AnonymBruker Skrevet 7. november 2014 #1 Skrevet 7. november 2014 Går du i trapper i stedet for heis /rullebånd ? Sykler eller går du til jobben ? Parkere du lengst eller nærmest inngangen ? Kjører du bil ? Sender du mail til kontoret ved siden ? Hvorfor / hvorfor ikke ? http://www.bt.no/sprek/Her-har-Therese-lopt-opp-atte-etasjer-3236063.html Undersøkelser viser at hverdagsaktivitet gir et lengre liv og gir bedre prestasjoner til de som trener. Jeg syns det er veldig merkelig med mennesker som trener aktivt men orker ikke gå til butikken, sykle til skolen, eller ta trappene på jobben. Hvor er du ? Anonymous poster hash: aba9e...e13
Elanore Skrevet 7. november 2014 #2 Skrevet 7. november 2014 Kommer an på. Jeg liker å trene når jeg skal trene, og ta fri når jeg har fri. Det vil si at jeg varierer det alt etter hva jeg gidder. Jeg har ikke bil, så jeg må gå et stykke når jeg skal noe, men dette er mer en tilfeldighet enn et bevisst valg fra min side. Ellers tar jeg trappene hvis jeg føler meg sprek, og går for heis eller rulletrapp de gangene jeg føler for å gjøre dét i stedet.
^^Belle^^ Skrevet 7. november 2014 #3 Skrevet 7. november 2014 Jeg tar det som faller seg best på det tidspunktet. Dvs. jeg er såpass lat at jeg ikke aktivt går til andre enden av kjøpesenteret for å ta rulletrapp eller heis, men går heller opp den nærmeste trappen. Det samme omvendt. Da vi bodde i blokk (fjerde etasje) gikk jeg bevisst opp trappene i stedet for å ta heisen. Jeg parkerer ikke bevisst lengst vekke, men bruker heller ikke lang tid på å finne den nærmeste ledige parkeringsplassen. Ja, jeg kjører bil, men det er helst en nødvendighet, da kollektivtransporten er en vits her i byen. Jeg kjører til jobb, men hadde jeg hatt mulighet til å sykle, hadde jeg gjort det. Jeg gjorde det på mitt forrige prosjekt, da hadde jeg en kvarters sykkeltur, mens nå har jeg 2,5 mil én vei. MEN, helt bevisst sender jeg ikke mail til noen på jobb kun for å spørre om noe. Jeg sitter så mye i ro i løpet av dagen at jeg ellers hadde blitt gal om jeg ikke hadde fått litt bevegelse i løpet av dagen.
Gjest earlgrey Skrevet 7. november 2014 #4 Skrevet 7. november 2014 Jeg trener ikke, men er i hverdagsaktivitet tar heller trappene enn heis feks. Og er ganske slank, så tror det funker like bra som å dra på treningssenter
isbiten. Skrevet 7. november 2014 #5 Skrevet 7. november 2014 Går du i trapper i stedet for heis /rullebånd ? Ja, gjør bevisste valg om det. Merker at jeg må tenke meg om en ekstra gang for ikke å gå rett til rulletrappa dersom det er en trapp like ved siden av. Sykler eller går du til jobben ? Sykler vår/sommer/høst. Tar buss nå som det har kommet snø, men har totalt 20 min å gå til og fra busstoppet. Parkere du lengst eller nærmest inngangen ? Parkerer stort sett der jeg finner en ledig plass, tenker sjelden over hvor det er. Kjører du bil ? Har lappen, men ikke egen bil. Får låne bil av og til. Sender du mail til kontoret ved siden ? Det varierer hvem jeg skal sende mail til. En del av kollegene mine er ofte opptatt i møter osv. Hvorfor / hvorfor ikke ? Jeg gjør disse tingene nettopp for å øke hverdagsaktiviteten. Trener 5-6 dager i uka i tillegg, men tenker at det blir alt for mange stillesittende timer i løpet av en uke om jeg ikke skulle gjort noe mer aktivt ellers. Har heldigvis også en aktiv jobb.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå