Teriyaki Skrevet 7. november 2014 #1 Skrevet 7. november 2014 Ja..Hva er egentlig Kvarg? Er det yoghurt? Det høres skikkelig ekkelt ut. Ser for meg et eller annet avfallsprodukt fra melken som vanligvis går i søplen.
AnonymBruker Skrevet 7. november 2014 #2 Skrevet 7. november 2014 http://lmgtfy.com/?q=kvarg Anonymous poster hash: 49c30...3fe 1
Gjest Nosoul Skrevet 7. november 2014 #3 Skrevet 7. november 2014 Kvarg er det samme som Kesam. Det er en ferskost. Personlig så syns jeg den svenske kvargen er bedre enn den Norske 1
Teriyaki Skrevet 7. november 2014 Forfatter #4 Skrevet 7. november 2014 http://lmgtfy.com/?q=kvarg Anonymous poster hash: 49c30...3fe Vet du, det er ingen som tvinger deg til å svare. Du kan glatt bare overse tråden, i stedet for å ta deg tid til et spydig og utrivelig svar. Kvarg er det samme som Kesam. Det er en ferskost. Personlig så syns jeg den svenske kvargen er bedre enn den Norske Okei! Da må jo den Kvargen de har begynt å selge i butikken være smakssatt med noe da, siden det så vidt jeg kan se er ment som f.eks et mellomåltid.
Gjest Nosoul Skrevet 7. november 2014 #5 Skrevet 7. november 2014 Okei! Da må jo den Kvargen de har begynt å selge i butikken være smakssatt med noe da, siden det så vidt jeg kan se er ment som f.eks et mellomåltid. Ja, det er ikke før nå at jeg har sett at de har begynt å selge kvarg som kvarg i norge liksom. Det har gått under navnet kesam her i Norge har jeg inntrykk av Mens i Sverige har det alltid gått under navnet Kvarg. Så jeg var ganske forvirret i starte, men jeg er 98% sikker på at kvarg og kesam er det samme. Men, personlig syns jeg kesam er "lettere/tynnere" i konsistensen enn ordentlig kvarg. Skikkelig kvarg er mer lik Skyr i konsistensen syns jeg.. Haha, herregud, ikke rart man blir forvirret!
Pølsekake Skrevet 7. november 2014 #6 Skrevet 7. november 2014 Et onomatopoetikon ofte brukt i Donald Duck? "Kvaaarg!"
Teriyaki Skrevet 7. november 2014 Forfatter #8 Skrevet 7. november 2014 Ja, det er ikke før nå at jeg har sett at de har begynt å selge kvarg som kvarg i norge liksom. Det har gått under navnet kesam her i Norge har jeg inntrykk av Mens i Sverige har det alltid gått under navnet Kvarg. Så jeg var ganske forvirret i starte, men jeg er 98% sikker på at kvarg og kesam er det samme. Men, personlig syns jeg kesam er "lettere/tynnere" i konsistensen enn ordentlig kvarg. Skikkelig kvarg er mer lik Skyr i konsistensen syns jeg.. Haha, herregud, ikke rart man blir forvirret! Okei! Hehe, ja det innføres jo mer og mer i butikkene her som man rett og slett lurer på hva er. Akkurat som da Skyr kom, men så har jo de som har smakt Skyr fra Island sagt at den norske ikke er like god som den opprinnelige de har i Island. Så det er vel rett og slett forsøk på å kopiere matvarer som er populært i utlandet, men som kanskje ikke slår like godt an her i Norge da de ikke får det helt til.
Tvist Skrevet 9. november 2014 #9 Skrevet 9. november 2014 De har kvarg i Tyskland også, der med minst 30% fett (tror det er lett vatianten). Synes kesam smaker like godt. Blander det med løk, persille, dill og gressløk, samt pepper og salt og spiser det sammen med poteter. Noen liker å ha det på brødskiva. Snacks.
DysterPytten Skrevet 9. november 2014 #10 Skrevet 9. november 2014 (endret) Snjo har jo vært i butikker i et par/tre år nå, og det er kvarg. Så absolutt ikke noe nytt fenomen. Endret 9. november 2014 av Cershae 2
Teriyaki Skrevet 9. november 2014 Forfatter #11 Skrevet 9. november 2014 Snjo har jo vært i butikker i et par/tre år nå, og det er kvarg. Så absolutt ikke noe nytt fenomen. Kanskje det var det det minnet om ja. Smakte på Kvarg på fredag, og det smakte litt kjent. Godt var det i alle fall.
Holme Skrevet 11. november 2014 #12 Skrevet 11. november 2014 Både skyr og snjo er kvarg, ja Har også smakt den svenske kvargen, husker ikke merket, men husker jeg likte deg mye bedre en både kesam og smakstilsatt kvarg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå