Gå til innhold

Grete Roede - Nybegynnerspørsmål

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg har startet opp på Grete Roede Nettkurs og har utforsket både kursbok og nettsider for å gjøre meg kjent! De har et eget forum der også, men det er tydeligvis lite i bruk, så får ikke svar på det jeg lurer på der inne!

Er det kanskje noen her som går på Grete Roede kurs eller har gjort det og vil dele litt erfaringer og tips?

Har spesielt to spørsmål:

1. Når jeg skal registrere mat og skriver inn " banan" kommer det opp et forslag på " bananlapper med cottageschees" fra grete Roede blant annet! Jeg ble interessert i denne oppskriften og prøvde å finne den inne på " oppskrifter" siden uten å finne den. Dette har jeg opplevd med mange andre ting også.. blir oppskrifter fjernet etterhvert på oppskrift siden?

2. Når jeg registrerer mat etter å ha spist feks. " bananlapper" så kommer dette automatisk opp når jeg skriver og jeg trenger kun å fylle inn hvor mye jeg har spist så kommer kcal automatisk opp.. MEN så tok jeg en da å skrev opp en og en ingrediens fra oppskriften istedet ( med akkuratt samme mengde) og da ble det jo en dobbling i kcal??! Av samme rett, men bare registrert det på ulike måter? Hvordan kan det skje? Skal man ikke kunne stole på GR oppskriftene? eller er det jeg som har missforstått noe?

Gleder meg til å fortsette i ukene kommer og se om det blir resultater ut av dette her! Det er jo snakk om en livsstilendring og ikke bare fokus på å gå ned i vekt raskest mulig!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke veldig mye erfaring, men når du søker etter oppskrift så må du huske å huke av for oppskrifter (den er automatisk huket av på artikler). Jeg prøvde å søke nå og da kom bananlapper opp som eneste treff.

Skrevet

Jeg har ikke veldig mye erfaring, men når du søker etter oppskrift så må du huske å huke av for oppskrifter (den er automatisk huket av på artikler). Jeg prøvde å søke nå og da kom bananlapper opp som eneste treff.

Hvor er det du søker da? Jeg går inn på fanen som heter " oppskrifter" der kan man velge mellom ulike kategorier. Jeg har bladd gjennom alle sammen uten å finne oppskriften, men kan ikke se at det er noe søkefelt der? Men jeg ser kanskje på feil sted?

Skrevet

Jeg har bare brukt fanen som heter "søk" helt til høyre.

Skrevet

Jeg har bare brukt fanen som heter "søk" helt til høyre.

Fant det nå jeg også! Veldig merkelig opplegg at den kommer opp der, men ligger ikke innunder oppskrifter.. Ser det gjelder mange andre ting også! Men da vet jeg at jeg kan finne noe av de der!

Takk for hjelpen! Er du aktiv på et kurs eller noe nå du eller?

Gjest Coolaid
Skrevet

Det er veldig lett å overtenke og bli pirkete når du holder på med kaloritelling og GR. Når man holder på med dette, å prøve å perfeksjonere hele tiden, forteller man hele tiden egentlig seg selv at det man gjør ikke er godt nok - at du ikke er god nok. Vær forsiktig med dette. Ta ting litt på øyemål osv. Tenk i store trekk i stedet for små trekk.

Skriv inn feks "banan" i stedet for å skrelle den og veien den. Du trenger ikke være så nøyaktig for at du går ned i vekt. Det er faktisk lettere å gå ned i vekt om du har et avslappet forhold til det.

Lykke til.

Skrevet

Det er veldig lett å overtenke og bli pirkete når du holder på med kaloritelling og GR. Når man holder på med dette, å prøve å perfeksjonere hele tiden, forteller man hele tiden egentlig seg selv at det man gjør ikke er godt nok - at du ikke er god nok. Vær forsiktig med dette. Ta ting litt på øyemål osv. Tenk i store trekk i stedet for små trekk.

Skriv inn feks "banan" i stedet for å skrelle den og veien den. Du trenger ikke være så nøyaktig for at du går ned i vekt. Det er faktisk lettere å gå ned i vekt om du har et avslappet forhold til det.

Lykke til.

Takk for råd! Ja, helt enig med deg egnetlig, har ikke tenkt til å bli helt sykelig opptatt av disse kaloriene, men er min første uke, så gjør det mest for å få litt kjennskap til hva maten jeg spiser inneholder osv! Etterhvert vil jeg da kunne ta det mye mer på øyemål og ikke tenke så mye over mengden jeg spiser nettopp fordi jeg er mer sikker på mengden jeg putter i meg er riktig! Men godt å høre at ikke alle er like opptatt av å være så nøye med tellingen osv!

Skrevet

Fant det nå jeg også! Veldig merkelig opplegg at den kommer opp der, men ligger ikke innunder oppskrifter.. Ser det gjelder mange andre ting også! Men da vet jeg at jeg kan finne noe av de der!

Takk for hjelpen! Er du aktiv på et kurs eller noe nå du eller?

Ja, det er egentlig litt merkelig opplegg. Jeg prøvde meg på et nettkurs i vår, var egentlig greit fornøyd med det. Bare synd det er litt dyrt. Lykke til :)

Skrevet

Ja, det er egentlig litt merkelig opplegg. Jeg prøvde meg på et nettkurs i vår, var egentlig greit fornøyd med det. Bare synd det er litt dyrt. Lykke til :)

Ja, det er dyrt, men for min del synes jeg det er verdt pengene hvis det kan være en kickstart og komme igang. Ved å gå på et nettkurs er du avhengig av at du har litt selvdisiplin å ikke lurer deg selv, da vil jeg tro resultatene lett uteblir! Så bra du er fornøyd med kurset du hadde, da krysser jeg fingrene for at jeg også blir det!

Jeg har bare gått i en liten uke, der alt har gått veldig bra, men jeg skjønner jo selv at det sikkert blir tyngre dager i ukene som kommer fram mot jul!

Skrevet

Ja, det er dyrt, men for min del synes jeg det er verdt pengene hvis det kan være en kickstart og komme igang. Ved å gå på et nettkurs er du avhengig av at du har litt selvdisiplin å ikke lurer deg selv, da vil jeg tro resultatene lett uteblir! Så bra du er fornøyd med kurset du hadde, da krysser jeg fingrene for at jeg også blir det!

Jeg har bare gått i en liten uke, der alt har gått veldig bra, men jeg skjønner jo selv at det sikkert blir tyngre dager i ukene som kommer fram mot jul!

Ja, det kan være vanskelig nå frem mot jul. Selv syns jeg det var veldig greit med ukentlig kontakt med instruktør da jeg ble påmint hvorfor jeg gjorde det. Jeg gikk ned ca halvparten av det jeg ønsket (totalt sett), men uheldigvis kom sommeren og ødela etter kurset. Jeg vurderer nytt kurs snart igjen, for det passet meg veldig bra.

Skrevet

Et annet spørsmål når det gjelder oppskriftene! Hvis dere ser på denne

http://www.greteroede.no/1681360.o2

Er guacamolen som står nederst i oppskriften regnet med, eller er dette noe de tilbyr som man kan ha ved siden av? ( og at jeg må legge til den, utenom selve oppskriften? )

Hvordan tolker dere det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...