Mariahamm Skrevet 8. november 2014 #1 Skrevet 8. november 2014 Vi har nylig fått en omplasseringskatt, og ho går nå på ormekur (3 dager med tabletter). Igår gikk det fint når vi la den inni i en leverpostei bit, men det var ikke like effektivt idag. Er det en god idé å kutte den opp og legge i våtforet?
Djungelvrål Skrevet 8. november 2014 #2 Skrevet 8. november 2014 (endret) Ja, også kan du legge de i bittelitt vann og løse de opp. Blandes i våtfor. Disse tablettene har en grusom smak og det er ikke sikkert katten vil ha maten den blandes med. Anbefaler heller dryppkur i pelsen neste gang. En liten mengde veske som skal på huden til katta i nakken en gang. Mye enklere. Ca 200 kr men du skal bare gi det 2-3 ganger i året. Endret 8. november 2014 av KG dama
Thorn Skrevet 8. november 2014 #3 Skrevet 8. november 2014 (endret) Er det tyggetabletter eller små, harde? Med de små, harde pleier jeg å gjøre det kort og brutalt: jeg setter meg på katten (sitter på knærne/leggen og har katten mellom beina, med hodet fremme med knærne mine), åpner munnen med ene hånda og putter tabletten lengst bak i munnen med andre hånda. Så lukker jeg munnen til katten, stryker på halsen og venter til den svelger. Over på noen sekunder, og jeg vet at tabletten går ned. Her finner de alt som er forsøkt gjemt i fôret, så det funker dårlig... Edit: jeg sitter ikke bokstavlig talt på katten med all min tyngde, altså Bare nedpå så den ikke har full bevegelsesfrihet! Endret 8. november 2014 av Thorn 1
Fionnuala Skrevet 8. november 2014 #5 Skrevet 8. november 2014 Hvis ikke en gang våtfór hjelper så kan et triks være å bruke tunfisk i vann isteden. Det lukter/smaker så sterkt at det skjuler medisinsmaken. Funker ihvertfall på vår katt
Gjest avocadoen Skrevet 8. november 2014 #7 Skrevet 8. november 2014 Er det tyggetabletter eller små, harde? Med de små, harde pleier jeg å gjøre det kort og brutalt: jeg setter meg på katten (sitter på knærne/leggen og har katten mellom beina, med hodet fremme med knærne mine), åpner munnen med ene hånda og putter tabletten lengst bak i munnen med andre hånda. Så lukker jeg munnen til katten, stryker på halsen og venter til den svelger. Over på noen sekunder, og jeg vet at tabletten går ned. Her finner de alt som er forsøkt gjemt i fôret, så det funker dårlig... Edit: jeg sitter ikke bokstavlig talt på katten med all min tyngde, altså Bare nedpå så den ikke har full bevegelsesfrihet! Ja, det er bare sånn en må gjøre det noen ganger
Mariahamm Skrevet 8. november 2014 Forfatter #8 Skrevet 8. november 2014 De er store og harde. Pus er ny hos oss, og fortsatt litt utrygg, så jeg tør ikke gjøre det med tvang (ho blir fort fornærmet, og er litt langsint ). Prøver å knuse de i våtfor/tunfisk! Tusen takk for tips Ho kan ikke kun ha dråper siden ho har vært hjemløs i lang tid, veterinæren sa at vi burde ta tablettene nå første gangen
AnonymBruker Skrevet 9. november 2014 #9 Skrevet 9. november 2014 Har også katt som har gått ute før den kom til meg :-) ,prøvde først med å knuse tabeletten helt å blande i leverpostei...men da bare smakte han litt på blandingen å så dumt på meg. Det som funket var wiskas våtfor..de boksene på 400ml. Knus tabeletten til fin fint pulver å rør godt sammen. Anonymous poster hash: 00673...c6a
AnonymBruker Skrevet 13. november 2014 #10 Skrevet 13. november 2014 putt tabletten inni en klump med brunost;) Anonymous poster hash: 3d79c...98d
Perelandra Skrevet 13. november 2014 #11 Skrevet 13. november 2014 Har du prøvd ormekur i pastaform? Eventuelt kan du lage pasta selv av tabletten. Knus tabletten og bland den med matolje eller majones. Fyll blandingen i ei sprøyte uten spiss, og sprøyt blandingen i munnen på katten. Hvis du ikke får inn alt, men søler i pelsen, vil katten slikke i seg restene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå