Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan noen komme på ca eksempler på en dagsplan som ikkeholder følgende:

100 g karbohydrater

120 g protein

50 g fett

Hadde blitt glad

Anonymous poster hash: e52b7...26e

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ca. eksempel:

Frokost

Havregrøt med eple (har regnet på en veldig stor porsjon, dog)

Lunsj

Ovnsstekt kyllingfilet, 200-250 gr

Middag

Kokte poteter, 2 stk

Hjemmelagde kjøttkaker, 300 g

Brun saus, 1/2 dl

Totalt: 100 g karb, 50 g fett, 123 g protein

Kalorier: 1373

Ikke så ulikt det jeg spiser, bare at jeg dropper karbohydratene til 30-35 g så ingen poteter eller havregrøt her, men gjerne restemat til frokost, grønnsaker, litt frukt etc.

Anonymous poster hash: 4ad1c...9ab
Skrevet

Få deg en kostholdsapp, eller registrer det på diett.no. Annbefaler sistenevnte på det sterkeste. Der kan du sette opp mål for hvor mye du vil ha i deg av kalorier, næringsstoff ol. Mye enklere enn å spør på forum :)

Skrevet

Tusen takk begge to. Er 100 g karbohydrater mye?

Er diett.no gratis? Har prøvd ut ulike apper, de er gode de

Skrevet

Og forresten, det er jo nesten ikke frukt og grønnsaker.. Synes det er vanskelig å sette sammen et perfekt kosthold som passer meg. Må gjøre noe, før jeg ødelegger kroppen min helt.

Skrevet

Tusen takk begge to. Er 100 g karbohydrater mye?

Er diett.no gratis? Har prøvd ut ulike apper, de er gode de

Mye/lite kommer jo helt an på hva du tar sikte på og hva slags kosthold du har. Spiser du riktig mat etc vil jeg ikke si 100g karbo er mye. Ønsker du å leve mer eller mindre lavkarbo er taket for karbo mellom 20 og 50 g avhengig av hvilken diett du følger. Da blir det viktig hva slags karbo du får i deg, og de fleste lavkarbere spiser helst grønnsaker > korn/frø etc > frukt > annet, heller enn sukker, mel o.l.

Skrevet

Og forresten, det er jo nesten ikke frukt og grønnsaker.. Synes det er vanskelig å sette sammen et perfekt kosthold som passer meg. Må gjøre noe, før jeg ødelegger kroppen min helt.

Bytt ut havregrøten med et par brødskiver f.eks, så har du plass til masse grønnsaker til lunsj og middag. Matvaretabellen.no forteller deg hvor mye karbo/protein osv. det er i alle matvarer:) myfitnesspal, diett.no som andre nevnte, har også en loggfunksjon der du kan se hvor mye det er av alt i det du spiser.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...