Gå til innhold

Hvilket bilsete nr.2 har dere og hvorfor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har sett på Besafe izi x3 isofix og cybex sirona??

Noen med erfaring og synspunkt? :)

Anonymous poster hash: 5d416...f1f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har axkid, fordi det kan brukes med både isofix og belte og fordi det kan brukes begge veier, og også fordi det går opp til 25 kilo så kan brukes en stund fremover:) tror ikke vi ga mer enn 2000 for det (nytt) så det var også en ting vi tenkte på:)

Anonymous poster hash: 9e21e...11a

Skrevet

Har et Besafe izi combi x3 og Akta Graco Duologic2(eller Klippan Kiss 2 som det heter nå).

Mest fornøyd med Akta Graco, bedre hvilestilling og bedre plass til beina. Kjøpte det til eldstemann for snart 5 år siden. Ville ha et hvor vi hadde mulighet til å feste enten med isofix eller bilbelte og det var det eneste vi fant den gang. Tror Recaro også hadde et, men det fant vi ikke forhandler for.

Besafe er greit nok, men står bratt i bilen vår og gir dårlig hvilestilling.

Skulle jeg kjøp nytt i dag hadde jeg vurdert Cybex Sirona og Britax Maxfix.

Evt Besafe Izi Plus.

Anonymous poster hash: 00463...f0a
Gjest Brienne of Tarth
Skrevet

Har Cybex Sirona. Det er superkjekt, for det kan snus til siden når barnet skal settes inn, så man slipper å knote så veldig. Liker også godt at det kan justeres fra sittestilling til liggestilling. Når barnet blir større, kan man også bruke det framovervendt, med en medfølgende sele/bøyle.

Gjest Magdalene
Skrevet

hadde besafe izi X3, til eldste, har cybex cirona til minsten.

Sistnevne er absolutt best syns jeg.

Skrevet

Besafe izi combi x3 og britax maxway.

Begge er gode seter med forskjellige fordeler. Besafe tar større plass enn britax bakovervendt, men er enklere å feste pga isofix. Besafe kan brukes forovervendt (festes da med belter), men britax har lengre rygg og bedre plass til barnet.

Besafe kan ikke brukes i min bil (5-dørs mitsubishi), men passer bra i mannens (Volkswagen stv).

Skrevet

Vi har BeSafe iZi Plus fordi det er bakovervendt til 25 kg med plass til både små og store barn. Gutten min på 4 1/2 har fremdeles god plass i setet og sitter godt bakovervendt. Jenta mi har sittet godt i det fra hun var ti måneder. For meg er det viktig å finne et rent bakovervendt sete som er PLUS-godkjent.

Skrevet

Vi har Cybex Sirona til minstejenta. Vi valgte det fordi det var det isofixsetet som tok minst plass. Setet er godt, men hadde vi ikke hatt en veldig kort jente, hadde det ikke holdt lenge nok. Vår gjennomsnittlige treåring kan sitte i det, men ikke veldig behagelig.

Treåringen har Britax Multi-tech. Det valgte vi fordi vi ville ha et sete som gikk til 25 kg. Hun er 3,5 nå, litt over 100 cm og sitter fremdeles veldig godt i det. :)

Skrevet

Vi har izi x3 med isofix, og er relativt fornøyd med det. Det kommer veldig høyt opp i bilen vår, som er bra siden 2 åringen er relativt lav, men høye barn kan få problemer med å få plass (stanger i taket). Det er heller ikke veldig bra beinplass (igjen, ikke noe problem for oss enda). Jeg syntes hvilestillingen er litt bratt, men 2-åringen sover bra i setet.

Høyde, beinplass og hvilestilling varierer veldig med setene i bilen da, ikke sikkert dette er noe problem med alle biler.

Jeg hadde egentlig lyst på Cybex Sirona siden det kan svinges, men det var akkurat passe i ryggen på høyeste beltenivå når vi prøvde det da sønnen var 1.5 år, så det utgikk.

Skrevet

Vi har Besafe izi Plus siden det kan brukes opp til 25 kilo. Vi vil ha barnet vårt bakovervendt så lenge vi kan - helst til 4 år eller mer.
Vi har Besafe Izi Kid Isofix i den andre bilen siden den bruker vi ikke så ofte.

Skrevet

Vi har BeSafe iZi Plus fordi det er bakovervendt til 25 kg med plass til både små og store barn. Gutten min på 4 1/2 har fremdeles god plass i setet og sitter godt bakovervendt. Jenta mi har sittet godt i det fra hun var ti måneder. For meg er det viktig å finne et rent bakovervendt sete som er PLUS-godkjent.

Kan jeg spørre om eldstemann har god plass til beina i Besafe izi plus? Vi har Britax Max-Way og en treåring med veldig lange bein. Hun har mye å gå på i ryggen, men beina blir veldig krølla sammen og det virker som det begynner å plage henne litt. Men det kommer kanskje litt an på bilen også?

Skrevet (endret)

Kan jeg spørre om eldstemann har god plass til beina i Besafe izi plus? Vi har Britax Max-Way og en treåring med veldig lange bein. Hun har mye å gå på i ryggen, men beina blir veldig krølla sammen og det virker som det begynner å plage henne litt. Men det kommer kanskje litt an på bilen også?

Du kan separere bilstolen fra ryggen i setet den er festet i, da blir det god plass til beina. Endret av La Luna
Skrevet

Du kan separere bilstolen fra ryggen i setet den er festet i, da blir det god plass til beina.

Mener du med izi plus nå? Skjønte ikke helt hva du mente med separere... Sette den lenger ut på kanten av setet?

Skrevet

Han kan nesten strekke dem ut. Han er 110 cm høy.
Skrevet

Mener du med izi plus nå? Skjønte ikke helt hva du mente med separere... Sette den lenger ut på kanten av setet?

Maxway. Ja, sette den lenger ut mot kanten.

Skrevet

Han kan nesten strekke dem ut. Han er 110 cm høy.

Det høres jo veldig lovende ut. :)

Maxway. Ja, sette den lenger ut mot kanten.

Takk for tips, skal sjekke om det er mer å gå på. Men det kan vel ikke stå helt utfor kanten heller, og så blir det jo veldig trangt i setet foran.
Skrevet

Det høres jo veldig lovende ut. :)

Takk for tips, skal sjekke om det er mer å gå på. Men det kan vel ikke stå helt utfor kanten heller, og så blir det jo veldig trangt i setet foran.

Ja, det blir trangt i setet foran, men sånn er det jo å ha små barn. Den kan faktisk stå litt utafor, hvis jeg ikke husker feil så er det en liten "sving" bak nederst, slik at litt kan stå på utsida. Se på det øverste bildet her for eksempel. http://sikringavbarnibil.blogspot.no/2013/06/6-av-10-norske-barn-er-for-darlig.html?m=1

• Liker 1
Skrevet

Vi har Besafe Izi Plus fordi det skal være trygt, holder lenge bakovervendt og virker behagelig for ungene. Veldig god plass til beina når setet settes lengre frem på setet, og vi har heldigvis stor bil med god plass.

Anonymous poster hash: 7b019...fba

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...