Gå til innhold

Hjelp - mulig å få byttet maling på Jernia? Tips til malefarge!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjøpte maling på Jernia for ca. én uke siden, valget falt på fargen "industriell grå" fra Jotun. Fargen så mye lysere ut på butikken, men da jeg skulle male en vegg ble det ganske mye mørkere, og jeg vil ikke ha denne fargen i stua. Er det mulig å få bytte til en lysere farge? Tusen takk på forhånd!

Anonymous poster hash: ae018...7e5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan jo spørre de, men vanligvis får man ikke byttet en vare om den er brukt, og det er den jo i dette tilfellet.

Anonymous poster hash: 8b43f...ed4
Skrevet

Ganske sikker på at du ikke får byttet. De har jo blandet den for deg og du har åpnet spannet. De kan ikke selge den på nytt.

Anonymous poster hash: c4c8c...c83
  • Liker 1
Skrevet

Du kan jo spørre de, men vanligvis får man ikke byttet en vare om den er brukt, og det er den jo i dette tilfellet.

Anonymous poster hash: 8b43f...ed4

Jeg har selvfølgelig ikke tenkt å bytte malingen som er åpnet. Skal spørre de, men jeg er redd for at sjansen er liten ettersom er blandet. Håpet bare at noen hadde opplevd å få det byttet.

Skrevet

Ganske sikker på at du ikke får byttet. De har jo blandet den for deg og du har åpnet spannet. De kan ikke selge den på nytt.

Anonymous poster hash: c4c8c...c83

Det var det jeg var redd for. Vil bytte maling som ikke er åpnet, har nemlig kjøpt ganske så mye maling, men nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre.

Skrevet

Butikker tar svært sjeldent retur på blandet maling. Hadde det vært i fargen eggehvit så kanskje, da dette er en farge det selges mye av.

Om fargen ikke hadde vært veldig mye mørkere enn du ønsket kunne du gått tilbake å spurt om de kunne hatt oppi mer brekkfagre av hvitt. Det vil lysne fargen, men du mister da garantien din på malingen, og både leverandør av maling og butikk fraskriver seg alt ansvar om malingen ikke står til forventningene. Men, om du har kjøpt mye maling og tør å ta sjansen så er jo det et alternativ.

Skrevet

Butikker tar svært sjeldent retur på blandet maling. Hadde det vært i fargen eggehvit så kanskje, da dette er en farge det selges mye av.

Om fargen ikke hadde vært veldig mye mørkere enn du ønsket kunne du gått tilbake å spurt om de kunne hatt oppi mer brekkfagre av hvitt. Det vil lysne fargen, men du mister da garantien din på malingen, og både leverandør av maling og butikk fraskriver seg alt ansvar om malingen ikke står til forventningene. Men, om du har kjøpt mye maling og tør å ta sjansen så er jo det et alternativ.

Har eggehvite vegger nå, og for å si det sånn, er den mye finere enn den mørke malingen jeg nå har kjøpt.

Jeg spurte da jeg kjøpte malingen om det var mulig å få den lysere dersom den ble for mørk, og fikk til svar at det ikke var mulig. Er det dårlig idé å selv blande hvit base i den gråmalingen?

Skrevet

Har eggehvite vegger nå, og for å si det sånn, er den mye finere enn den mørke malingen jeg nå har kjøpt.

Jeg spurte da jeg kjøpte malingen om det var mulig å få den lysere dersom den ble for mørk, og fikk til svar at det ikke var mulig. Er det dårlig idé å selv blande hvit base i den gråmalingen?

Jeg skal ikke si med 100% sikkerhet at det er mulig, da jeg ikke husker hvilken base malingen blandes på, og hvor mye brekkfarge som er tilsatt. Som regel kan man tilsette mer brekkfarge enn det som står i oppskriften før det vil gå ut over kvaliteten på malingen, men det er ikke alle butikker som gjør dette.

Når du blander to forskjellige baser så vil du også miste reklamasjonsretten din. Det er ikke noe verken butikken eller leverandøren vil anbefale, men det skader jo ikke å prøve. Glansen må selvfølgelig være den samme, og så må du riste/blande malingen veldig godt. Bland all malingen i et stort spann, og prøv på et lite område først.

Skrevet

Det er derfor man alltid skal kjøpe prøveboks og male et lite parti først! Fargeprøven på 2x2 cm i butikken er ikke det samme som på veggen hjemme. Bytte blandet maling? Tror ikke det du... Og de SA jo til deg at det ikke var mulig å lysne. Takk deg selv!

Anonymous poster hash: 4f4a8...282

• Liker 1
Skrevet

Jeg kjøpte maling i våres på montør, da vi skulle male huset. Vi begynte å male og fargen så ikke ut slik vi forestilte oss og det var tydelig at det var noe med fargen. Vi tok med alle spannene tilbake og klagde. Vi fikk tilbake pengene.

Anonymous poster hash: 64347...aa7

Skrevet

Jeg kjøpte maling i våres på montør, da vi skulle male huset. Vi begynte å male og fargen så ikke ut slik vi forestilte oss og det var tydelig at det var noe med fargen. Vi tok med alle spannene tilbake og klagde. Vi fikk tilbake pengene.

Anonymous poster hash: 64347...aa7

Hvis butikken har feilblandet blir det jo noe helt annet enn hos ts, der HUN har gjort en feil.

Anonymous poster hash: 2dd8d...aab

Skrevet

Selg den på finn, så får du noe igjen.

• Liker 1
Skrevet

Du får ikke byttet blandet maling. Er en grunn til at man får kjøpt prøvebokser - så man kan teste fargen før man kjøper masse maling .

Anonymous poster hash: c4d2a...213

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...