Gå til innhold

Jente 24 overnatte på samme rom som mannlig sjef på 50 +?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en 24-år gammel jente som jobber i en liten kiosk ved siden av studiene. Her om dagen inviterte sjefen meg på et jobbarrangement (virket som det var blanding av fest og kurs). Jeg sa først ja for trodde det bare var en kveld. Deretter innså jeg det var overnatting. Selve kurset + festen var meget dyr (3000 per pers) men han skulle betale for oss begge. Etter lang tid ut i samtalen hvor han innså at jeg var skeptisk sa han at jeg kunne få eget rom om jeg absolutt ville det, men det kostet 500,- ekstra. Det skulle han dekke (men jeg vet han liker å spare penger).

Han er gift og jeg tviler på at kona vet hva han spør sin 24-år gamle kvinnelige ansatte om å dele rom med han på jobbarrangement. Samt det å bruke så mye penger på det. Han har ikke invitert en dame på 60+ og en tenåringsgutt som også jobber på samme sted som meg. Kun meg.

Overreagerer jeg, eller er dette en upassende forespørsel han kommer med?

Har dere dessuten forslag til unnskyldninger for å slippe? Jeg har ingen planer om å dra på overnattingsarrangement med han! (men sa først ja fordi jeg trodde det var en kveld så han vet jeg egentlig har fri den dagen) :O

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sjefen din har nok drømt om ungmusa de ganske lenge, og ser på dette som en fin mulighet..

Enden på visa blir vel at han skjenker deg full og lurer deg til sengs..

Anonymous poster hash: 414a3...ccf
  • Liker 2
Skrevet

Det er upassende. Nå er nok min mening farvet av det at jeg er like gammel som deg og har opplevd så vanvittig mye slikt fra eldre mannlige ansatte tidligere.

Men jeg synes absolutt det virker suspekt. Dersom det koster såpass mye per hode og han er villig til å betale er det jo ingen grunn til at han plutselig skulle bli mer gnien når det gjelder hver sitt rom.

Du kan jo bare si du er opptatt. At det er et eller annet med familie som har kommet opp den dagen (som du ikke visste da du takket ja).

Anonymous poster hash: eaad4...a14
  • Liker 2
Gjest Haaploes
Skrevet

Har du mulighet til å komme deg hjem om kvelden?

Du trenger ikke gå i detaljer for hvorfor du ikke vil i det hele tatt, tenker jeg. Si at noe dessverre har kommet opp, men at du antar en av dine kollegaer gjerne vil ta tilbudet.

Skrevet

Du kan enten knulle han og beholde jobben.

Eller ikke knulle han og skaffe deg ny jobb.

Valget er ditt.

• Liker 2
Skrevet

Du er 24 år og skjønner ikke at dette et totalt uakseptabelt??

Du virker dum.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Egentlig er jeg litt overrasket over at du spør her inne-for jeg tror de fleste ville ha skjønt hva han ville. En mannlig sjef som vil dele rom natten over med den yngste kvinnelige ansatte? Å tro at dette ikke går på sex er ganske naivt. #3 og #4 har noen gode unnskyldninger man kan bruke.

Si at noe dessverre har kommet opp, men at du antar en av dine kollegaer gjerne vil ta tilbudet.

Det verste er at det hadde vært svært fornøyelig å ha sett ansiktsutrykket til sjefen (hvis det var det jeg skrev oppe som han hadde i tankene med ts.) Endret av Pop!
  • Liker 3
Skrevet

Si nei. Det er ikke verdt det. Pervers fyr den duden der.

• Liker 1
Skrevet

Si ja. Det kan hende sjefen belønner deg med lønnspålegg.

• Liker 2
Skrevet

Fysj for en ekkel gris.

Anonymous poster hash: edaa6...16e
Skrevet

Det bør være helt uaktuelt. Du kan umulig oppriktig lure på dette med mindre du har lagt til tjue år på den reelle alderen din. Ikke vondt ment, mener bare at dette ikke er noe som helst å lure på.

Anonymous poster hash: 5a8de...509
  • Liker 3
Skrevet

Det bør være helt uaktuelt. Du kan umulig oppriktig lure på dette med mindre du har lagt til tjue år på den reelle alderen din. Ikke vondt ment, mener bare at dette ikke er noe som helst å lure på.

Word!!

Skrevet

Haha. Jeg syntes det var upassende først men så snakket jeg med en kompis som syntes det hele hørtes ganske uskyldig ut og at jeg ikke må tenke at alle vil i buksa på meg :P

Skrevet

Haha. Jeg syntes det var upassende først men så snakket jeg med en kompis som syntes det hele hørtes ganske uskyldig ut og at jeg ikke må tenke at alle vil i buksa på meg :P

En mannlig kompis? Noen menn er litt slik at de blir sure når jenter får oppmerksomhet og hevder at det er uskyldig simpelthen fordi du "ikke skal tro du er noe".

De fleste kvinner vet at intensjonene her er åpenbare, spesielt de som har jobbet med eldre, mannlige ansatte.

Selv om det å teste farvannet litt er vanlig for mange mannlige sjefer, er forslaget her om at dere deler rom ganske eksplisitt. Såpass eksplisitt at han antakelig tenker at du oppfatter opplegget, og dersom du sier ja er hans sjanser for å få seg noe rimelig bra (da de fleste voksne kvinner forstår tegninga).

• Liker 4
Skrevet

Du trenger ingen unskyldning. Si nei. Ikke aktuelt. Har andre planer. Overhodet ikke noe du har lyst på. Be han om å ta med kona si istedet. Et klart og tydelig "Nei" holder, uten forklaring.

• Liker 3
Skrevet

Du trenger ingen unskyldning. Si nei. Ikke aktuelt. Har andre planer. Overhodet ikke noe du har lyst på. Be han om å ta med kona si istedet. Et klart og tydelig "Nei" holder, uten forklaring.

Enig. Får inntrykk av at TS kanskje ikke er selvsikker i denne sammenhengen, hvilket kanskje er deler av hvorfor han forventer at han kan oppnå noe.

Da jeg var 18 fikk jeg (indirekte) tilbud om trekant med en fyr dobbelt så gammel som meg (som jeg ikke var i forhold med). Jeg husker at jeg faktisk var redd for hvordan jeg skulle avslå ham uten å "virke frekk". Det hadde jeg ikke lurt på idag, og jeg er like gammel som TS.

Selvsagt er det greit å opprettholde et akseptabelt forhold om hun skal fortsette å jobbe der og omgås ham, men om noe vanskeligheter oppstår er det han som har forårsaket dem, ikke henne (ved å avslå).

• Liker 1
Skrevet

Du virker dum.

ikke si at andre er dumme...

hvordan får det deg til å virke tror du

Skrevet

Du virker dum.

Det var da fælt, da... Hun spør om hun overreagerer, så det er jo helt tydelig at hun selv ikke synes dette er akseptabelt, og hun spør vel strengt tatt mer om råd om hvordan hun skal ta opp at hun ikke akter å dele rom med sjefen og at hun heller vil bli hjemme.

Det er faktisk ikke bare-bare å vite hvordan man skal ordlegge seg ovenfor sjefen når sjefen selv kommer med helt upassende forslag, og spesielt ikke når man er ung. Det er en skjevfordeling av maktforholdet i en slik situasjon, og når sjefen selv ikke har anstendighet nok til å se at dette er totalt upassende, så er det ihvertfall ikke greit.

Det er vel heller du som er dum som ikke innser at dette ikke er en vanskelig situasjon å takle...

• Liker 8
Skrevet (endret)

Du har jo løsningen. Det er jo et kurs der som du sikkert kan få noe ut av, samt han tilbyr å betale for et eget rom for deg.

Du får spandert et kurs verdt 3000 kr, samt du får sove aleine. Noen menn fortjener da å bli tatt nytte av når planen var å få seg noe, men her har du jo egentlig løst problemet allerede ved at han har tilbudt deg et eget rom.

Dessuten siden han faktisk tilbyr deg et rom, så kan det jo hende du har tatt sorgene på forskudd. Personen på 60 år er snart ferdig i arbeidslivet uansett, så det å betale for kurs til denne personen er bortkastet. Fyren du snakker om er kanskje ikke like flink som deg, og dermed er du det beste alternativet for å få firmaet lengre opp ved å gi deg mer "tyngde" gjennom et kurs. Alle har sine favoritter, og det er jo synd at det automatisk skal handle om sex hvis den personen er en jente og sjefen er en mann.

Endret av Timza
  • Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...