AnonymBruker Skrevet 7. november 2014 #1 Skrevet 7. november 2014 Datteren min går på håndball og fotball trening. De har håndball mandag og fredag. Fotball tirsdag. Onsdag og fredag. Og så får de lekser med seg i helgene. Er ikke dette mye når de er så små ?Anonymous poster hash: 2c30e...58f
AnonymBruker Skrevet 7. november 2014 #2 Skrevet 7. november 2014 Neida, er da helt vanlig å drive med lagspill/ballspill i den alderen jeg trente et eller annet hver dag da jeg var 12. Men hvis 13-åringer går på treningssenter for å slanke seg er det noe annet, da er det noe som skurrer veldig Anonymous poster hash: 89a40...bfd
AnonymBruker Skrevet 7. november 2014 #3 Skrevet 7. november 2014 Jeg synes ikke det er mye. Eller, jeg synes det er mye organisert trening, altså at det høres litt slitsomt ut å ha noe fast man skal gjøre hver ettermiddag. Men jeg tviler på at det er for mye trening - fotball- og håndballtreninger i den alderen varer vel ikke i mer enn 1-1,5 time? 1 time fysisk aktivitet daglig er jo uansett minimumstiden som er anbefalt for barn. Anonymous poster hash: 08acc...c66 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2014 #4 Skrevet 7. november 2014 Datteren min går på håndball og fotball trening. De har håndball mandag og fredag. Fotball tirsdag. Onsdag og fredag. Og så får de lekser med seg i helgene. Er ikke dette mye når de er så små ?Anonymous poster hash: 2c30e...58f Det høres mye ut, men når barn er rundt 13 år er da de har lettest for å bygge muskler. Det er mye lettere å holde seg sunn og frisk resten av livet om man har bygd litt muskler og trent hjertet på denne alderen. (kilder: masterstudie om muskelvekst og toppidrett hos barn) I midten av tenårene er også da et menneske tåler mest (fysisk og psykisk), og det kommer helt an på hvor tunge treningene hun har er. Hvis hun trener hver ukedag til hun er helt utmattet (sløv, orker ikke prate, osv) burde du råde henne til å kanskje droppe annenhver fotball eller håndball trening i uka. Men det er ikke direkte farlig fysisk så lenge du ikke ser noen alarmerende endringer hos henne. Motstridende med dette er jo at i tenårene trenger barn utrolig mye mer søvn, men de er også flinkere til å takle hverdagen om de har fått for lite søvn. Derfor er det mange som ender mot å ta powernaps iløpet av dagen. Men dette er også vanlig. Når det kommer til leksene bør du passe på at det er hovedfokus; at de blir gjort, selv om det er kan virke litt mye og vanskelig til tider. Hør om skolen har leksehjelp f.eks hvis hun synes det blir vanskelig. Anonymous poster hash: b1c91...acc
Gjest Runforit Skrevet 8. november 2014 #5 Skrevet 8. november 2014 Jeg trente kampsport 3-4 ganger i uka. De fleste jeg gikk i klasse med hadde håndball, fotball etc minst like mange ganger i uka. Så lenge barnet trives med det og klarer å kombinere det med skole og lekser så hadde ikke jeg bekymret meg. Bare bra at de er aktive i stedetfor å sitte inne foran PC og TV.
Maximillian Cohen Skrevet 8. november 2014 #6 Skrevet 8. november 2014 (endret) Da søsteren min var på den alderen trente hun (kampsport) normalt 20 timer i uken (+ konkurranser i helgene og 4-5 timer trening hver dag i ferier), og noe mer før konkurranser. At hun måtte ofre en del er det ingen tvil om, men det var ikke noe som tydet på at det var for mye. Hun var både best i landet i sin idrett, god på skolen og hadde mange venner. Nå er hun 15 år og har nettopp sluttet med kampsport, men bruker fremdeles like mye tid på sin nye hobby; musikk. Det går fint, det også. Endret 8. november 2014 av Maximillian Cohen
AnonymBruker Skrevet 8. november 2014 #7 Skrevet 8. november 2014 Spørsmålet er vel mer hvor mye hun selv er komfortabel med å trene og at hun får gjort skolearbeidet sitt. vi har en på den alderen som trener samme idrett nesten hver dag. I perioder både før og etter skolen. Tenker ikke på dette som noe problem hun er organisert og gjør skolearbeidet og plikter hjemme. Ved henting og bringing har vi fine samtaler i bilen osv.Anonymous poster hash: 4f229...518
Chizue Skrevet 8. november 2014 #8 Skrevet 8. november 2014 Da jeg var yngre.. Hadde dans & håndball, ofte var dansen ferdig rett før håndballen startet. Onsdager hadde jeg swing fra 17-18.30, håndball 19.30-2100, også gikk jeg og vennene mine fra laget i svømmehallen fra 21-22 x) (Idrettshall+svømmehall) Men jeg var veldig aktiv til jeg ble rundt 18... xD
Gjest lillelarve Skrevet 8. november 2014 #9 Skrevet 8. november 2014 Det er bare positivt, så lenge hun får nok søvn og god + næringsrik mat!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå