pizzadeig en gang innimellom. Elter heller deigen for hånd. Endret 8. november 2014 av Zzyzx 2
Gjest Petter Skrevet 8. november 2014 #6 Skrevet 8. november 2014 Jeg bruker ofte en bakemaskin til elting.
Thorn Skrevet 8. november 2014 #7 Skrevet 8. november 2014 (endret) Håndmiksere er ikke beregnet på tyngre deiger, nei. Nå vet ikke jeg hvor store deiger du lager, men hvis du leser i bruksanvisningen til f.eks. Kenwood kjøkkenmaskiner som fort har både tre og fire ganger så mye effekt på motoren, så er det fortsatt ikke så veldig store deiger de er beregnet på. Ville absolutt oppgradert til ei kjøkkenmaskin (håndmikser med stativ er ikke en kjøkkenmaskin...) og latt håndmikseren ta seg av kakedeiger, vaffelrøre, eggedosis etc. Edit: Sjekket nå i bruksanvisningen til en Philips Cucina håndmikser (400w), og der står at den kan bruker på gjærdeiger med opptil 500 g mel. Så den skal i hvert fall takle små gjærdeiger. Har du lest i bruksanvisningen til dine, hva som er maks kapasitet på de ulike deigtypene? Endret 8. november 2014 av Thorn 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2014 #8 Skrevet 8. november 2014 De ryker fordi de får for tøffe jobber. Jeg har en Bodum håndmixer. Den bruker jeg tilnød til ett glutenfritt brød. Selv det er i tyngste laget. Har du ikke peng til en ordentlig kjøkkenmaskin må du røre og elte for hånd, eller bruker du opp en håndmixer pr. Bakst. Skal du kjøpe ny, igjen? Sammenlig styrken på motoren. En billig på Europris kan ikke sammenlignes med en dyr på Elkjøp. Anonymous poster hash: dd2aa...fe7
Rosalie Skrevet 9. november 2014 #10 Skrevet 9. november 2014 Så hva bruker man tyngre deiger til? Ordentlig kjøkkenmaskin da? Litt rart flere jeg kjenner sine håndmixere har holdt i flere år med tunge deiger.Anonymous poster hash: a709f...4e7 Ordentlig kjøkkenmaskin, eller man blander og elter for hånd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå