Gå til innhold

Dere med fri bar- hvilket anslag gjorde dere på forhånd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan beregnet dere sånn ca utgift når det kom til fri bar?

Hos oss blir det ca 29 voksne gjester, baren vil være åpen i ca 4 timer, den dyreste drikken vil koste 80 kroner. Er det mye eller for lite å beregne at gjestene i snitt vil drikke 10 glass med en eller annen sort i løpet av de 4 timene? Jeg kjøper aldri drikke selv ute så synes det er vanskelig å vite pluss at jeg drikker veldig lite.

Anonymous poster hash: ffd18...be6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville beregnet 4-5 enheter per person av de som drikker alkohol. Jeg håper for din del av de ikke drikker 10 enheter på 4 timer.

Det kan fort være at de drikker mindre, og det er jo sånn sett aldri feil.

Skrevet

Jeg ville beregnet 4-5 enheter per person av de som drikker alkohol. Jeg håper for din del av de ikke drikker 10 enheter på 4 timer.

Det kan fort være at de drikker mindre, og det er jo sånn sett aldri feil.

Er ikke 4-5 litt lite? De fleste klarer vel å få i seg 2 enheter på en time slik at iløpet av 4 timer vil en person ha fått i seg 8 enheter? Synes det er bedre å runde av oppover enn nedover :P

Men håper du har rett! :)

Anonymous poster hash: ffd18...be6

Skrevet

Jeg ville beregnet 5-6 enheter for dem som drikker, men det er jo alltid noen som ikke drikker, i hvert fall i min omgangskrets. Min erfaring er at drikke uten alkohol kan være kostbar også, en brus til 39 kroner er ikke så langt unna en øl. Anonymous poster hash: e3651...38d

Skrevet

Jeg ville beregnet 5-6 enheter for dem som drikker, men det er jo alltid noen som ikke drikker, i hvert fall i min omgangskrets. Min erfaring er at drikke uten alkohol kan være kostbar også, en brus til 39 kroner er ikke så langt unna en øl.

Anonymous poster hash: e3651...38d

5-6 enheter etter en middag med vinservering er faktisk veldig mye. Det er nok stort sett den yngre garde som er vant til å gå ut på byen og drikke mye og evt folk som er litt for glad i en dram som vil tylle i seg såpass. Jeg ville beregnet tre enheter pr person for de som ikke er helt avholds.

Anonymous poster hash: 65c3a...cf1

Skrevet

I vårt bryllup var det nok noen som drakk 10 enheter, men så avsluttet ikke de festen før 6 om morgenen :fnise:

Det er som AB over her er inne på, det blir jo vin til middagen og i bryllup er ikke målet å krabbe i seng :)

Skrevet

Beregnet 6 enheter pr pers, og mange drakk ikke noe som helst, men skal hilse og si at onkel Ivar drakk mer enn nok for alle som en, så regninga ble ganske høy likevel :grine:

Anonymous poster hash: 80639...3b2
Skrevet

Vi beregnet 3 enheter pr pers vi da, og det holdt i massevis til våre gjester. Husk at det er gjennomsnittet dere må basere dere på, ikke hvor mye de som drikker mest får i seg. Mens kompis Gunnar kanskje drikker 12 øl, så tar grandtante Agda seg én likør til kaffen. Dere må se litt på sammensetningen av gjestene deres. Andre ting som spiller inn er hvor mye drikke som serveres under middagen og kakene, hvor tung middagen er (folk drikker litt mindre om de er stappmette) etc.

Anonymous poster hash: 607b4...b04

Gjest Daenerys
Skrevet (endret)

10 enheter på 4 timer er fryktelig mye. Jeg tror jeg hadde beregnet maks 7-8 om du skal ta i.

Som andre skriver, noen drikker lite, andre mer. Må prøve å finne et ok gjennomsnitt, og 7-8 enheter tror jeg ligger langt over det :)

Endret av Daenerys
Skrevet

10 drinker per person i snitt er nok altfor mye.

Skrevet

Jeg beregna vel 1,2 enheter i snitt per time. Da traff jeg nogenlunde.

Gjest Blondie65
Skrevet

Det er gjennomsnitt det er snakk om, og med mindre du vet at de fleste gjestene hyler inn på er 5 (1,5 pr time) rikelig.

Skrevet

Jeg har hørt (av hoteller som ofte arrangerer bryllupsfester) at snittet ligger på tre drinker pr. gjest. Da er drikke til maten ikke inkludert.

Skrevet

Beregnet 6 enheter per person etter middag, noe som viste seg å være mer enn nok. Barregningen kom på 1/3 av mine beregninger, så det var en hyggelig overraskelse. ;)

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Beregnet 6 enheter per person etter middag, noe som viste seg å være mer enn nok. Barregningen kom på 1/3 av mine beregninger, så det var en hyggelig overraskelse. ;)

Jeg må bare spørre deg om en ting, Yvonne. Hvordan klarer du å alltid treffe på det du skriver om? Jeg beundrer det virkelig, og er ikke for å kritisere. Men du er økonomisk, og du virker så ryddig. Har du noen tips for oss som må få ting på stell? Du virker litt sånn perfekt. (Positivt ment).

Anonymous poster hash: 7977c...cb9

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg må bare spørre deg om en ting, Yvonne. Hvordan klarer du å alltid treffe på det du skriver om? Jeg beundrer det virkelig, og er ikke for å kritisere. Men du er økonomisk, og du virker så ryddig. Har du noen tips for oss som må få ting på stell? Du virker litt sånn perfekt. (Positivt ment).

Takk, jeg ser ikke på det som negativ kritikk. :) Og her var det nok flaks mer enn noe annet siden jeg egentlig har lite peiling på alkohol generelt. Derfor søkte jeg litt rundt og så hva som var vanlig i forhold til alkohol på bryllupsfest og tok litt i, sånn i tilfelle. Deretter søkte jeg rundt etter ca-priser på en enhet alkohol og beregnet ut fra det. Og det ble jo mye mer enn jeg hadde tenkt.

Ellers lever jeg etter budsjett, det ble til det da jeg måtte forsørge meg selv og en annen på relativt lite penger, da blir man veldig avhengig av ryddig økonomi antar jeg. :)

Endret av Yvonne
Skrevet

Takk, jeg ser ikke på det som negativ kritikk. :) Og her var det nok flaks mer enn noe annet siden jeg egentlig har lite peiling på alkohol generelt. Derfor søkte jeg litt rundt og så hva som var vanlig i forhold til alkohol på bryllupsfest og tok litt i, sånn i tilfelle. Deretter søkte jeg rundt etter ca-priser på en enhet alkohol og beregnet ut fra det. Og det ble jo mye mer enn jeg hadde tenkt.

Ellers lever jeg etter budsjett, det ble til det da jeg måtte forsørge meg selv og en annen på relativt lite penger, da blir man veldig avhengig av ryddig økonomi antar jeg. :)

Takk for svar:)

Men tar du heller litt i når du setter opp budsjetter, og så blir det som er til overs en ekstra sparebuff? Eller setter du opp et minimums budsjett, og lever slavisk etter det ? (Beklager avsporing for ts).

Skrevet

Takk for svar:)

Men tar du heller litt i når du setter opp budsjetter, og så blir det som er til overs en ekstra sparebuff? Eller setter du opp et minimums budsjett, og lever slavisk etter det ? (Beklager avsporing for ts).

Setter alltid av en god del ekstra så jeg har en del å gå på. Og jeg prøver heller å leve slavisk etter det. På den måten har jeg en god buffer i tilfelle noe skulle skje . :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...