Gå til innhold

Hvordan legge på meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg er en 16 år gammel jente som er veldig tynn. Jeg vil legge på meg, har alltid vært tynn. Jeg går ikke opp i vekt samme hvor mye jeg spiser, og jeg vil ha mer former. Har ikke rumpe eller pupper i det hele tatt :( Går det an å få eventuelt helsekostpiller eller noe som får en opp i vekt? Vil veie 50 eller mer, veier 45 nå.

Anonymous poster hash: 7c662...721

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da har du nok nettopp brukt alle kaloriene på å vokse i høyden, og nå fremover kommer du til å vokse utover til siden istedet. ;) Slapp av, det kommer av seg selv.

Anonymous poster hash: 9f4ae...b22
Skrevet

Anonym over her har helt rett. Var i samme situasjon helt til jeg begynte på universitetet; da sluttet jeg å ha såpass høy forbrenning som jeg hadde hatt.

Er du aktiv? Det viktigste er at du fortsetter å være det i såfall; vanene du får mellom 13-20 har lettere for å holde hele livet. Og selv om man kaskje tror trening bare gjør problemet verre, så kan hjelper trening også på matlysten.

Ikke begynn på helsekostpiller, de gjør mer skade enn nytte. Ta heller multivitaminer (med jern, B, C og D vitaminer, osv) for å passe på at kroppen holder seg i balanse. Vil du legge på deg kan du prøve å legge til sunne fettsyrer i kostholdet ditt. Ikke bytt ut noe av det du spiser! Annet enn hvis du spiser altfor mye sjokolade f.eks.

Mat som er supersunt og har masse fett (riktig type fett) er bra, og mye karbohydrater. Du kan f.eks ha avokado i tacoen (scoop ut og skjær opp i mindre biter, mye bedre og sunnere enn guacamole), oliven i salat, nøtter, melk, pasta, poteter, osv.

Bli flinkere til å småspise. Jeg var veldig glad i å spise store måltider, og da gikk det gjerne 3 timer mellom hver gang jeg spiste. Da ble jeg bare stappmett, og holdt mye lengre før jeg ble sulten igjen (det er ofte motsatt for folk som sliter med å være overvektige).

Men gi det tid. Når du først begynner å legge på deg kan det være litt rart; du kan bli større der du kanskje ikke vil først. Jeg er per dags dato fortsatt tynn; men jeg har mer kurver som pupper og rumpe, dessverre byttet jeg inne den flate magen min og slanke skuldrene for det. Men jeg er mer komfortabel sånn her!

Så håper jeg du blir fornøyd, sunn og frisk! Husk at det flotteste man kan være er frisk og energisk, ikke tykk eller tynn, (eller fitness-trent for den saks skyld).

Skrevet

Jeg var pinne helt til jeg fikk i meg p-piller. da kom de etterlengtede hoftene og puppene, kombinert med trening så blir du nok fornøyd.

Utenom det er det vanskelig, kanskje prøve masse pasta, ris, osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...