Gå til innhold

Studier ved UiO - mye obligatorisk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg studerte ved UiO for mange år siden, men kunne tenke meg å studere litt mer. Jeg bor imidlertid langt unna og kan av flere grunner ikke flytte, og må derfor velge et studium der det ikke er eller eventuelt er minimalt med obligatorisk oppmøte, obligatoriske gruppeinnlevering, seminarer eller kort sagt alt som krever at jeg er i Oslo. Finnes det noen slike studier på UiO nå? Er vel hovedsaklig HF eller SV som er aktuelt for meg.

Tidligere har jeg studert på HF og har lingvistikkvarianten av ex.fac. Må jeg ha et eller annet tilsvarende for å kunne studere på SV eller holder det at jeg har ex.fac. uansett variant?

Håper noen vet noe om dette! :-)

Anonymous poster hash: 90bf3...9e8
Videoannonse
Annonse
Gjest Daenerys
Skrevet

Det er bare å sjekke emnet du er interessert i, og gå inn på timeplan og se der om det er obligatorisk oppmøte eller ikke :)

Skrevet

Takk, har faktisk akkurat funnet ut det samme selv. :-) Det jeg var mest interessert i, var det dessverre for mye obligatorisk frammøte til. :-(

Tar gjerne imot tips dersom noen vet om studier ved HF eller SV uten eller med veldig lite obligatorisk frammøte. Kanskje det kan være noe for meg...

Skrevet

HF: På Engelsk = Masse obligatorisk. Nordisk og Historie = Lite obligatorisk :)

Skrevet

Jeg går nordisk og der er det knapt noe obligatorisk.

Anonymous poster hash: b05d8...904
Skrevet

Tusen takk for svar! :-) Flere som vet om fag med lite/ikke noe obligatorisk?

Skrevet

Jeg har ex.fac fra HF, denne fungerer fint i graden jeg nå tar ved SV :)

Ellers er det svært varierende om det er mye obligatorisk. Jeg har kun obligatorisk 5 av 8 seminarer av de 4 fagene jeg tar på SV nå, resten er forelesninger som er frivillig.

Skrevet

Jeg har ex.fac fra HF, denne fungerer fint i graden jeg nå tar ved SV :)

Ellers er det svært varierende om det er mye obligatorisk. Jeg har kun obligatorisk 5 av 8 seminarer av de 4 fagene jeg tar på SV nå, resten er forelesninger som er frivillig.

Mener du at det er totalt fem obligatoriske seminarer i løpet av et semester eller mener du innen et emne? Hvilke fag dreier deg seg om?

Skrevet

Mener du at det er totalt fem obligatoriske seminarer i løpet av et semester eller mener du innen et emne? Hvilke fag dreier deg seg om?

Det er bare et fag med obligatorisk seminar, det er innføring i statsvitenskap. De andre innføringsfagene innen statsvitenskap har ikke obligatorisk aktivitet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...