Brimi Skrevet 6. november 2014 #1 Skrevet 6. november 2014 Vet dette blir bare synsing fram til jeg får brevet hvor det står hvorfor det ikke ble dekt. Men lurte på om noen kanskje visste om noen grunner til at sykdom ikke blir dekt? Har snakket med Agria og de kunne ikke si noe enda om hvorfor, men de sa at generelt sett burde øyesykdommer bli dekt. Var hos dyrlegen idag med begge kattene. Den ene skulle til "helsesjekk" og den andre skulle sjekke hvorfor hun hadde puss i øyet. Dyrlegen fant ut at hun hadde en betennelse på øyet. Jeg skjønner hvorfor "helsesjekken" ikke ble dekt selv om det var Agria som krevde den, men jeg skjønner ikke hvorfor betennelsen ikke ble dekt. Har vanlig forsikring + medisin.
masekopp Skrevet 6. november 2014 #2 Skrevet 6. november 2014 Er den katterasen du har ekstra utsatt for betennelse? Har den hatt det mange ganger før? Har du byttet forsikring på noe tidspunkt og fått reservasjoner?
MalloryK Skrevet 6. november 2014 #3 Skrevet 6. november 2014 Du har jo en egenandel å betale, var totalsummen mer enn egenandelen? Hvis ikke så får du ikke noe tilbake
Brimi Skrevet 6. november 2014 Forfatter #4 Skrevet 6. november 2014 Du har jo en egenandel å betale, var totalsummen mer enn egenandelen? Hvis ikke så får du ikke noe tilbake Er den katterasen du har ekstra utsatt for betennelse? Har den hatt det mange ganger før? Har du byttet forsikring på noe tidspunkt og fått reservasjoner? Ja, gjorde egenandelen lavere i begynnelsen av september/oktober. Skal ikke være noen reservasjoner. Har jo fått dekt før dette (etter jeg gjorde endringer). Begge er gatemix. Hun har hatt betennelse i øyet en gang før tror jeg. De sjekket ikke henne den gang, men den gangen hadde den andre katten det. Men det kom ikke opp i journalen hennes. Kanskje det var det? Jeg er litt usikker på om hennes undersøkelser gikk over 1500,-. Men så har jeg ikke betalt egenandelen på 1500,- for henne enda. Se her ja, nå begynner det å ligne noe. Tror nok det er svaret ja!
AnonymBruker Skrevet 6. november 2014 #5 Skrevet 6. november 2014 Det høres jo ikke ut som noe som kommer over egenandelen. Jeg var hele tre ganger hos veterinæren med bikkja for en jurbetennelse som var noe gjenstridig, og kom fortsatt ikke over egenandelen. Og det er jo egentlig helt greit. Forsikringen er jo først og fremst viktig for å dekke de virkelig dyre behandlingene. Anonymous poster hash: 64bb4...42a
Brimi Skrevet 7. november 2014 Forfatter #6 Skrevet 7. november 2014 Det høres jo ikke ut som noe som kommer over egenandelen. Jeg var hele tre ganger hos veterinæren med bikkja for en jurbetennelse som var noe gjenstridig, og kom fortsatt ikke over egenandelen. Og det er jo egentlig helt greit. Forsikringen er jo først og fremst viktig for å dekke de virkelig dyre behandlingene. Anonymous poster hash: 64bb4...42a Du skal bare betale egenandelen en gang. Da lønner det seg ikke å ta dirkteoppgjør, men heller å spare opp kvitteringene til de kommer over summen. Det var bare litt surt at jeg må betale så mye nå, spesielt siden jeg får en relativ stor regning på den andre katten snart da hun skal på MR. Disse kattene har kostet meg dyrt i år :-p Selv med forsikring! Tror jeg har brukt over 20 000,- og da har jeg ikke regnet med mat/sand/leker/osv.
AnonymBruker Skrevet 7. november 2014 #7 Skrevet 7. november 2014 Én gang per sak eller periode, ja God bedring til pasienten. Anonymous poster hash: db117...60a 1
Brimi Skrevet 9. november 2014 Forfatter #8 Skrevet 9. november 2014 Takk, håper de begge to blir friske snart:-)
Gjest Raptuza Skrevet 10. november 2014 #9 Skrevet 10. november 2014 Meiner me betalte 1000 i eigendel når katten vår feilte noko. Så tok if resten. Me var på 2 oppfølgingar etterpå. Dette var i år.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå