Gå til innhold

Hjelp til valg av foodprosessor

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg er på jakt etter en foodprosessor, men sliter litt med å luke ut de forskjellige variantenes funksjoner.

Det jeg trenger er en maskin som kan kutte, hakke, skive og raspe. Funksjoner utover dette er så klart et pluss, men jeg trenger ikke blender, eltefunksjon eller stavmikser da jeg allerede er dekket på disse områdene.

Maskinen vil bli brukt mye, og jeg er derfor villig til å betale litt ekstra for kvalitet, men la oss holde oss innen rimelighetens grenser.

Endret av Maximillian Cohen
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er veldig fornøyd med denne http://www.elkjop.no/product/hjem-og-husholdning/kjokkenmaskin/MCM4100/bosch-foodprosessor-mcm4100

Bollen rommer 'bare' 2,3 l, men syns ikke det er noe problem, det eneste jeg syns den er mindre praktisk til er å bake, og det er bare fordi deigen vanligvis blir for stor. Ser at det er noen fra Elkjøp som mener at motoren kanskje ikke er kraftig nok til å lage kjøttkaker og fiskekaker i den, men jeg gjør det uten problemer med denne.

Anonymous poster hash: 62865...4cb
Skrevet (endret)

Jeg glemte visst av denne tråden litt. Det som har skjedd er at jeg i går, på impuls, kjøpte meg Bosch MCM4200. Om det var det jeg var ute etter vet jeg ikke helt ennå, skulle egentlig bare ha meg noen røykvarslere...

Den virker veldig grei, men jeg tror jeg savner (har ikke fått testet den skikkelig) en funksjon for å grovhakke for eksempel løk.

...å lage kjøttkaker og fiskekaker i den, men jeg gjør det uten problemer med denne.

Bruker du da plastknivene?

Endret av Maximillian Cohen
Skrevet

Jeg glemte visst av denne tråden litt. Det som har skjedd er at jeg i går, på impuls, kjøpte meg Bosch MCM4200. Om det var det jeg var ute etter vet jeg ikke helt ennå, skulle egentlig bare ha meg noen røykvarslere...

Den virker veldig grei, men jeg tror jeg savner (har ikke fått testet den skikkelig) en funksjon for å grovhakke for eksempel løk.

Jeg kjenner ikke den modellen, men da jeg hadde foodprossessor brukte jeg knivene til å hakke løk, og holdt inne pulse-knappen til løken var hakket så mye jeg ville ha den.

Til kjøttkaker brukte jeg også kniven, for jeg pleide å ha hakket løk i kjøttkakene.

Skrevet
Maximillian Cohen, on 09 Nov 2014 - 06:43, said:

Har pleid å bruke plastknivene ja, men å bruke kniven sånn som Sølvrosen gjør fungerer sikkert vel så bra. Kniven fungerer bra til å hakke løk med også, bare ikke la maskinen gå mer enn noen sekunder.

Skrevet

Kutter jeg i bare et par sekunder blir det en del grovere biter, men det blir ikke akkurat en masse med jevn størrelse. Nå er jo dette egentlig ikke et stort problem, finhakket løk er ofte helt greit, og så er jo løk heldigvis noe av det enkleste å kutte både raskt og jevnt med kniv...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...