Gå til innhold

kattunge med diaré

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skrev en tråd om en kattunge som har diaré. Men den er rotet bort.
Han har nå fått zoolac i to dager, det er litt fastere men ikke "bra" enda.

Hvor lang tid tar det før det begynner å funke?

Jeg lurer på om han kanskje reagerer på kattematen... kanskje han rett og slett ikke tåler den. Har tenkt å skifte fôr, men får ikke tak i det før mandagen.
Får friskies junior nå, skal kjøpe royal kattunge fôr.
Tenkte først at det var kattemelken som har skyld i mageproblemene, men han fikk jo bare litt en gang.

Ormkur har han også fått, bare for å være på den sikre siden.

Anonymous poster hash: 1151d...09b
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville prøvd å gi den noe annet å spise, lettfordøyelige ting. Hva med å prøve om den vil ha litt kokt sei eller mosede fiskeboller fram til du får kjøpt spesialfór? Ellers spiser katter rå kjøttdeig (strimlete slik den ligger i pakken).

Skrevet

Jeg ville prøvd å gi den noe annet å spise, lettfordøyelige ting. Hva med å prøve om den vil ha litt kokt sei eller mosede fiskeboller fram til du får kjøpt spesialfór? Ellers spiser katter rå kjøttdeig (strimlete slik den ligger i pakken).

må jeg koke fiskebollene?

skal han ha noe annet til..

ts

Skrevet

Jeg kokte ris, fiskeboller og fiskepudding. De elsker det, får håpe det gjør godt til magen.

Skal de ha det vær dag? frem til jeg får tak i kvalitetfôr? hvor jeg da kan blande fiskematen med fôret?
Det er to pusekatter, hvor kun han ene har magetrøbbel. Burde jeg gi zoolac til begge to?

ts

Skrevet

Jeg kokte ris, fiskeboller og fiskepudding. De elsker det, får håpe det gjør godt til magen.

Skal de ha det vær dag? frem til jeg får tak i kvalitetfôr? hvor jeg da kan blande fiskematen med fôret?

Det er to pusekatter, hvor kun han ene har magetrøbbel. Burde jeg gi zoolac til begge to?

ts

Så bra!! :)

Jeg ville latt de få spise seg mette på dette hver dag til helgen er over. Tror ikke du trenger å gi begge kattene Zoolac, bare prøve å følge med at begges avføring ser ok ut.

Og du trenger ikke blande det med tørrfóret du har, bare gi dem det slik det er, most og blandet. :)

Håper det ordner seg for lille tassen.

Skrevet

Så bra!! :)

Jeg ville latt de få spise seg mette på dette hver dag til helgen er over. Tror ikke du trenger å gi begge kattene Zoolac, bare prøve å følge med at begges avføring ser ok ut.

Og du trenger ikke blande det med tørrfóret du har, bare gi dem det slik det er, most og blandet. :)

Håper det ordner seg for lille tassen.

tusen takk for hjelpen. Da prøver jeg dette over helgen, også får jeg se hvordan det går. Han er ikke slapp, spiser, drikker og leker som en helt. Så får prøve dette først, så nytt fôr og om det ikke er noe forandring, så får jeg ta en tur til veterinær.

Skrevet

Prøvd fisk/ris i et døgn og ting har forandret seg. Nå er det som om at risen kommer ut "hel" eller ufordøyd. Det er nesten blankt med masse ris som kommer ut, yuk. han er fortsatt ikke noe syk. drikker og spiser som en helt, leker og sover som aldri før.

Skrevet

Er desperat etter hjelp her :(

Skrevet

Uffda, prøv å droppe risen og gi kun det andre.

Sørg for at den får i seg nok vann, og hvis du syns det blir for skummelt å vente til mandag, så ring en veterinær og konsultér på telefonen. Det er folk på klinikkene fram til i 15-tiden vil jeg tro.

Skrevet

Uffda, prøv å droppe risen og gi kun det andre.

Sørg for at den får i seg nok vann, og hvis du syns det blir for skummelt å vente til mandag, så ring en veterinær og konsultér på telefonen. Det er folk på klinikkene fram til i 15-tiden vil jeg tro.

trur jeg bør ringe, må se om jeg finner noen som har åpent.

Skrevet

Siden kattungen reagerer på Frisikis, hvorfor i alle dager tror du at den da skal blir bedre i magen av fiskeboller og ris?! Ring oppdretter og spør hva de har brukt og så kjøper du det. Den er så liten den bør ha kattungemat og så vidt meg bekjent er det ingen av dagligvarebutikkene som fører det.

Skimpe og spare på kattematen som faktisk kattene lever av,men blåse penger på sand for din egen komfort er det faen meg ingen logikk i.....

Skrevet

Bor du i Oslo?

Nei. og det er ingen åpen i dag, kun akutt vakt.

Siden kattungen reagerer på Frisikis, hvorfor i alle dager tror du at den da skal blir bedre i magen av fiskeboller og ris?! Ring oppdretter og spør hva de har brukt og så kjøper du det. Den er så liten den bør ha kattungemat og så vidt meg bekjent er det ingen av dagligvarebutikkene som fører det.

Skimpe og spare på kattematen som faktisk kattene lever av,men blåse penger på sand for din egen komfort er det faen meg ingen logikk i.....

unnskyld meg!

Jeg prøver så godt jeg kan her! Jeg har tenkt å bytte fôr, får ikke friskies nå lengre. Skal kjøpe nytt på mandag, tenkt å prøve royal sin. Og jeg har to kattunger, hvor han ene er vandt til friskies.

fikk tips om ris og fiskeboller, så prøvde det.

Den spydigheten din kan du ta og putte der hvor sola ikke skinner. Nå blir jeg forbannet, jeg gjør så godt jeg kan! har ringt fire forskjellige dyreklinikker og spurt her om råd, hva mer kan jeg gjøre?!!

Skrevet

Hvor står det at det finns en oppdretter?

Dessuten er dette rådet som står på nett, en dyreklinikks hjemmeside.

Til TS: Snakket med PetVet Ekeberg for et par timer siden. Du kan jo prøve å ringe dit siden du bare er ute etter en telefonkonsultasjon.

Ikke bry deg om slike oppgulp - dette går nok bra! :)

Skrevet

Det er sikkert1 uke, om ikke mer, siden du skrev første innlegg om kattungen med diaré, sannsynligvis fordi den ikke tåler Friskie, men kjøper du ny kattemat? NEI, du skal tydligvis bruke opp den matenkattunge IKKE tåler først. Vitner det om sunn fornuft? Imens er du tydligvis i stand til å skaffe kvalitetskattesand og bestille zoolac på nettet, så helt ærlig tror jeg heller jeg sier meg enig med din mor......

Skrevet

Det er sikkert1 uke, om ikke mer, siden du skrev første innlegg om kattungen med diaré, sannsynligvis fordi den ikke tåler Friskie, men kjøper du ny kattemat? NEI, du skal tydligvis bruke opp den matenkattunge IKKE tåler først. Vitner det om sunn fornuft? Imens er du tydligvis i stand til å skaffe kvalitetskattesand og bestille zoolac på nettet, så helt ærlig tror jeg heller jeg sier meg enig med din mor......

Jeg har prøvd å gi våtfôr, har tatt bort maten i noen timer, gitt fri tilgang til mat, gitt mat etter klokken, prøvd utallige fiske typer.

Jeg har også regninger slik som alle andre. Snakket med veterinær etter noen få dager, og hun sa "se det an til neste uke". og det har jeg gjort! og det er ingen oppdretter men fikk endelig tak i damen, og nå vet jeg hvilket fôr han fikk før han kom hit, og det skal så klart kjøpes så fort det er mulig.

zoolac kjøpte jeg fordi folk anbefalte, også hele fire av fire dyreklinikker jeg ringte. Men de var for sene til å sende pakken, noe gikk galt med bestillingen på deres ende, så jeg måtte ut å kjøpe.

Det å anklage meg for at jeg ikke gjør det som er best for mine dyr, irriterer meg - nei det gjør meg forbannet!

Jeg sitter her sulten og irritert etter snus slutt fordi jeg har brukt opp all spare pengene mine på kattemat, fisk fra fiskehandel og alt mulig fiske produkter fra butikk og zoolac, og penger kommer ikke før mandag. Jeg har mat, men ikke fulle måltider til meg selv. Siste kyllingen jeg har, skal katten få i dag. Hva har jeg? Jo, en halv pakke kjøttdeig, en pose taco krydder og en pakke ris som skal holde til mandag.

Og sanden ble kjøpt inn flere uker FØR kattene kom i hus.

Har ikke kjøpt noe mer enda, fordi jeg er ikke tom enda.

Ikke kom her å snakk om ting du ikke aner noen ting om. Bare fordi jeg ikke informerer om alt jeg har prøvd ut og tester og brukt penger på her inne, så betyr ikke det at jeg ikke har gjort det.

Skrevet

Hvor står det at det finns en oppdretter?

Dessuten er dette rådet som står på nett, en dyreklinikks hjemmeside.

Til TS: Snakket med PetVet Ekeberg for et par timer siden. Du kan jo prøve å ringe dit siden du bare er ute etter en telefonkonsultasjon.

Ikke bry deg om slike oppgulp - dette går nok bra! :)

takk for tipset, skal ringe nå.

Skrevet

da har jeg snakket med akuttvakten, og fiskeboller skal en katt IKKE ha.
Så nå har fått tigget til meg penger fra ei venninne og springer til butikken for å kjøpe biola og fisk, og der gikk siste risen min også. Hva gjør man ikke for sine små firbente. - og han sa også at skal prøve dette frem til mandag. mates hver andre time, døgnet rundt. Dette blir en morsom helg. Men får håpe han blir bra, for jeg har ikke hjerte til å se han sånn, selv om at han selv ikke virker påvirket av styret -_-

Skrevet

Hvis zoolac og fiskeboller ikke hjelper kan du prøve pro-kolin som du får kjøpt hos veterinæren. Det hjalp veldig da min katt hadde løs mage.

Ellers slenger jeg meg på de som sier at du bør kjøp

e kvalitetsfôr, hvis du kjøper det i 10 kg sekker er det mye billigere.

Anonymous poster hash: 49d95...886
Skrevet

Beklager ts, men jeg synes faktisk ikke synd i deg. Tomt på sparekontoen allerede?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...