Gå til innhold

Grunn til at undersøkelse++ ikke ble dekt av Agria

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet dette blir bare synsing fram til jeg får brevet hvor det står hvorfor det ikke ble dekt. Men lurte på om noen kanskje visste om noen grunner til at sykdom ikke blir dekt? Har snakket med Agria og de kunne ikke si noe enda om hvorfor, men de sa at generelt sett burde øyesykdommer bli dekt.

Var hos dyrlegen idag med begge kattene. Den ene skulle til "helsesjekk" og den andre skulle sjekke hvorfor hun hadde puss i øyet. Dyrlegen fant ut at hun hadde en betennelse på øyet. Jeg skjønner hvorfor "helsesjekken" ikke ble dekt selv om det var Agria som krevde den, men jeg skjønner ikke hvorfor betennelsen ikke ble dekt. Har vanlig forsikring + medisin.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er den katterasen du har ekstra utsatt for betennelse?
Har den hatt det mange ganger før?
Har du byttet forsikring på noe tidspunkt og fått reservasjoner?

Skrevet

Du har jo en egenandel å betale, var totalsummen mer enn egenandelen? Hvis ikke så får du ikke noe tilbake

Skrevet

Du har jo en egenandel å betale, var totalsummen mer enn egenandelen? Hvis ikke så får du ikke noe tilbake

Er den katterasen du har ekstra utsatt for betennelse?

Har den hatt det mange ganger før?

Har du byttet forsikring på noe tidspunkt og fått reservasjoner?

Ja, gjorde egenandelen lavere i begynnelsen av september/oktober. Skal ikke være noen reservasjoner. Har jo fått dekt før dette (etter jeg gjorde endringer). Begge er gatemix. Hun har hatt betennelse i øyet en gang før tror jeg. De sjekket ikke henne den gang, men den gangen hadde den andre katten det. Men det kom ikke opp i journalen hennes.

Kanskje det var det? Jeg er litt usikker på om hennes undersøkelser gikk over 1500,-. Men så har jeg ikke betalt egenandelen på 1500,- for henne enda. Se her ja, nå begynner det å ligne noe. Tror nok det er svaret ja!

Skrevet

Det høres jo ikke ut som noe som kommer over egenandelen. Jeg var hele tre ganger hos veterinæren med bikkja for en jurbetennelse som var noe gjenstridig, og kom fortsatt ikke over egenandelen. Og det er jo egentlig helt greit. Forsikringen er jo først og fremst viktig for å dekke de virkelig dyre behandlingene.

Anonymous poster hash: 64bb4...42a
Skrevet

Det høres jo ikke ut som noe som kommer over egenandelen. Jeg var hele tre ganger hos veterinæren med bikkja for en jurbetennelse som var noe gjenstridig, og kom fortsatt ikke over egenandelen. Og det er jo egentlig helt greit. Forsikringen er jo først og fremst viktig for å dekke de virkelig dyre behandlingene. Anonymous poster hash: 64bb4...42a

Du skal bare betale egenandelen en gang. Da lønner det seg ikke å ta dirkteoppgjør, men heller å spare opp kvitteringene til de kommer over summen. Det var bare litt surt at jeg må betale så mye nå, spesielt siden jeg får en relativ stor regning på den andre katten snart da hun skal på MR. Disse kattene har kostet meg dyrt i år :-p Selv med forsikring! Tror jeg har brukt over 20 000,- og da har jeg ikke regnet med mat/sand/leker/osv.

Skrevet

Én gang per sak eller periode, ja :)

God bedring til pasienten.

Anonymous poster hash: db117...60a

• Liker 1
Skrevet

Takk, håper de begge to blir friske snart:-)

Skrevet

Meiner me betalte 1000 i eigendel når katten vår feilte noko. Så tok if resten. Me var på 2 oppfølgingar etterpå. Dette var i år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...