Gjest The damned Skrevet 7. november 2014 #1 Skrevet 7. november 2014 Sliter litt med å finne produkter som virkelig gjør noe for huden min. Den har over en lengre periode blitt mer og mer sensitiv. Før det var det flere år hvor jeg brukte ganske sterke produkter og kremer på resept for å behandle akneproblemene mine, men kan en reaksjon komme så lenge etterpå? Nå bruker jeg special cleansing gel, serum/booster til sensitiv hud, barrier repair og active moist fra Dermalogica. Rensen og barrier repair er ganske greie, men det andre gjør ingenting. Nå bruker jeg også a-krem på de tørre og røde områdene på huden, og den er helt ok. Har prøvd å bruke rens og fuktighetskrem til sensitiv hud fra Avene, men da blir huden bare fet og kremen gjør egentlig ingenting. Jeg er lei av å prøve alt mulig uten noe særlig bedring. Virker som huden trenger litt ekstra pleie, men synes det er vanskelig å finne rett produkt. Jeg tåler ikke produkt med parfyme og alt mulig, så Decleor og Pai for eksempel kan jeg ikke bruke. Noen som har tips til meg?
PrinsesseNila Skrevet 7. november 2014 #2 Skrevet 7. november 2014 Täler du ikke Decleor? Er det i det heletatt mulig? Det er jo essensielle oljer som gir lukt, ikke parfyme... Det er jo også omtrent det beste som er på markedet... Jeg skulle tipse om Decleor, og mer spesifikt Harmonie Calm serien. Men viss du ikke tåler så har jeg ikke noe annet å komme med desverre
Gjest The damned Skrevet 8. november 2014 #3 Skrevet 8. november 2014 (endret) Ja, det er nok mulig eller jeg har ikke prøvd det du nevner. Har lest om andre som ikke tåler Decleor så det er ikke så rart Men det finnes vel annen hudpleie der ute som er like bra. Edit: Det er de essensielle oljene jeg reagerer på. Har brukt produkter fra Pai som også inneholder det, og det likte ikke huden min i det hele tatt. Må bare legge til at jeg kan bruke noen produkter med olje lokalt, men jeg vil helst bruke uten. Endret 8. november 2014 av The damned
Piken2 Skrevet 8. november 2014 #4 Skrevet 8. november 2014 (endret) Det er mange som ikke tåler Decleor, så ikke noe rart der. Jeg har det samme problemet; etter mye sterk både Hudpleie og medisinsk behandling, sitter jeg igjen med en hypersensitiv hud. Ble introdusert for Matis, og en ny verden åpnet seg! De har en fantastisk serie for sensitiv hud! Personlig liker jeg de andre seriene godt også, Matis er bra på sensitiv hud, så jeg ville byttet ut dermalogica litt etter litt og gått over til Matis. Dermalogica gir lite fukt, og er et merke som gjør for lite. Kjøp hos blivakker, blush (har handlet Matis fra disse i tre år og aldri fått noe halt produkt), feelunique eller på salg hos Hudpleier. Deres purifying serum (den grønne) serien kan være verdt å teste hvis du fremdeles har litt utbrudd. Så må jeg jo høre om du har testet noe fra Decleor sin harmonie-serie når du har testet Decleor? De har nemlig en fantastisk maske som heter harmonie calm. Denne er mitt SOS-produkt når huden slår seg vrang og er sår og vond, samtidig som det kommer kviser, til tross for at jeg er litt var på Decleor sine øvrige produkter da. Carita sin cotton-serie er helt uten lukt, og det lille jeg har prøvd her har vært fantastisk! Endret 8. november 2014 av Piken2
carianne Skrevet 8. november 2014 #5 Skrevet 8. november 2014 Tåler heller ikke decleor. Matis er bra. Eller dr Christine schrimmerek serien for uten hud?
carianne Skrevet 8. november 2014 #6 Skrevet 8. november 2014 Tåler heller ikke decleor. Matis er bra. Eller dr Christine schrimmerek serien for uren hud?
AnonymBruker Skrevet 8. november 2014 #7 Skrevet 8. november 2014 Bruker Eucerin sin serie for uren hud. Fuktighetskremen der har gjort underverker for min hud som ofte blir flassete, selvom jeg har kviser. Har ikke lengre tørr hud, samtidig som huden ikke ha blitt fet. Kvisene mine har også forsvunnet gradvis. Anonymous poster hash: 06ffc...426
lemon-aid Skrevet 8. november 2014 #8 Skrevet 8. november 2014 Har du aknehud, må du behandle den som en sensitiv hud. Dvs. ingen grov peeling eller uttørkende produkter. Bruk en mild rensemelk, og tilfør godt med fukt. Utenom det kan du bruke et behandlingsprodukt, f. eks enzympeeling eller leiremaske. Gå inn på nettsiden til beuate pacifique, de har mange gode produkter. Brukte de selv da jeg slet med akne. Ville styrt unna Decleor. Ikke fordi det er dårlige produkter, men de inneholder eteriske oljer, noe som mange kan reagere på.
vimsefrøken Skrevet 8. november 2014 #9 Skrevet 8. november 2014 Hvis huden din er veldig sensitiv så ville jeg gitt Matis Delicate serien ett forsøk. De aller fleste med sensitiv hud tåler denne serien, og den er rett og slett fantastisk for sensitiv hud.
Gjest The damned Skrevet 9. november 2014 #10 Skrevet 9. november 2014 Ble litt sent svar her men Jeg har kun brukt produkter mot fet hud fra Decleor, så har ikke prøvd serien for sensitiv hud. Kanskje jeg kunne prøvd masken. Matis har jeg hatt lyst til å prøve, så det skal jeg definitivt sjekke ut. Er den delicate serien ok å bruke på fet/aknehud? Huden er utrolig rar. Både fet med utbrudd og hudormer og tørr og flassende på samme tid. Samtidig som jeg klør og er rød på de tørre partiene. Tenkte aldri før på å bruke mildere produkter, men kommer ikke til å bruke så sterke produkter som jeg gjorde. De hjalp ikke engang så. Men nå skal jeg gradvis investere i andre produkter. Det er vel ikke noe sted det er mulig å få testere av produkter? Matis for eksempel. Er jo litt dumt å kjøpe full størrelse også tåler ikke/fungerer ikke det for min hud.
AnonymBruker Skrevet 9. november 2014 #11 Skrevet 9. november 2014 Hvis du har en hudpleier i nærheten kan du jo stikke innom og spørre etter prøver? Ellers tror jeg Matis sine julesett er klare, de inneholder gjerne litt småting i tillegg til en krem. Les deg litt opp på produkter og egenskaper før du kjøper, andres reviews er jo veldig hjelpende! Det kan være du skal ha purifying-serumet deres/fra annet merke sammen med produkter fra sensitive-serien. Det er helt ok å mikse på tvers av merker. Selv bruker jeg peeling fra dermalogica, rens og toner fra Matis delicat, matis sitt beroligende serum, purifying-serum fra Carita, masker fra Emergin C, Decleor og Carita, og ansiktskrem fra Decleor og Matis. Anonymous poster hash: cec4e...899
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå