Gå til innhold

Bruker dere "opp" alle pengene hver måned?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er vanlig blant folket? Bruker dere opp alle pengene pr måned før neste lønning, eller er det fortsatt penger på bok når lønninga kommer?

Hvis det fortsatt er penger på konto når neste lønning kommer, overfører dere alt til en egen sparekonto f.eks. dagen før neste lønning, slik at man alltid kun har en månedslønn disponibel pr måned?

Anonymous poster hash: 5e804...19c
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruker opp alt. Har som aleneforsørger masse utgifter.

Anonymous poster hash: 0f721...eb7
  • Liker 1
Skrevet

Som student er pengene stort sett borte før måneden er over :vetikke:

• Liker 2
Skrevet (endret)

Jeg er aldri helt skrapet når det kommer ny lønn, men det varierer hvor mye jeg har igjen. Jeg setter en solid sum på sparekontoen med en gang jeg får lønn da sånn at jeg vet at jeg med ålreit samvittighet kan bruke opp det som er igjen hver måned hvis jeg måtte ønske det..

Endret av Hecubaa
  • Liker 3
Skrevet

aldri. er student uten jobb med et barn! flink til å spare.

Anonymous poster hash: be505...a2e
  • Liker 2
Skrevet

Alenemor med gammelt hus, her forsvinner alt. Men ser på oppussing og nedbetaling som en investering.

Skrevet

Bruker ca 1/3 av lønna. Resten går på høyrentekonto, overfører ca på lønningsdagen.

Bruker stort sett bare kredittkort så jeg ikke trenger å ha noe stående på brukskontoen.

Anonymous poster hash: b55f2...e20
Skrevet

Dessverre bruker jeg det gjerne opp.. Nå må jeg skjerpe meg neste måned og få satt av litt på sparekontoen. Har penger på sparekontoen, men pleier å ha 25 000 klar til bsu til 1. januar, og nå mangler jeg 5000 til 1. januar.

Nå skal det sies at jeg er veldig flink til å sette av penger på sparekontoen de månedene jeg har tatt ekstravakter på jobb, så går alt over den vanlige lønningen dit. Jeg er vel en "binge-sparer" :P

Anonymous poster hash: c3bfd...160
  • Liker 1
Skrevet

Nei. Er student, og noen måneder er trange og "går i minus", dvs bruker opp alt og må overføre litt fra sparekonto, men året som helhet går i pluss, sparekontoen er alltid litt feitere ved årets slutt.

Anonymous poster hash: 2fb57...d70

Skrevet

Det kommer litt an på hvilken måned det er. Jeg jobber ved siden av studiene, og tjener ca 160 000 på ett år, men det varierer veldig fra måned til måned.

Betaler ca 7500 per måned for bolig (eier)

Bruker mellom 1500 og 2500 på mat

Mobil + busskort blir 615

Setter av litt over 300 kr per måned til strømregning (har nå fått 4 kvartalsregninger og betaler i snitt 725 per kvartal, regner 1000 for å være på den sikre siden)

250 kr går til plan

De pengene jeg da har til overs går til meg selv.

Så jeg sparer med en gang jeg får en større lønning. Siden august nå har jeg spart 16 000 kr. Noe av det skal gå til påskeferie i Florida, men regner ikke med å bruker mer enn 10 000 kr der.

Skrevet

Bruker opp alt untatt det lille som blir satt av til sparing. Har minstesats på AAP, så det er umulig å ikke bruke opp alt viss en er en selvstendig voksen med vanlige utgifter desverre.

Skrevet

Bruker opp alt untatt det lille som blir satt av til sparing. Har minstesats på AAP, så det er umulig å ikke bruke opp alt viss en er en selvstendig voksen med vanlige utgifter desverre.

Du sparer jo litt. Det er kjempebra!

• Liker 1
Skrevet

Det har aldri skjedd. Selv nå som jeg betaler 10.000 kr i måneden i lån. Jeg sløser aldri med penger, og sørger alltid for å ha en buffer på minst 20.000 kr.

Anonymous poster hash: 25e39...037

Skrevet

Hva er vanlig blant folket? Bruker dere opp alle pengene pr måned før neste lønning, eller er det fortsatt penger på bok når lønninga kommer?

Hvis det fortsatt er penger på konto når neste lønning kommer, overfører dere alt til en egen sparekonto f.eks. dagen før neste lønning, slik at man alltid kun har en månedslønn disponibel pr måned?

Anonymous poster hash: 5e804...19c

Alltid penger igjen på konto før neste lønn, bunnskraper aldri.(1000-2000) Ønsker ikke måtte røre sparekonto(dårlig vane å begynne med.)

Overfører først til sparekonto når neste lønn kommer inn. (5-6000) Mer om jeg har spart mer av bruks-konto. Sparer i begge ender.

Har ikke en hel månedslønn på bruks-konto.

Sparer ganske kraftig nå, på det lille jeg har.

Anonymous poster hash: 2c2d9...030

Skrevet

Nei. Jeg har alltid penger igjen. Men lar de bare være på kontoen, i tilfelle jeg måtte trenge de. Er ikke snakk om så mye, kanskje bare 2000 kr i måneden.

Anonymous poster hash: 8fed2...ed0
Skrevet

Jeg bruker opp alt, men setter av penger til sparing med en gang jeg får lønn så jeg går sånn sett ikke i null.

Skrevet

Samme som Nori. Setter av til sparing først, ihht til planlgat budsjett, og deretter brukes jo resten på regninger og mat ja. Noen hundrelapper pleier bli igjen, de går da rett til sparing i starten av neste måned :)

Å betale seg selv først er den absolutt beste måten å få spart penger på.

• Liker 3
Gjest Phoenix
Skrevet

Samme som Nori her, og. Jeg setter over til sparing med en gang jeg får lønn, og med resten så går jeg sånn cirka i null.

• Liker 2
Skrevet

Feil sted å spørre hva ' folket gjør' det er ikke en tilfeldig gruppe som befinner seg på kg, og velger å svare på en slik tråd.

Jeg sparer alltid.

Anonymous poster hash: 9da0f...9ef

Skrevet (endret)

Jeg setter inn på sparekonto og regningskonto når jeg får lønn, så på min brukskonto er det sjelden mye penger...

Dette gjør at jeg spontanhandler mye mindre :) og får spart mer hver måned. Henter penger fra regningskontoen når jeg skal handle mat.

Endret av Leanne
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...