AnonymBruker Skrevet 7. november 2014 #1 Skrevet 7. november 2014 Om jeg bruker small/medium til vanlig, hva er da 2,4,6,8,10,12,14 og 16 i usa? Bestiller kjOle her...Er 4 eller 6 kanskje?Anonymous poster hash: 3899a...025
Professor Orm Skrevet 7. november 2014 #2 Skrevet 7. november 2014 6 sannsynligvis. Det tilsvarer en norsk 36.
hanne_ Skrevet 7. november 2014 #3 Skrevet 7. november 2014 Jeg bruker S/M, 36/38 osv. Bruker 4 i amerikanske størrelser. Men sjekk målene for sikkerhetsskyld.
hanne_ Skrevet 7. november 2014 #4 Skrevet 7. november 2014 (endret) Og nei, britisk 6 tilsvarer norsk 36. Ikke amerikansk. Edit: etter litt googling ser jeg at når du skal konvertere størrelsene så er US 6 = 36, så kan jo hende at alle butikkene jeg handler på "downsizer". Jeg bruker definitivt US 4, og definitivt ikke EU34. Så er som sagt best å sjekke målene. Endret 7. november 2014 av hanne_
PrinsesseNila Skrevet 7. november 2014 #5 Skrevet 7. november 2014 Og nei, britisk 6 tilsvarer norsk 36. Ikke amerikansk. Tull og tøys, strl 40 er jo britisk 12! Da er 38 strl 10, 36 = 8 osv.
PrinsesseNila Skrevet 7. november 2014 #6 Skrevet 7. november 2014 Bare ta bort 3-tallet foran så har du den amerikanse størrelsen 32 = 2, 34 = 4, 36 = 6 osv. Dobbeltsjekk gjerne målene på det du skal kjøpe da
hanne_ Skrevet 7. november 2014 #7 Skrevet 7. november 2014 Bare ta bort 3-tallet foran så har du den amerikanse størrelsen 32 = 2, 34 = 4, 36 = 6 osv. Dobbeltsjekk gjerne målene på det du skal kjøpe da Det er det jeg gjør når jeg handler i England.
PrinsesseNila Skrevet 7. november 2014 #8 Skrevet 7. november 2014 Det er det jeg gjør når jeg handler i England. Så "rart" at alle konverteringstabellene på nettet sier det du sier om engelske størrelser er amerikanske da. Har selv flere plagg med flere "størrelsesformat", og der er det allitd konsekvent som følgende eksempel: EU: 36 UK: 8 US: 6 2
hanne_ Skrevet 8. november 2014 #9 Skrevet 8. november 2014 Ikke alle: http://www.fashion-411.com/Size_Conversions.htm Men det er tydelig at det varierer. Jeg har bodd både i USA og England og handler fortsatt jevnlig fra begge land. Jeg sier bare min personlige erfaring, og har ingen doktorgrad i størrelsesforskning. Vi kan vel begge være enige i at det lureste er å sjekke mål! Størrelser varierer uansett fra merke til merke.
Gjest Lille-pus Skrevet 8. november 2014 #10 Skrevet 8. november 2014 Ikke alle: http://www.fashion-411.com/Size_Conversions.htm Men det er tydelig at det varierer. Jeg har bodd både i USA og England og handler fortsatt jevnlig fra begge land. Jeg sier bare min personlige erfaring, og har ingen doktorgrad i størrelsesforskning. Vi kan vel begge være enige i at det lureste er å sjekke mål! Størrelser varierer uansett fra merke til merke. Den konverteringstabellen ville jeg ikke stolt på om jeg var TS. Amerikanere er ikke så veldig gode på akkurat det med spesielt europeiske størrelser. - og hva er Europeisk størrelse? Er det Italienske størrelser, er det Franske størrelser, eller Tyske, eller Britiske? - de er alle Europeiske størrelser. Italiensk Medium er for eksempel vår str. 36 Viktigst er uansett å sjekke oppgitte mål på en størrelse, og så bruke størrelsestabellen for å komme frem til korrekt størrelse for seg selv. Og husk at Europa ikke er et land og en størrelsesbetegnelse. Italienske størrelser, Franske størrelser, Tyske størrelser og Britiske størrelser... og alle er de Europeiske størrelser. Italiensk Medium er for eksempel vår str. 36 Bruk denne, den er grei og stemmer godt med den info andre har gitt om størrelser.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå