Gå til innhold

hva skal til for at man er jålete?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Er vel forskjellig utifra person til person.

Det er sjelden jeg refererer til noen som "jålete". Jeg synes ikke det er grunn til å hakke på de som evt. er mer forfengelige enn meg - det er bare forskjell på hvor mye effort hver og en velger å legge i utseende.

Jeg bruker ofte sminke, kler meg attraktivt, legger ofte ny neglelakk, går ofte til frisøren og bruker endel penger på det. Men dersom jeg bare skal på trening eller rundt i butikken og på posten, bruker jeg sjelden lang tid om morgenen - kanskje concealer, litt mineralpudder og parfyme. Så en kvinne som står og legger eyeliner nøye for hun ikke skal noe spesielt, vil nok fremstå jålete for meg.

Men jeg mener ikke det på en nedsettende måte. Har hun tid så er det jo greit.

Anonymous poster hash: 5d55d...f0c

Jålete: 1 time på badet om morgenen

Usunt jålete: Når resten av livet må vike fordi sminken ikke er på plass enda(fks. for sent til jobb/skole og avtaler, må ordne seg før butikken...)

Anonymous poster hash: 03f2c...bc9

Jeg sminker meg hver dag, går aldri ut uten sminke. Steller negler og hår jevnelig. Fresher opp sminken flere ganger om dagen, hud og lepper. Ser på meg selv som jålete..

Anonymous poster hash: 685c3...2c3

Gjest daisydaisy

Jeg synes det er jålete når:
- jenter/damer sminker seg på offentlig toalett

- jenter har sminke i pennalet sitt (på skolen altså)
- man må sminke seg hver bidige dag, og bruker overflødig med sminke til anledninger som ikke "krever det"

Endret av daisydaisy

Annonse

Gjest Hummels

Jålete kvinner = gjøre seg skikkelig til når hun går, oversminke seg, dra sminken med seg overalt og sminke seg ofte, dynke seg i parfyme, bruke masse brunkrem, passe på håret at det ligger perfekt absolutt hele tiden.

Jålete menn = gjøre seg skikkelig til når han går, dynke seg i parfyme, bruke brunkrem, passe på håret at det ligger perfekt absolutt hele tiden.

Endret av Hummels

Jeg sminker meg hver dag, går aldri ut uten sminke. Steller negler og hår jevnelig. Fresher opp sminken flere ganger om dagen, hud og lepper. Ser på meg selv som jålete..

Anonymous poster hash: 685c3...2c3

Samme her! Går aldri ut uten maska! :) Jeg bruker ikke mer enn 15 -20 min på badet om morgenen men det er alltid full pakke og fresher opp mange ggr daglig. anser meg selv for å være litt jålete og det tror jeg andre synes og. (Men jeg har en veldig ujålete personlighet da, som det er litt morsomt å overraske folk med;))

Anonymous poster hash: d63a6...ebf

Jålete: 1 time på badet om morgenen

Usunt jålete: Når resten av livet må vike fordi sminken ikke er på plass enda(fks. for sent til jobb/skole og avtaler, må ordne seg før butikken...)

Anonymous poster hash: 03f2c...bc9

Tror jeg henger meg på den definisjonen. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...