Gå til innhold

Vi har lyst til å bli besøkshjem.

Anbefalte innlegg

Skrevet

har lest opp vilkår osv, men er ute etter andres erfaringer o.l.

Anonymous poster hash: daf54...6b4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er et besøkshjem?

Skrevet

Hva er et besøkshjem?

Really?

Anonymous poster hash: 9def8...3a5

• Liker 3
Skrevet (endret)

Really?

Ja.

Endret av Nuttery
Skrevet

Ja. Er det for å integrere nye innbyggere i kommunen, er det en del av barnevernstjenesten, har det noe med eldreomsorg å gjøre?

Har med BV å gjøe selvfølgelig. Synes det er rart at noen faktisk ikke vet hva dette er :P Det er allmenn kunnskap.

• Liker 4
Skrevet

Har med BV å gjøe selvfølgelig. Synes det er rart at noen faktisk ikke vet hva dette er :P Det er allmenn kunnskap.

Bare vant med at det heter avlastningshjem.

Skrevet

Bare vant med at det heter avlastningshjem.

samme greia, nyere og penere ord. Things change, heter jo ikke barnevernet lenger heller, men barneverns tjensten.

• Liker 3
Skrevet

samme greia, nyere og penere ord. Things change, heter jo ikke barnevernet lenger heller, men barneverns tjensten.

Ikke sant! Da koblet jeg det og.

Skrevet

Det er ikke allmennkunnskap nei.... Jeg vet hva det er siden jeg har bodd i det, men tror du vennene på skolen min visste hva det var. Allmennkunnskap er å vite hva fosterhjem og barnevern er. Ikke beredskapshjem, mødrehjem, avlastningshjem (som du sikter til) eller besøkshjem hvis du vil, adferdsinstitusjoner, ungdomsinstitisjoner, rusinstitusjoner. Masse koder innen barnevern.

Hvis du vil tjene penger er det godt betalt å lite arbeid. Hvis du bryr deg er det hardt arbeid og du vil mest sannsynelig si fra deg jobben din. Syntes du burde kontakte bufetat for råd å gå noen runder med deg selv om hvorfor du vil bli dette. Det er veldig ofte funksjonshemmede eller alenemødre som har besøkshjem. Noen er utfordrende med psykiske lidelser å noen barn er du rett å slett bare barnepass til og skal ikke inn å redde ett barn som bare har en sliten mor med dårlig nettverk for en tidsepoke. Hvis du ender opp som pass må du ikke bli furt hvis mora eller faren ikke trenger deg mer å du ikke får betalingen din lenger.

Anonymous poster hash: 4591a...8a8

• Liker 3
Skrevet

Barnevernet er korrupt dritt. En pengemaskin. Skjønner ikke at folk vet så lite om hva de sender barna sine til å samilier bare smiler å bukker å nejer til bufetat siden de får så godt betalt for fosterhjem, institusjonene er verre. Der går barna på anbud.

• Liker 1
Skrevet

Det er ikke allmennkunnskap nei.... Jeg vet hva det er siden jeg har bodd i det, men tror du vennene på skolen min visste hva det var. Allmennkunnskap er å vite hva fosterhjem og barnevern er. Ikke beredskapshjem, mødrehjem, avlastningshjem (som du sikter til) eller besøkshjem hvis du vil, adferdsinstitusjoner, ungdomsinstitisjoner, rusinstitusjoner. Masse koder innen barnevern.

Hvis du vil tjene penger er det godt betalt å lite arbeid. Hvis du bryr deg er det hardt arbeid og du vil mest sannsynelig si fra deg jobben din. Syntes du burde kontakte bufetat for råd å gå noen runder med deg selv om hvorfor du vil bli dette. Det er veldig ofte funksjonshemmede eller alenemødre som har besøkshjem. Noen er utfordrende med psykiske lidelser å noen barn er du rett å slett bare barnepass til og skal ikke inn å redde ett barn som bare har en sliten mor med dårlig nettverk for en tidsepoke. Hvis du ender opp som pass må du ikke bli furt hvis mora eller faren ikke trenger deg mer å du ikke får betalingen din lenger.

Nå snakker jeg om voksne mennesker, De vet jo hva det er. At barn i skoleader og slike ting ikke vet det, sier jo seg seg selv :P

• Liker 2
Skrevet

Nå snakker jeg om voksne mennesker, De vet jo hva det er. At barn i skoleader og slike ting ikke vet det, sier jo seg seg selv :P

Nei vanelige folk vet ikke hva det er. jeg tok ungdomsvennene mine som eksempel, men foreldrene dems visste ikke hva det var. Men fosterhjem vet de hva er. Slutt å snakk om ting når du åpenbart ikke har peiling.

Jeg er voksen nå, å kjenner mange som ikke vet hva dette er. Tror du skal lese deg litt opp før du vurderer noe slikt.

• Liker 2
Skrevet

Nei vanelige folk vet ikke hva det er. jeg tok ungdomsvennene mine som eksempel, men foreldrene dems visste ikke hva det var. Men fosterhjem vet de hva er. Slutt å snakk om ting når du åpenbart ikke har peiling.

Jeg er voksen nå, å kjenner mange som ikke vet hva dette er. Tror du skal lese deg litt opp før du vurderer noe slikt.

Merkelig at alle rundt i det nærmiljøet her vet hva det er. Må være noe galt med de folk rundt deg. Jeg jobber i skolesektoren og jeg kan ikke nevne en person som ikke vet hva besøkshjem/avlastningshjem er. Anbefaler deg å ikke snakke om ting du åpenbart ikke vet noe om. Fordi de du kjenner til hadde lite insitk i ting, så vet de aller fleste hva besøkshjem/avslastningshjem er. Må være et merkelig sted der du bor. Her bor vi i en mindre by på sørlandet, mange ti tusenvis av innbyggere og folk her er virkelig ikke så uvitende. At du er voksen nå har ingenting å si.

• Liker 3
Gjest Kritisk
Skrevet

Merkelig at en "voksen" person kan påstå at "vanlige folk" (hva er vanlige folk?) ikke vet hva dette er. Jeg synes utsagnet ditt er rart. Jeg har også den oppfattelsen at dette er noe de aller aller fleste vet hva er. Jeg er også godt voksen, og jeg kjenner ikke til noen i dette nærmiljøet som ike vet hva det er, hverken i jobbsammenheng, foreldresammenheng, fritidsaktiviteter osv. Tror dette må være noe spesielt rundt deg AB - for det er ganske allmenkjent hva besøkshjem/avlastningshjem er. Støtter Ab...3a5 på det.

• Liker 3
Gjest SunflowerPenguin
Skrevet

Sá det er en slags FosterHjem da? ;) Eller det var iallefall det som kom opp i hodet mitt da jeg sá overskriften. :nigo:

Gjest Kritisk
Skrevet

Sá det er en slags FosterHjem da? ;) Eller det var iallefall det som kom opp i hodet mitt da jeg sá overskriften. :nigo:

det er et avlastningshjem, en familie/forelder med utfordringer i hverdagen trenger avlastning for å kunne være gode foreldre fesk en gang i mnd eller 3 hver helg. Ikke fosterhjem nei.

• Liker 3
Gjest SunflowerPenguin
Skrevet

Ok. Det kan vaere fint á hjelpe andre mennesker. :jepp:

Skrevet

Jeg er fostermor (på heltid, langtidsplassering) og våre fosterbarn er i besøkshjem ca en helg pr mnd. Dette er minst like mye for deres egen del som for vår del, og de gleder seg veldig til disse helgene. Besøksfamilien får selvfølgelig litt penger for det, men gjør det fordi de liker det. Det er stor variasjon i hvem om trenger et besøkshjem, og ofte får besøkshjemmet "kremen" av barnas liv. De får finne på morsomme aktiviteter og kose seg, og slipper (ikke alltid, men ofte) unna de verste utfordringene ved barna. Slik har det i alle fall vært hos oss, og barna her har nok av utfordringer å hanskes med. Besøkshjemmet blir da et velkomment pusterom i hverdagen! Synes det er flott at flere vurderer å bli besøkshjem, håper det går i orden for TS!

Anonymous poster hash: 91384...fc9

Skrevet

Merkelig at en "voksen" person kan påstå at "vanlige folk" (hva er vanlige folk?) ikke vet hva dette er. Jeg synes utsagnet ditt er rart. Jeg har også den oppfattelsen at dette er noe de aller aller fleste vet hva er. Jeg er også godt voksen, og jeg kjenner ikke til noen i dette nærmiljøet som ike vet hva det er, hverken i jobbsammenheng, foreldresammenheng, fritidsaktiviteter osv. Tror dette må være noe spesielt rundt deg AB - for det er ganske allmenkjent hva besøkshjem/avlastningshjem er. Støtter Ab...3a5 på det.

Hjelpes!

Jeg er 35 år, sivilingeniør og mor til 2 barn. Og nei, jeg vet egentlig ikke hva et besøkshjem er. Jeg har aldri hatt arbeid som involver barn, og jeg kjenner ingen som har vært involvert med barnevernet.

Så å kalle det "allmennkunnskap" synes jeg er å ta hardt i... Jeg har mye allmennkunnskap på mange områder, men er altså helt blank på dette da jeg aldri har lært om det eller hatt noen grunn til å lære om det.

Anonymous poster hash: 1ac32...813

Skrevet

Hjelpes!

Jeg er 35 år, sivilingeniør og mor til 2 barn. Og nei, jeg vet egentlig ikke hva et besøkshjem er. Jeg har aldri hatt arbeid som involver barn, og jeg kjenner ingen som har vært involvert med barnevernet.

Så å kalle det "allmennkunnskap" synes jeg er å ta hardt i... Jeg har mye allmennkunnskap på mange områder, men er altså helt blank på dette da jeg aldri har lært om det eller hatt noen grunn til å lære om det.Anonymous poster hash: 1ac32...813

Det er jo kjemperart! Jeg jobber heller ikke med barn, og kjenner da ingen i barnevernet, men jeg vet jo hva et besøkshjem/avlastningshjem er. Litt oppdatert på samfunnet rundt seg er det lov til å være.

Anonymous poster hash: e558a...c98

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...