Gjest earlgrey Skrevet 7. november 2014 #1 Skrevet 7. november 2014 Jeg liker lussekatter og pepperkaker!
Lunalu Skrevet 7. november 2014 #3 Skrevet 7. november 2014 Pepperkaker, havrekjeks og drømmer + gjærbakst og div. konfekt
Spiremor Skrevet 7. november 2014 #4 Skrevet 7. november 2014 Jeg MÅ bake pepperkaker og serinakaker til jul. Ellers har jeg noen år også bakt peppernøtter, kokosmakroner, kanonballer (visstnok det nye navnet på det som før het negerboller) og noen kjeks som ikke egentlig er i kategori med de andre julekakene.
Clodrine Skrevet 7. november 2014 #5 Skrevet 7. november 2014 Grove og fine rundstykker, grovbrød, julebrød, knekkebrød, solsikkekjeks, havrekjeks, speltkjeks, vannkringler, pepperkaker, skrivefruens, sara bernard, kransekake, peanøttkaker, sjokoladekjeks, krumkaker, sjakkruter og vaniljehjerter.
Gjest Linn Cathrin Skrevet 7. november 2014 #6 Skrevet 7. november 2014 Pepperkaker (eller julemann), marmorkake, risboller, sjakkruter, kromkaker, sjokoladekjeks, osv. Varierer egentlig litt fra år til år.
PrinsesseNila Skrevet 7. november 2014 #7 Skrevet 7. november 2014 Lussekatter, berlinerkranser bare at jeg lager dem som runde vanlige kjeks fordi jeg blir sur og utålmodig av å skulle lage kranser, og så lager jeg chocolate chip cookies med grønne og røde M&M/NonStop
Sølvrosen Skrevet 7. november 2014 #8 Skrevet 7. november 2014 Jeg må ha pepperkaker, peppernøtter og berlinerkranser. I tillegg baker jeg fire andre slag så jeg får sju. Kokosmakroner er ofte en av de fire, for det er så lett å lage.
Sølvrosen Skrevet 7. november 2014 #9 Skrevet 7. november 2014 Lussekatter, berlinerkranser bare at jeg lager dem som runde vanlige kjeks fordi jeg blir sur og utålmodig av å skulle lage kranser, og så lager jeg chocolate chip cookies med grønne og røde M&M/NonStop Supertips for berlinerkranser: Ha deigen i kjøleskap, og ta ut litt om gangen. Rull de til kranser og legg dem tilbake i kjøleskapet (eller på balkongen). Når de har blitt kalde og stive tar du dem ut av kjøleskapet og dypper i egg og sukker. Mye mindre kliss
PrinsesseNila Skrevet 7. november 2014 #10 Skrevet 7. november 2014 Supertips for berlinerkranser: Ha deigen i kjøleskap, og ta ut litt om gangen. Rull de til kranser og legg dem tilbake i kjøleskapet (eller på balkongen). Når de har blitt kalde og stive tar du dem ut av kjøleskapet og dypper i egg og sukker. Mye mindre kliss Prøvde det i fjor. Gav opp etter 2 rekker og lagde runde kjeks i stede, haha. Smaker like godt, og er så mye enklere, så for min del ha det ikke noe å si Når kranser får meg til å ville legge meg ned og grine og få sammenbrudd blir det kjeks
Thorn Skrevet 8. november 2014 #11 Skrevet 8. november 2014 Jeg baker alltid serinakaker, sjakkruter, franske pepperkaker og berlinerkranser. Ellers varierer jeg mellom kransekakestenger, kakemenn, sandnøtter, sirupssnipper, bordstabelbakkels og kokosmakroner.
AnonymBruker Skrevet 9. november 2014 #12 Skrevet 9. november 2014 Jeg skal lage pepperkaker, krumkaker, risboller, julebrød, lefser. Muligens pepperkakehus, muffins og iskake i år:-) Anonymous poster hash: a2335...d9d
AnonymBruker Skrevet 9. november 2014 #13 Skrevet 9. november 2014 Jeg må ha pepperkaker, peppernøtter og berlinerkranser. I tillegg baker jeg fire andre slag så jeg får sju. Kokosmakroner er ofte en av de fire, for det er så lett å lage. Har du oppskrift på peppernøtter?:OAnonymous poster hash: 6c57a...9d3
Sølvrosen Skrevet 9. november 2014 #14 Skrevet 9. november 2014 Har du oppskrift på peppernøtter?:OAnonymous poster hash: 6c57a...9d3 Jeg hadde ikke sikkerhetskopiert oppskriftene mine da pcen døde rett etter nyttår, så jeg har mistet den Veildig mange kokebøker (ikke mine to) har en oppskrift, og det finnes garantert noen på nettet. Når du prøver en ny oppskrift er det veldig viktig å steke en prøvenøtt, for noen er steinharde og andre blir helt flate.
skruf Skrevet 9. november 2014 #15 Skrevet 9. november 2014 Pepperkaker, pepperkakehus, julemenn, oldemors kjeks (har ikke noe navn, men er oppskriften etter oldemoren min på noen knallgode krydderkjeks), serinakaker, peppermyntekonfekt. Bruker også å bake "kveitkake", dvs julebrød med rosiner (hater sukat, så den dropper jeg), samt ei delfiakake til broren min (ingen her i huset liker delfiakake, men broren min kan sikkert sluke ei hel ei på en halvtime...). Baker også grovbrød med krydderene nellik, ingefær og allehånde i. Gir en veldig god smak på brødene som igjen er godt til julens kjøttpålegg.
Chiquita Skrevet 9. november 2014 #16 Skrevet 9. november 2014 Lussekatter (men det er jo til 13.desember da) Pepperkaker Hvite kakemenn Krumkaker Vaniljetopper Sirupssnipper Kransekake
Lillemini Skrevet 9. november 2014 #17 Skrevet 9. november 2014 Jeg kan ikke bake for å redde mitt eget liv, men i år MÅ jeg bake en eller annen form for julebakst, kun for å kunne ha noe å gi til naboen min. Vi feirer første jul i nytt hus i år, og naboen vår er en gammel mann som er dønn ensom. Tenkte å ta med meg lillemor og levere julekaker på døra til han som en liten adventshilsen, egentlig mest for å ha en unskylding for å skape litt kontakt og kanskje kunne invitere oss selv inn på kaffe og en prat. Så om noen har et tips til idiotiskker julebakst så tas det imot med stor takknemlighet.
Christiania_Oslo Skrevet 10. november 2014 #18 Skrevet 10. november 2014 Ikke alt som er bakst da,men la gå: Sarah bernard(enkel versjon) Pepperkaker Biscotti Chockolate chip cookies Kjeks med smak av appelsin og fiken Kanelsnurrer Salte mandler Brente mandler Konfekt i forskjellige variasjoner
Sølvrosen Skrevet 10. november 2014 #19 Skrevet 10. november 2014 Jeg kan ikke bake for å redde mitt eget liv, men i år MÅ jeg bake en eller annen form for julebakst, kun for å kunne ha noe å gi til naboen min. Vi feirer første jul i nytt hus i år, og naboen vår er en gammel mann som er dønn ensom. Tenkte å ta med meg lillemor og levere julekaker på døra til han som en liten adventshilsen, egentlig mest for å ha en unskylding for å skape litt kontakt og kanskje kunne invitere oss selv inn på kaffe og en prat. Så om noen har et tips til idiotiskker julebakst så tas det imot med stor takknemlighet. Kokoskaker er ganske idiotsikre: 50g smør 2 egg 1 1/2 dl sukker 5-6 dl kokosmasse Smelt smøret og avkjøl. Pisk egg og sukker til eggedosis Rør forsiktig inn smør og kokosmasse Bruk to teskjeer til å legge røren på en plate dekket med bakepapir. Ta røren på den ene skjeen og dytt den ned på plata med den andre. Stek midt i ovnen på 175 grader i 10 minutt, til de blir lett gylne. En annen lett kake er kransekakestenger: Kjøp en pakke ferdig kransekakemasse på butikken, rull ut i stenger og stek.
Pysa Skrevet 10. november 2014 #20 Skrevet 10. november 2014 Jeg liker lussekatter og pepperkaker! Pistasjkjeks, sitronkjeks, krumkaker, pepperkaker, biscotti og kransekakestenger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå