Gå til innhold

Hipsterne på løkka hver er de?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser ofte at disse hipsterne på løkka blir nevnt rundt omkring. Hvem er de og hvordan er de?

Er de wannabees fra bygda som skal urbanisere seg og bommer? Jeg kjenner ingen som er født og oppvokst i Oslo som er hipster. Men det er mange innflyttere som kommer og kaller seg selv hipster. Stemmer det? De er opptatt av vintage, rutete skjorter m.m.

Jeg synes det virker litt krampeaktig disse innflytterne på løkka som skal urbanisere? Hva synes dere?

Anonymous poster hash: 6faf7...36f
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg leste nettopp i Morgenbladet at franskmannen Jonathan Touboul har funnet hipsterformelen: Trender skifter ekstremt fort. Når hipstere forsøker å velge det motsatte av trender, blir det en trend - men det er umulig, selv for hipsterne, å skifte stil så fort at de unnslipper trendene de selv har skapt. Og der har du forklaringen på de evinnelige ironiske skjeggene som vandrer rundt på Grunerløkka.

Anonymous poster hash: 70911...fd1
  • Liker 3
Skrevet

Jeg leste nettopp i Morgenbladet at franskmannen Jonathan Touboul har funnet hipsterformelen: Trender skifter ekstremt fort. Når hipstere forsøker å velge det motsatte av trender, blir det en trend - men det er umulig, selv for hipsterne, å skifte stil så fort at de unnslipper trendene de selv har skapt. Og der har du forklaringen på de evinnelige ironiske skjeggene som vandrer rundt på Grunerløkka. Anonymous poster hash: 70911...fd1

Er det noe nytt? Dette har jeg tenkt siden 90-tallet.

Anonymous poster hash: d1e72...693

Skrevet

Ser ofte at disse hipsterne på løkka blir nevnt rundt omkring. Hvem er de og hvordan er de?

Er de wannabees fra bygda som skal urbanisere seg og bommer? Jeg kjenner ingen som er født og oppvokst i Oslo som er hipster. Men det er mange innflyttere som kommer og kaller seg selv hipster. Stemmer det? De er opptatt av vintage, rutete skjorter m.m.

Jeg synes det virker litt krampeaktig disse innflytterne på løkka som skal urbanisere? Hva synes dere?

Anonymous poster hash: 6faf7...36f

Er det noen som omtaler seg selv for hipster? Trodde det var noe man ble kalt, uten å kalle seg selv.

Kjenner fire stykker som er fra Oslo som jeg vil putte i hipster-boksen, så tror ikke alle hipstere er fra bygda :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...