vannmelon91 Skrevet 7. november 2014 #1 Skrevet 7. november 2014 Heisann, Jeg er svimmel relativt ofte. I natt så låg jeg og prata med samboeren, helt vanlig i senga, plutselig så føler det ut som jeg besvimer og blir veldig svimmel. Legen mente dette var et blodtrykksfall, men når hun målte blodtrykket mitt så var det 140/94. Er det mulig å få blodtrykksfall i liggende stilling?? Ellers er jeg plaget med angst, og får plutselige svimmelhetsanfall når jeg minst venter det. Er det flere som er plaget med svimmelhet?
AnonymBruker Skrevet 7. november 2014 #2 Skrevet 7. november 2014 Jeg kan også oppleve dette og tolker det som et angstsymptom. Jeg får som regel angstanfall knyttet til noe spesifikt men kan også få panikkanfall uten noen som helst grunn. Det viktigste for meg er å ikke la meg bø i for redd for og opphengt i svimmelheten for da trigger jeg bare mer angst. Vet ikke om det med blodtrykksfall i liggende posisjon dessverre.Anonymous poster hash: 2db6a...e3f
vannmelon91 Skrevet 7. november 2014 Forfatter #3 Skrevet 7. november 2014 Takk for svar. Jeg tolker det også som et angstsymptom, er svært utmattende. Jeg er konstant svimmel og "rar" i hodet, høy puls og veldig bekymret. Er ikke så veldig godt å ha det slik. Vi får håpe det går over etterhvert, håper ikke det er noe alvorlig bare.
AnonymBruker Skrevet 7. november 2014 #4 Skrevet 7. november 2014 Jeg har mye samme erfaring som dere. Jeg kan også oppleve svimmelhet i forbindelse med angst. Jeg får uspesifikke angstanfall med ujevne mellomrom, og oftest hvis jeg er sliten av noe. I tillegg til dette hender det at jeg får blodtrykksfall som får det til å rotere skikkelig for meg, også om jeg ikke har direkte angstanfall der og da. Du sier at du har høy puls og er ganske bekymret, og dette kan selvsagt også ha sammenheng med angsten. Hvis det fortsetter slik, snakk med fastlegen igjen, spør om du kan undersøkes for krystallsyke (det gjør fastlegen lett på kontoret - det er en liten øvelse med å dreie hodet mens man ligger og setter seg opp), og man kan eventuelt henvises til nevrolog dersom det er behov for dette. Anonymous poster hash: 69577...ac4
vannmelon91 Skrevet 7. november 2014 Forfatter #5 Skrevet 7. november 2014 Takk for svar. Godt å høre at flere opplever det samme som meg, selvom jeg absolutt ikke liker å høre at andre sliter. Det er tungt. Jeg har allerede undersøkt meg for krystallsyka hos en øre nese hals lege. Fant ingenting. Har tatt mr av hodet, der var det en cyste på 11mm i pineal, men som var uten betydning. Hadde høyt stoffskifte, men dette normalisere seg. Er utrolig utmattende hele situasjonen. Angsten fratar meg mye av den livsgleden og kvaliteten jeg burde ha som en 23 årig. Jeg føler det er noe konstant som feiler meg, og jeg må nesten innse at det meste ligger mellom ørene. Noen som har tips til å begynne og tenke annerledes? Ikke tenke på sykdom, ikke bekymre seg, stresse ned, og leve livet? En bok? Et kurs? En link? Begynner å bli veldig desperat, og er lei av å ha det slik. Kan nevne at jeg går til psykolog, noe jeg ikke føler hjelper så veldig. Tusen takk for respons! Klem!
AnonymBruker Skrevet 8. november 2014 #6 Skrevet 8. november 2014 Jeg tror ikke dette ligger mellom ørene dine, men at plagene dine skyldes det forhøyede stoffskiftet ditt. Anonymous poster hash: d1685...251
AnonymBruker Skrevet 9. november 2014 #7 Skrevet 9. november 2014 svimmelhet, ørhet, øresus, synsendringer, kvalme skyldes ofte angst som setter seg i den indre muskelaturen - den er mao. vanskeligere å gjenkjenne som angst enn vanlige symptomer (puls, pust, anspenthet, bekymringer). Hva som ligger til grunn for denne sterke angsten vet ikke jeg, men ofte er det til hjelp å legge merke til når en får det og hva som skjedde da/rett før (både rundt deg og i deg). Anonymous poster hash: ef227...4db
AnonymBruker Skrevet 10. november 2014 #9 Skrevet 10. november 2014 Takk for svar. Godt å høre at flere opplever det samme som meg, selvom jeg absolutt ikke liker å høre at andre sliter. Det er tungt. Jeg har allerede undersøkt meg for krystallsyka hos en øre nese hals lege. Fant ingenting. Har tatt mr av hodet, der var det en cyste på 11mm i pineal, men som var uten betydning. Hadde høyt stoffskifte, men dette normalisere seg. Er utrolig utmattende hele situasjonen. Angsten fratar meg mye av den livsgleden og kvaliteten jeg burde ha som en 23 årig. Jeg føler det er noe konstant som feiler meg, og jeg må nesten innse at det meste ligger mellom ørene. Noen som har tips til å begynne og tenke annerledes? Ikke tenke på sykdom, ikke bekymre seg, stresse ned, og leve livet? En bok? Et kurs? En link? Begynner å bli veldig desperat, og er lei av å ha det slik. Kan nevne at jeg går til psykolog, noe jeg ikke føler hjelper så veldig. Tusen takk for respons! Klem! Ikke meningen å skremme deg, men en cyste i corpus pineale kan være av betydning. Slet selv med svimmelhet (blant mange andre plager) og det viste seg å være pga en pineale-cyste. Den er operert ut nå og plagene blir mindre og mindre etterhvert som tiden går. Har mr-bildene dine blitt sendt til nevrokirurgisk for vurdering?Anonymous poster hash: ce122...a80
vannmelon91 Skrevet 27. november 2014 Forfatter #10 Skrevet 27. november 2014 Hei og beklager for sent svar. Nei, det tror jeg ikke, men radiologen sa at det var et normalt funn. Jeg tok mr av hodet grunnet konstant hodepine, ikke svimmelhet. Er ikke svimmel konstant.. Plutselig så kommer den også forsvinner det etterhvert. Var det slik for deg og?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå