Gå til innhold

Hoste hos små barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har junior hosta i flere uker. Først var det tørrhoste, så mer slimete, og nå er det tørrhoste igjen. Han hoster og hoster til han brekker seg. Har vært hos legen og tatt blodprøve, og det var ingenting galt. Fikk med en hostesaft. Jeg har aldri funnet en hostesaft som faktisk fungerer men prøvde å gi han likevel. Med skje så nekta han å ta det inn i munnen, og brukte vi sprøyte så spytta han det bare ut. Har prøvd med kamille-te og varm solbærsirup men det virker ikke som noe hjelper. Skal til legen igjen på mandag for jeg tror ikke dette er vanlig forkjølelse når han har hatt det såppas lenge nå. Tips til hva som gjør halsen bedre?

Anonymous poster hash: d9013...4fd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor gammel er han?

Da min gutt var to år hoster han i ukesvis. Jeg tok ham med til legen, som sa: "Jeg skjønner jo at du kommer hit. Du tenker at nå har han hostet i to måneder og at viruset burde gitt seg. Det du ikke vet er at han sannsynligvis har vært gjennom en lang rekke forskjellige virus."

Det kan jo gjelde din også.

Allmenntilstanden avgjør uansett. Er han veldig plaget er det definitivt bedre med én tur for mye enn én tur for lite.

Skrevet

Siden han har hatt forskjellige typer hoste har han sannsynligvis hatt forskjellige virus også. Det er MYE hosting de første barnehageårene. Er almentilstanden grei så er det ikke noen grunn til å være bekymret. Dog er det slitsomt med mye hosting... Har vært gjennom mange perioder med lite søvn pga hostende unger, men har sjeldent funnet hostesaft som hjelper. Når de blir store nok så syns jeg det hjelper mer med repsils eller lignende som de kan suge på.

Skrevet

Takk for svar!

Han er 1,5 år, så noe pastiller kan han ike få enda..

Jeg har ikke tenkt over at han har vært igjennom flere virus faktisk, det var nytt for meg. Skal til en ny lege på mandag for den vi var hos klarte jeg ikke helt å finne tonen med.

Skrevet

Min har også hostet i 2 mnd nå. Hoster så han brekker seg på natta. Var hos lege, men var ikke så mye svar å få der. Min har ikke noen andre symptomer heller, så begynner jo å lure. Håpe det gir seg snart.

Skrevet

Min hosta i 1år.. Viste seg at han har reflux og astma... Trengte en runde med reflux medisin og lav dose astma med.

• Liker 1
Skrevet

Gutten min hostet dag og natt i 6 mnder. Hostet til han brakk seg. Han fikk påvist astma da han var 1,5 år og i dag nærmer han seg 5 år. Hos noen kan dette vise seg med f.eks "bare" nattehoste.

Hvis barnet har god effekt av astmamedisiner, kan det være astma. Ofte kan de vokse det av seg, men dessverre ikke tilfellet her enda.

Jeg ville gjerne nevnt det for legen uten at man skal gå utifra at det er astma, men skader ikke å nevne det. Vi oppfølges av spesialist og det er trygt og godt.

Lykke til - og masse god bedring!

Anonymous poster hash: bbe30...524
Skrevet

De skal virkelig gjennom mye typer forkjølelser og virus de første årene. Når de i tillegg har bittesmå luftveier høres hosten og pusten ekstra ille ut.

Skrevet

Vår surkla og hosta veldig mye i vintersesongene, det viste seg at han hadde mild astma og brukte medisiner et par år.

Anonymous poster hash: 4011b...b0b

Skrevet

Takk for svar!

Han er 1,5 år, så noe pastiller kan han ike få enda..

Jeg har ikke tenkt over at han har vært igjennom flere virus faktisk, det var nytt for meg. Skal til en ny lege på mandag for den vi var hos klarte jeg ikke helt å finne tonen med.

Fant du ikke tonen med legen, eller var du misfornøyd med svaret? Altså at det ikke er noe å gjøre med hoste...

Skrevet

Fant du ikke tonen med legen, eller var du misfornøyd med svaret? Altså at det ikke er noe å gjøre med hoste...

Jeg klarte ikke ta legen seriøst. Legen virka ikke komfortabel eller hadde barnetekke. Jeg ble bedt om å måle feberen på barnet fordi legen virka nervøs. Legen ble stressa når barnet mitt gråt og beholdt ikke roen i det hele tatt. I tillegg presser legen en gigantisk bamse oppi ansiktet på en unge som er vettskremt fra før av en lege som bare stresser rundt. Så jeg bytta fastlege med en gang vi kom hjem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...