AnonymBruker Skrevet 7. november 2014 #1 Skrevet 7. november 2014 Eldstemann er 4.5 år og søstrene er 1,5 år og 6mnd. Nå har vi hatt litt sykdom så jeg har hatt alle tre hjemme. Vi bor i 4. etasje uten heis så det å komme seg ut er et ork når formen ikke er på topp. Idag så føler jeg at jeg Jar vært irritert og kjeftet så mye, og da spesielt storebror som erter og nekter lillesøster å ta på lekene sine. Og hun setter selvfølgelig igang med sutring og grining og jeg blir enda mer irritert og sier at han må dele. Også føler jeg at jeg er urettferdig som ofte forventer at han er størst og gir seg. Mange ganger også så ber jeg lillesøster slutte da storebror holder på med noe så det er ikke alltid at han må gi seg altså. Også kan jeg tydelig si at jeg blir så sliten av erting og at ingen hører på meg. At jeg noen ganger syntes det er veldig slitsomt og vanskelig å være mamma!! Men saken er at nå sitter jeg med verdens dårligste samvittighet. Han sover hos mine foreldre nå og jeg savner han og syntes jeg var litt for sinna idag. Uff- det blir liksom aldri helt riktig disse konfliktløsningene. Hvor mye feil kan man gjøre uten at barna tar skade av det?? Føler at jeg gjør alt feil!Anonymous poster hash: fd9e3...5fb
Nicoline86 Skrevet 7. november 2014 #2 Skrevet 7. november 2014 Jeg føler jeg kjefter mye på eldste mann siden babyen kom er ikke meningen men er bare sånn det er blitt. Tenker hver eneste kveld på alt jeg kunne gjort annerledes.. Men har snakket med andre og de opplever det samme som meg. Er vel kanskje vanlig? Aner ikke.. Det er hverfall viktig å si unnskyld viss du føler du har vært urettferdige mot h*n. Jeg sier ofte unnskyld viss jeg føler jeg har vært litt for streng uten noe særlig god grunn :-/
Amarinda Skrevet 7. november 2014 #3 Skrevet 7. november 2014 Prøv å ta deg i det, eller prøv å stopp opp før du sier noe sånn at det kan bli enklere å ta rett avgjørelse. Er selv eldst, og har gjennom oppveksten fått mye kjeft for ting som min lillesøster startet og oppildnet. Man er alltid to om ting.
AnonymBruker Skrevet 7. november 2014 #4 Skrevet 7. november 2014 Eldste trenger å få leke uten å bli avbrutt av yngre søsken og trenger også alenetid med foreldrene. En 4.5 åring er egentlig ganske liten selv om han antakelig virker stor hos dere fordi han har yngre søsken og lettere kan uttrykke hva han mener.Anonymous poster hash: 296e5...d27 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2014 #5 Skrevet 7. november 2014 Jeg føler jeg kjefter mye på eldste mann siden babyen kom er ikke meningen men er bare sånn det er blitt. Tenker hver eneste kveld på alt jeg kunne gjort annerledes.. Men har snakket med andre og de opplever det samme som meg. Er vel kanskje vanlig? Aner ikke.. Det er hverfall viktig å si unnskyld viss du føler du har vært urettferdige mot h*n. Jeg sier ofte unnskyld viss jeg føler jeg har vært litt for streng uten noe særlig god grunn :-/ Jeg sier også alltid unnskyld om jeg har reagert/ handlet feil. Også prøver jeg å si at alle kan bli sinte men at vi elsker hverandre masse selvom. Vi har masse kjærlighet og nærhet i familien og vi bruker masse tid sammen med barna så føler at vi også har et veldig godt og nært bånd. Vi ligger ved siden av han til han sovner og han får ofte bli med på ting som de minste ikke kan så vi prøver å få han til å føle seg spesiell. Anonymous poster hash: fd9e3...5fb
Amarinda Skrevet 7. november 2014 #6 Skrevet 7. november 2014 Når det er sagt så er det menneskelig å gjøre feil, og det å kjefte på barna gjør vi vel alle en gang eller to, spesielt når vi er slitne. Prøv å ikke tenk på det som er gjort, men heller hva som skal skje i morgen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå