AnonymBruker Skrevet 8. november 2014 #1 Skrevet 8. november 2014 Min mann og jeg har prøvd å bli gravide i 6 mnd. Har vært hos GU 2 ganger, og begge ganger har vist at jeg har egg og EL. Da jeg fikk mitt første barn ble jeg svært raskt gravid (!). Min syklus har bare blitt lengere og lengere utover sommer/høst. mensen kommer alltid 14 dager etter EL (bruker El tester), så det er EL som "hele tiden" kommer senere og senere. Er nå i 11 DPO, og tror ikke det har skjedd noe denne måneden. Skal begynne med pergotime når jeg får mensen, men har ingen erfaring med dette. Er det slik at den vil kunne gi meg EL som i en normal syklus (lengde)? Denne måneden var jeg på dag 31 før jeg fikk EL..... Takk! Anonymous poster hash: 3725b...cb5
saniz Skrevet 8. november 2014 #2 Skrevet 8. november 2014 (endret) Har nettopp blitt ferdig med min pergokur og venter spent. Tror det er sån at pergo vil kunne produsere flere egg, og gi EL mellom 5-10 dager etter avsluttet kur. Lest at noen har fått det senere også, men er det som står som mest normalt på alle sidene. Hvis mine symptomer stemmer, så hadde jeg EL 7 dager etter endt kur. Man kan ta blødprøver for å sjekke når/få påvist EL. Jeg har bare ikke begynt med det enda. Redigert: *glemte å si at man faktisk kan få uregelmessig sykluser. I utgangspunktet burde jeg hatt mensen idag, ingen mens og ingen positiv test. Er sån at mensen kan komme senere enn vanlig, EL annerledes enn vanlig.. og man før rare symptomer (varrierer fra person til person) men er jo hormon tabletter så ikke overaskende Endret 8. november 2014 av saniz
Essie_ Skrevet 9. november 2014 #3 Skrevet 9. november 2014 Hvis pergotime fungerer på deg, vil du få EL tidligere den syklusen (og syklusen etter) enn det du får i dag. Sannsynligvis 5-10 dager etter at du har tatt siste tablett. Pergotime vil derimot ikke gi varig kortere/ mer stabil syklus - heller det motsatte.
Athene Skrevet 9. november 2014 #4 Skrevet 9. november 2014 Ved riktig dose vil de fleste få eggløsning 14-18 dager etter første dag i sist mens. Første gang jeg tok kur var dosen for lite, og jeg fikk eggløsning på dag 21. Man får ikke mer regelmessige sykluser, Pergo virker bare den syklusen man tar kuren.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå