Gå til innhold

Hva er egentlig poenget med å gifte seg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når ca halvparten av ekteskap går i dass. Hvorfor bruke så mye penger på helt uviktige ting?

Hva er greia?

Anonymous poster hash: e4cc6...99f

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når ca halvparten av ekteskap går i dass. Hvorfor bruke så mye penger på helt uviktige ting?

Hva er greia?

Ville du spilt Lotto om det var 50/50 sjans for å vinne 7 rette?

• Liker 2
Skrevet

Ville du spilt Lotto om det var 50/50 sjans for å vinne 7 rette?

Tullete sammenligning.

TS: I know right?

Gjest Rhaegar Targaryen
Skrevet

Nei gudene vet

Jeg har aldri sett poenget i det.

• Liker 1
Skrevet

Antakelig bare for å ha en fest for kjærligheten. Det kan man da feire selv om det er en mulighet for at kjærligheten ryker en gang i fremtiden. Men personlig har jeg aldri sett noe poeng i å gifte meg, annet enn kanskje det rent juridiske for de som det er aktuelt for - så jeg lever nå fint i samboerskap på tiende året.

Anonymous poster hash: da9cd...392
  • Liker 1
Skrevet

Hva er poenget med å spise snop selv man ikke er sulten?

Hva er poenget med å ta seg en pils på en fredag ettermiddag?

Hva er poenger med å sette opp juletre?

Jo, det er fordi man ønsker det. Enklere blir det ikke.

Du har vel ting du ønsker å gjøre TS som det ikke er større poeng/vinning i for mange andre, men så lenge du ser verdien i en deilig pils på en fredag spiller det vel ingen rolle?

Anonymous poster hash: b163c...326

• Liker 3
Skrevet

Tullete sammenligning.

TS: I know right?

Hvorfor er det en tullete sammenlikning? 50/50 er relativt stor mulighet det. If you see my point ;-)

Gjest avocadoen
Skrevet

Jeg bruker masse penger på uviktige ting, og det tror jeg du også gjør ts;)

Skrevet

Man trenger ikke bruke mye penger for å gifte seg. Om man skal ha selskap, og hvor stort er helt opp til de enkelte.

Jeg er gift med drømmemannen og har ingen planer om å skille meg. For oss er ekteskap en ekstra markering på at vi hører sammen, at vi har valgt hverandre.

Anonymous poster hash: e2d81...23a
  • Liker 1
Gjest Wei Wei
Skrevet

Det er jo flere gifte par som forblir sammen enn kjæreste-/samboerpar. Der er vel sjansen mer 1/10 om ikke mindre?

Skrevet

Hva er greia?Anonymous poster hash: e4cc6...99f

For at du skal ha noe å spørre om :)

Anonymous poster hash: 30d96...708

Skrevet

Hvorfor er det en tullete sammenlikning? 50/50 er relativt stor mulighet det. If you see my point ;-)

Man legger i ganske mye mer i et ekteskap enn i å fylle ut noen lottokuponger.

Skrevet

Hva er greia?

Du er klar over at det å gifte seg er helt gratis?

Det er selskapet som koster, og det er frivillig.

Det juridiske var årsaken til at vi giftet oss den gangen vi gjorde det.

Vi visste at vi ville dele livet sammen, og at ekteskapet ga oss den juridiske sikkerheten vi ønsket, så vi giftet oss. :)

Anonymous poster hash: 9df1d...65a

Skrevet

For det første er det mer enn 50% sannsynlighet for å aldri bli skilt. Det er mye, synes jeg. Vi har dessuten lavere sannsynlighet for skilsmisse enn "gjennomsnittet" pga en rekke faktorer (ingen av foreldrene våre er skilte, vi har høy utdanning begge to, vi har felles verdigrunnlag, likt syn på økonomi, livssyn, bsrneoppdragelse osv, ingen rusproblemer, ingen psykisk sykdom osv)

Og skulle vi ende opp med å få fra hverandre på et tidspunkt, gjøre da ikke det at hele ekteskapet blir slettet. Det er likevel en trygg, formell, juridisk ramme rundt samlivet og våre felles barn.

For meg går denne forpliktelsen essensielt for å kunne gå videre med barn, bolig osv. Hittil har vi vært gift i 15 år, og har kun sett fordeler.

Hva som skulle være fordelen med å ikke være gift? Den ser jeg faktisk ikke...

Anonymous poster hash: 53000...649

• Liker 1
Skrevet

Man legger i ganske mye mer i et ekteskap enn i å fylle ut noen lottokuponger.

Å ja det er selve ekteskapet du er i mot med andre ord? Alle de årene man bor sammen. Akkurat som samboerskap minus bryllupsfesten.

Da er jo spørsmålet ditt egentlig helt annerledes, for det du mener er du lurer på hvorfor folk er i forhold (samboerskap/ekteskap) og legger så mye jobb i det, når man ikke er sikre på det varer.

Skrevet

Å ja det er selve ekteskapet du er i mot med andre ord? Alle de årene man bor sammen. Akkurat som samboerskap minus bryllupsfesten.

Da er jo spørsmålet ditt egentlig helt annerledes, for det du mener er du lurer på hvorfor folk er i forhold (samboerskap/ekteskap) og legger så mye jobb i det, når man ikke er sikre på det varer.

Jeg er ikke imot noen ting. Folk skal få gjøre hva de vil så lenge det ikke går utover andre.

Imidlertid føles giftemål heller meningsløst i min verden. Hvis man har det fint sammen, hvorfor må man absolutt sette opp en kontrakt på det og fortelle hverandre for evig og alltid når det ikke er noe man kan love?

• Liker 1
Skrevet

Jeg er ikke imot noen ting. Folk skal få gjøre hva de vil så lenge det ikke går utover andre.

Imidlertid føles giftemål heller meningsløst i min verden. Hvis man har det fint sammen, hvorfor må man absolutt sette opp en kontrakt på det og fortelle hverandre for evig og alltid når det ikke er noe man kan love?

Så du sikrer deg ikke en gang gjennom en samboerkontrakt? Skriver ikke ned en eneste ting om felles eigendeler eller felles kostnader?

• Liker 2
Skrevet

Vi giftet oss fordi vi ønsket å formalisere forholdet. Vi ønsket de juridiske rammene og fordi vi ville feire kjærligheten. Vi brukte forøvrig ikke mye penger på dagen heller.

Skrevet

Så du sikrer deg ikke en gang gjennom en samboerkontrakt? Skriver ikke ned en eneste ting om felles eigendeler eller felles kostnader?

...det er en viss forskjell på å sikre at en ikke blir fucked materialistisk sett dersom forholdet går i vasken og det å dra sammen en haug med folk for å erklære sin livslange kjærlighet når 50% av ekteskap går i dass.

Skrevet

...det er en viss forskjell på å sikre at en ikke blir fucked materialistisk sett dersom forholdet går i vasken og det å dra sammen en haug med folk for å erklære sin livslange kjærlighet når 50% av ekteskap går i dass.

Skal du først bruke tall bør de i det minste sørge for at de er riktige. Litt over 40% skiller seg, så sjansen for å holde sammen er større enn det motsatte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...