Gå til innhold

Flere her som ikke digger Sex and the City?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, flere (kvinner) som ikke digger Sex and the City?

Det er jo tydeligvis så mange som forguder den serien og synes den er utrolig bra, selv 10 år etter.

Jeg har nok sett de fleste episodene ettersom de har gått på TV veldig mye opp igjennom, og som rent tidsfordriv er det jo ganske underholdende. Mye drama og fine klær å se på. Men den griper meg ikke mer enn det, jeg føler ikke noen tilknytning til karakterene, de representerer ikke mitt drømmeliv og det er mye av budskapet som irriterer meg.

Det blir litt som et hvilken som helst realityshow - underholdende nok, men det har ikke betydd noe som helst for meg personlig. Men har inntrykk av at andre er veldig glad i SATC og i de fire hovedpersonene..

Flere som ikke føler noen stor begeistring for SATC? Og dere som elsker serien, hva er det som er så bra med den?

Anonymous poster hash: e6bf0...b43
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har sett endel på og synes det er underholdende (nå snakker jeg utelukkende om serien, ikke filmene). Og det er jo TV, det er ikke meningen at det skal forandre noens liv.

Synes likevel den er kvikk og velskrevet, og den holdt seg veldig bra gjennom sesongene (mange TV serier dabber drastisk av i kvalitet etter sesong 3 eller 4). Ingen av kvinnene er "idoler" for meg, mange scenario er urealistiske og jeg vil ikke si jeg aspirerer til å bli noen av dem. Men det tenker jeg egentlig aldri når jeg ser en fiktiv TV-serie heller.

Enig i at mye av budskapet ikke er veldig bra. Serien var ment som en hyllest til voksne kvinner som var single, brukte pengene sine som de ville og som en slags forsikring om at du er ikke tragisk bare fordi du er singel og over en viss alder. Og det er helt sant. Problemet var at ting tok litt av og unge kvinner begynte å se opp til dem og idealisere et liv de ikke egentlig vil ha.

New York er ikke en bra by for en singel kvinne (ratioen kvinner til menn er veldig off), Carrie hadde aldri sikret seg Mr. Big i det virkelige liv, hun har ingen verdier og kredittkortgjeld og hun kunne aldri levd som hun gjorde med sin inntekt.

Som underholdning er det bra. Når unge kvinner flytter til storbyen og tenker at dette kan bli livet deres, så er det mindre bra. Carrie er også veldig narsissistisk og har en hang for drama, noe de fleste menn sjelden er på jakt etter.

• Liker 2
Skrevet

Jeg ser på det hvis det går på tven og det ikke er noe annet å se på.

Jeg misliker ikke serien, men veldig bra synes jeg den ikke er.

• Liker 2
Skrevet

Veldig glad i serien, sikkert fordi det lilsom var noe nytt i tiden den kom, og man får liksom fulgt karakterene så lenge.

Film nr.1 var helt OK, tipper heller mot dårlog og den 2. filmen var katastrofal!

Så den på kino husker jeg, flere i salen lo og gråt og klappet, jeg holdt på å sovne!

Anonymous poster hash: fee73...3d3

Skrevet

Det rare er at da serien første gang gikk på TV, i studietiden min, så likte jeg ikke SATC, men , 15 år etter, så ble jeg helt hekta! Før likte jeg ikke at damene var så overfladiske og litt usympatiske mot hverandre, men nå ser jeg at de skal være sånn og at de portretterer rike (?) damer i New York. Serieskaperne har ikke skapt dem endimensjonale, men som mennesker av sitt miljø, med sine feil og mangler. Derfor liker jeg dem nå.

Anonymous poster hash: e6efa...32a
Skrevet

Serien er bra, det som kom etter serien kunne de spart seg for.

Anonymous poster hash: c4969...b5f
Skrevet

Jeg ble aldri fenget av den. Men nå ser jeg ikke noen av de typiske dameseriene heller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...