Gå til innhold

Endret klesstil reddet hverdagen til min 14 åring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter at datteren vår droppet emo-stilen og holdningen om at "hele verden er imot henne" har hun fått et helt nytt liv.

Karakterene har skutt i været og hun har fått gode venner. Noen fler som har opplevd at det å gripe inn og tvinge frem endringer har hjulpet?

Anonymous poster hash: 9a800...506
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er nok neppe klesstilen som ligger til grunn for karakterøkningen.

Anonymous poster hash: 6282d...e29
  • Liker 12
Skrevet

Å tro att man kan tvinge frem slik endring hos en 14 åringen er helt bak mål. De fleste vill bare reagere med trass og bli enda vanskeligere.

Anonymous poster hash: e724b...c5d

• Liker 2
Skrevet

Om hun har foreldre som oppriktig tror at klær skaper gode karakterer og blir lært opp til å tro på dette så synes jeg nok synd i datteren din.

Og så blir jeg så glad for at jeg selv har fått lov til å prøve og feile, være en ungdom med feil og mangler, prøve igjen og bli tryggere på person og stil. Og at foreldrene mine var der ikke med tvang og inngrep, men med respekt for meg og med en forståelse at at ungdoms kulturen er noe annerledes enn foreldre kulturen.

Anonymous poster hash: ea184...428

• Liker 1
Skrevet

Her synes jeg ikke det er datteren din som burde ha endret seg, men heller holdningene til andre rundt henne, deg inkludert. Hvis hun har det vanskelig bør dere hjelpe henne, ikke tvinge henne til å endre seg. Jeg misliker virkelig denne holdningen det dessverre virker til at mange nordmenn har om at alt som er "annerledes" er negativt.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...