AnonymBruker Skrevet 7. november 2014 #1 Skrevet 7. november 2014 Jeg prøver og prøver og prøver og prøver. Nytter ikke. Er så avhengig av søtt, spesielt brus og sjokolade. Veier alt for mye, og vet jo at det er feil av meg, men det er så tungt, så tungt å slutte. Det er liten tvil om at jeg er avhengig, for jeg får faktisk abstinensfølelse og til dels hodepine når jeg ikke får min daglige dose sukker Målet er å klare å slutte helt med brus og godteri. I allefall frem til jeg har oppnådd de resultatene jeg så veldig ønsker. Noen tips og triks for å bli kvitt dette jævla søtsuget? Anonymous poster hash: 807f6...c21
Miss Lucky Skrevet 7. november 2014 #3 Skrevet 7. november 2014 (endret) For min del er lavkarbo løsningen. Da tar det 3-4 dager før jeg mistet både søtsug og matlyst. I disse 3-4 første dagene er jeg derimot sulten nesten døgnet rundt, men det fine da med lavkarbo er at man kan spise så og si ubegrenset med mat uten karbohydrater. Og det er mye godt man kan lage Endret 7. november 2014 av Miss Lucky 1
Electron Skrevet 7. november 2014 #4 Skrevet 7. november 2014 (endret) For min del var løsningen å spise godteri. Hjelper hver gang. Kanskje ikke det svaret du hadde lyst på, men det funker! Btw: Jeg knasker endel på minigulrøtter og annen frukt Endret 7. november 2014 av Electron
sullå Skrevet 7. november 2014 #5 Skrevet 7. november 2014 Hva har du prøvd tidligere? For meg hjalp det med lavkarbo. Den første uken var grusom - noe som motiverte meg enda mer. Hva er det egentlig sukkeret gjør med kroppen?? Jeg gikk fra å ha et konstant søtsug, til å mer eller mindre aldri ha lyst på noe søtt. De få gangene suget kommer, holder det å enten drikke vann, eller å ta litt mørk sjokolade. Helt topp
Favole Skrevet 7. november 2014 #6 Skrevet 7. november 2014 For min del; mindre karbohydrater. Hjelper aldri å spise et eple om jeg egentlig har lyst på melkesjokolade, de som påstår at det VIRKELIG funker må ha røkt noen særdeles sure sokker 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2014 #7 Skrevet 7. november 2014 For meg hjalp kosttilskudd litt på de verste toppene(husker ikke navnet, en det er dette som kan dempe søtsug), og utover det måtte jeg bare praktisere totalnekt aktivt hver gang jeg var i butikken. Tvinge meg selv til å gå forbi hylla Skal lite til for at jeg trigger det ganske sterkt igjen, så det er ingen enkel fix. Lavkarbo hjelper virkelig ingenting for meg. Anonymous poster hash: 03a45...879
Gjest Runforit Skrevet 7. november 2014 #8 Skrevet 7. november 2014 For meg hjalp det å legge om til lavkarbo. Fikk mer stabilt blodsukker. Fra å være avhengig av smågodt til aldri å ha sug etter det var rart, men digg.
Gjest Dude91 Skrevet 7. november 2014 #9 Skrevet 7. november 2014 Spise mindre sukker... Enkelt og greit. Ingen forskjell på glukose, fruktose, sukrose eller noen av de der. Kun på blodsukkernivået, men ikke der har man påvist en betydelig forskjell, engang.
Gjest KateW Skrevet 7. november 2014 #10 Skrevet 7. november 2014 For meg hjalp kosttilskudd litt på de verste toppene(husker ikke navnet, en det er dette som kan dempe søtsug), og utover det måtte jeg bare praktisere totalnekt aktivt hver gang jeg var i butikken. Tvinge meg selv til å gå forbi hylla Skal lite til for at jeg trigger det ganske sterkt igjen, så det er ingen enkel fix. Lavkarbo hjelper virkelig ingenting for meg.Anonymous poster hash: 03a45...879 Krom 😉 1
veraa94 Skrevet 7. november 2014 #12 Skrevet 7. november 2014 Du kan ta krom. Har ingen erfaring med det selv, men har hørt mye positivt om det. Du kan prøve pastiller eller drops som varer lenge og tyggis. Prøv å puss tennene og skyll med munnskyll når søtsuget kommer. Alt smaker piss rett etter en tannpuss
Sushi Skrevet 7. november 2014 #13 Skrevet 7. november 2014 For min del; mindre karbohydrater. Hjelper aldri å spise et eple om jeg egentlig har lyst på melkesjokolade, de som påstår at det VIRKELIG funker må ha røkt noen særdeles sure sokker Signerer denne.
flinkeceline Skrevet 7. november 2014 #14 Skrevet 7. november 2014 Søtsug er som med røyking det. Du kutter ikke bare tvert men trapper ned. F.eks begynner du med å bare spise en halv pose chips og en halv sjokolade, så en kvart etter det når du er blitt vant med så lite, osv helt til du ikke føler søtsuget lenger.
AnonymBruker Skrevet 7. november 2014 #15 Skrevet 7. november 2014 Spis gradvis mindre. Finn ut hvor mye du normalt sett spiser i løpet av en uke, og trapp med med så så mye med jevne mellomrom. Jeg merket i alle fall at jo mindre søtt jeg spiste, jo mindre cravings fikk jeg på det, enda jeg aldri hadde trodd på den logikken før Anonymous poster hash: e4d87...d19
Måndagsbarn Skrevet 7. november 2014 #16 Skrevet 7. november 2014 Hodepinen blir borte etter 2-3 dager, det er lov å ta en paracet om det blir for ille. Jeg har fortsatt søtsug etter 3 uker, men ikke i nærheten av så ille som før. Har lært meg å lage gode lavkarboløsninger (lavkarbo-pannekaker,lavkarbo-marshmallows etc) som hjelper veldig. Unner meg en atkins-sjokolade i blant, og drikker kanskje 1-2 dl brus i uka på en dag jeg virkelig trenger det Målet er vel å slutte helt, men jeg vet ikke om det er realistisk, og tror heller ikke det er skadelig å få i seg den mengden med sukker jeg får i meg nå kontra før:) Hang in there, og har du en dårlig dag så la det bare ligge, ikke straff deg selv i ukesvis om du går på en smell- da går du bare på flere!
eee1 Skrevet 7. november 2014 #17 Skrevet 7. november 2014 Har hatt søtsug hver bidige dag i 15 år. Er ikke tykk, fordi jeg har alltid passet på å bevege meg mye for å ikke bli feit. Har tenkt så ofte at jeg må slutte med søtt, at det er nok en gang i uken, men suget er så sterkt. For 2 uker siden gikk jeg på fest, å så meg selv i tettsittende kjole, bestemte meg bare for at nok er nok og jeg skal ned i vekt! Hadde ikke sug dagen derpå engang. Jeg kan ikke skryte, men har klart to uker, det har ikke skjedd før. Trener mer enn før og har begynt å strikke for å holde meg borte fra kjedespisingen. Altså har ingen råd, men tror du en gang kommer til et punkt der du virkelig klarer å ta deg i nakken fordi du føler deg "motbydelig". Jeg følte meg råtten innvendig i hvertfall...
Gjest Lite nytt Skrevet 7. november 2014 #18 Skrevet 7. november 2014 Cold turkey! Kutt tvert. Kast alt av søtsaker som er hjemme! Når du skal handle, gjør det etter middag. Ikke handl på tom mage, da kommer fort de tomme kaloriene i vogna. Du vil oppleve dager med abstines, spesielt hodepine. Det går over etterhvert. Finn noe anna å gjøre framfor å måtte ha godteri i hånda. Lag handleliste og hold deg til deg. Jeg har kutta både godteri og røyk. Eneste som fungerer er å kutte tvert. Å spise en halv pose, eller en halv sjokolade, eller bare ta en halv røyk: Funker ikke!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå