Gå til innhold

Stripe/bleke håret selv med Depend?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har brukt Depend sitt hårmerke for striping/bleking av blondt hår, og kan si noe om resultat, samt hvordan det er å gjøre dette på egenhånd (ikke få hjelp av venninner e.l.) ?

Anonymous poster hash: ac93d...faf
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har i min ungdomstid bleika striper selv. Så ut som måkebæsj i bakhodet.. Er ikke bare enkelt å stripe selv og hårfargen "smitter" over til hår du ikke vil bleike. Svært sjelden bleikea håret likt og man ender opp med en hel skala av hvit og gultoner. Helst da hvitt i de tørre lengdene og pissgult langs hodebunnen. :P

Skrevet

Ja, har brukt det før. Da fikk jeg hjelp til hettestriper. Funker bra, tok to runder for å få det nokså lyst og deretter helbleket det for å få det helt blondt igjen etter å ha vært brunette. Ville uansett brukt lillashampo etterpå for å dempe gulskjæret for det kommer det til å bli

Skrevet

Veldig sterkt blekemiddel. Håret mitt knakk etter at jeg brukte det, og det var ikke veldig slitt på forhånd. Anbefaler at du gjør en liten teststripe før du gjør det. Kunne ønske jeg hadde gjort det.

Anonymous poster hash: 060cf...f72
Gjest fotballflue
Skrevet (endret)

Jeg bruker alltid depend til striper. Går fint an å gjøre det selv, litt vanskelig å få dratt håret ut av hetta i bakhodet, men jeg har klart det fint alle gangene hvertfall.

Kan legge ved et bilde av resultatet på mitt hår med depend-striper

Endret av fotballflue
Skrevet

Som frisør så kjenner jeg at jeg rett og slett blir sjokkert , når jeg ser folk holde på med hjemmefarge og bleking. Hvis folk hadde forstått og visst hva alle disse "vidunderfargene" inneholdt, og hvilken effekt det kan få , så hadde man holdt seg langt unna... Alt for å spare ett par kroner.

Men men... brent barn skyr ilden , og når du dukker opp i min kompetable frisørstol, og jeg ikke kan hjelpe deg fordi hår og hodebunn rett og slett er ødelagt av deg selv, så cry me a freakin river, fordi da kan jeg faktisk ikke lenger hjelpe deg...

Anonymous poster hash: 35b1d...346

• Liker 1
Gjest fotballflue
Skrevet (endret)

Som frisør så kjenner jeg at jeg rett og slett blir sjokkert , når jeg ser folk holde på med hjemmefarge og bleking. Hvis folk hadde forstått og visst hva alle disse "vidunderfargene" inneholdt, og hvilken effekt det kan få , så hadde man holdt seg langt unna... Alt for å spare ett par kroner.

Men men... brent barn skyr ilden , og når du dukker opp i min kompetable frisørstol, og jeg ikke kan hjelpe deg fordi hår og hodebunn rett og slett er ødelagt av deg selv, så cry me a freakin river, fordi da kan jeg faktisk ikke lenger hjelpe deg...

Er frisør selv, men jobber ikke med det. Unødvendig å være spydig. Jeg vet hva jeg putter i håret mitt og jeg vet hva det koster å dra til frisøren. Cry me a freakin river? Jadaså.. Endret av fotballflue
Skrevet (endret)

Jeg har aldri blitt fornøyd med fargeresultat hos frisør, så etter uttalige (dyre) forsøk hos forskjellige frisører begynte jeg å farge/bleke håret selv hjemme - med et resultat jeg er fornøyd med.

Så det er ikke kun for å spare kroner, nei.

Edit: Blir fornøyd med klippen da, så det gjør jeg selvsagt hos frisør ;)

Endret av Saraby
  • Liker 2
Skrevet

Er frisør selv, og hater det når frisører har denne holdningen. Ingen liker en bedreviter. Og vi vet som regel ikke alt vi heller.

Anonymous poster hash: 060cf...f72

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...