Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har oppkjøring (med bil) om ikke så lenge, og jeg er ganske sikker på å bestå. Det eneste jeg er usikker på er sikkerhetstesten av bilen før kjøringen begynner.

Hva skal jeg se etter?

Hva bør sjekkes før kjøring?

Kan ikke dere fortelle om deres oppkjøring, for å gi meg tips og berolige meg?

Er littegranne nervøs... :sjenert:

Klem fra Tina

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

mange (flesteparten) stryker faktisk første gangen viser en undersøkelse jeg leste forrige dagen, så ikke vør alt for selvsikker, da vil du får deg en real smell. sikkerhetstesten først virket på min oppkjøring ikke så veldig alvorlig. men det er jo veldig ulikt hva du kan få da.. det er opp til en hver sensor. selv fikk jeg beskjed om å fortelle om de ulike lampene på dashbordet. andre igjen har fått beskjed om å fortelle hvordan man sjekker bremsene, fortelle om dekkene og hvordan de skal være for best resultat, andre bes sjekke olje, andre bes fortelle om de ulike tingene nede i motoren, det er myeå velge mellom. sett deg inn i alt du så er du sikker.

lykke til

Skrevet

Min kjørelærer og alle jeg har hørt om har gått igjennom denne sikkerhetstesten før man kommer seg helt til oppkjøringa. Dermed tror jeg det er få som har strøket grunnet dette.

Selvsagt skal man ikke være altfor høy i hatten, men med teknisk sett riktig kjøring og aktsomhet i trafikken står de fleste bare de bruker hodet litt!

Lykke til :)

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg hadde oppkjøring for ikke så lenge siden. Fikk beskjed om å teste om servostyringa virket, og fortelle hva konsekvensene var hvis den ikke funka.

Der jeg tok oppkjøring måtte alle ta en obligatorisk bremsesjekk uansett, uoppfordra etter start av motor. Ha jevnt press på bremsene, dersom pedalen gir etter litt etter litt for samme press kan det være lekasje?

Skrevet

Jeg fikk en liste over alt jeg måtte huske til sikkerhetssjekken, og vi gikk gjennom det meste. På selve førerprøven fikk jeg spørsmål om tokrets bremsesystem, veldig greit. Man stryker ikke om man ikke klarer det da, men man får vel en 2'er feil kanskje.

Min førerprøve (i fjor) gikk veldig greit. Sensor var utrolig hyggelig, vi hadde radioen på og pratet stort sett hele turen. Og jeg som på forhånd var nervøs for alt han skulle skrive på papirene sine, han skrev ikke et eneste ord og da vi var ferdig hadde han ikke en eneste feil å påpeke. Så jeg er ganske stolt over å ha bestått, i Oslo, på første forsøk. Det går veldig bra, du har antagelig blitt drillet så mye under kjøretimene at selve førerprøven vil føles som en lettelse. :-)

Skrevet

Jeg kjørte opp i dag! :P

Kjørelæreren gikk gjennom diverse sikkerhetssjekker i dag, på oppfordring fra meg - fordi jeg leste denne tråden i går. (tror faktisk han hadde tenkt å hoppe glatt over det! :-? )

Ihvertfall; jeg fikk spørsmål om hvordan jeg ville avfroste ruta! :ler: Ble temmelig lettet da gitt... :sjarmor:

Skrevet
Ihvertfall; jeg fikk spørsmål om hvordan jeg ville avfroste ruta! :ler: Ble temmelig lettet da gitt... :sjarmor:

Jeg antar du svarte:

1. Ved å puste på den

eller

2. jeg bare drar fram erme på genseren og pusser meg et lite hull rett foran her jeg

:sjarmor:

Antar jeg kan si gratulerer med lappen:) Og velkommen i den fryktede klanen ved navn "kvinnelige bilkjørere" :P

Skrevet
Jeg antar du svarte:

1. Ved å puste på den

eller

2. jeg bare drar fram erme på genseren og pusser meg et lite hull rett foran her jeg

:sjarmor:

Antar jeg kan si gratulerer med lappen:) Og velkommen i den fryktede klanen ved navn "kvinnelige bilkjørere" :P

Tok en helgardering, så jeg svarte både alternativ 1 og 2! :heiajente:

Og takk for gratulasjon! (jippiii jippiii jippiii) Må innrømme at veiene antakeligvis ikke blir tryggere fremover... :oops:

Skrevet

Gratulerer med lappen la Flaca! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...