AnonymBruker Skrevet 6. november 2014 #1 Skrevet 6. november 2014 Gutten min på 2 år var syk i helga med feber og typisk forkjølelse. Han har vært hjemme fra barnehagen hele denne uka, men har ikke hatt feber siden mandag. Formen hans er upåklagelig bortsett fra at nesa renner og han hoster (tidvis ganske stygg hoste) Kan jeg trygt sende han i barnehagen i morgen, eller bør jeg høre med lege i morgen tidlig. Håper på noen hjelpsomme svar Anonymous poster hash: e8aad...17a
AnonymBruker Skrevet 6. november 2014 #2 Skrevet 6. november 2014 Jeg ville ha holdt ham hjemme over helga. Selv om han ikke har feber, så er jo han tydelig forkjølet og kan smitte andre. Anonymous poster hash: 6796b...2d8 2
AnonymBruker Skrevet 6. november 2014 #3 Skrevet 6. november 2014 Hvis hosten er grøtete og slimete kan det være lungebetennelse. Bedre å holde ham hjemme enn slik som noen gjør, å gi medisiner & sende ham ut iallefall *grøss*. Anonymous poster hash: 7ddc9...2ad
AnonymBruker Skrevet 6. november 2014 #4 Skrevet 6. november 2014 Gutten min på 2 år var syk i helga med feber og typisk forkjølelse. Han har vært hjemme fra barnehagen hele denne uka, men har ikke hatt feber siden mandag. Formen hans er upåklagelig bortsett fra at nesa renner og han hoster (tidvis ganske stygg hoste) Kan jeg trygt sende han i barnehagen i morgen, eller bør jeg høre med lege i morgen tidlig. Håper på noen hjelpsomme svar Anonymous poster hash: e8aad...17a Jeg sender han i bhg med hoste og rennende nese dersom allmenntilstand ellers er god og han har hatt en feberfri dag hjemme.Anonymous poster hash: f5447...38d 3
AnonymBruker Skrevet 6. november 2014 #5 Skrevet 6. november 2014 Takk for svar! Er sånn i tvil på hva som blir riktig å gjøre.. Takknemlig for flere meninger!Anonymous poster hash: e8aad...17a
AnonymBruker Skrevet 6. november 2014 #6 Skrevet 6. november 2014 Hadde vi vært hjemme pga hoste og rennende nese tror jeg ikke guttungen hadde vært mer enn en måned i bhg i løpet av 2 år. Så lenge han er feberfri og allmenntilstanden er fin ser jeg ingen grunn til å holde han hjemme. Er han slapp og tiltaksløs er det derimot noe annet. Anonymous poster hash: b7851...3ae 5
Harlekin Skrevet 6. november 2014 #7 Skrevet 6. november 2014 Vanlig hoste og tetthet kan man fint gå i barnehagen med, som på jobb. Hvis han ikke har hatt feber siden mandag og er i fin form, hadde jeg sendt ham onsdag. På denne måten har du jo brukt halve årets sykt barn-dagen på en uke Sender ikke klart syke barn i barnehage, altså, men vanlig forkjølelse tåler man i barnehage.
AnonymBruker Skrevet 6. november 2014 #8 Skrevet 6. november 2014 Så lenge almentilstanden er bra, og han har hatt en feberfri dag hjemme, hadde jeg sent i bhg. Snørr og hoste kan sitte i ukesvis etterpå. skulle vi holdt minsten hjemme pga snørr og hoste, kunne jeg sagt opp både jobben og bhg, det går jo ikke! På den annen side, hvis dere har anledning til å være hjemme en dag til, kan det jo være greit, siden det uansett et fredag i morgen. Anonymous poster hash: 5b637...7a8
AnonymBruker Skrevet 6. november 2014 #9 Skrevet 6. november 2014 Det er allmenntilstanden som avgjør om et barn er klar for barnehagen eller ikke. Virker han slapp og sliten så ville jeg holdt ham hjemme, da vil han nok ikke ha det noe godt i barnehagen uansett. Anonymous poster hash: fa433...4eb
AnonymBruker Skrevet 6. november 2014 #10 Skrevet 6. november 2014 Takk for enda flere tilbakemeldinger Har jobbet noen ettermiddager pluss at han var hos besteforeldrene en dag, dermed har jeg bare brukt en av sykt barn dagene ( ser flere nevner dette) I morgen må jeg ta ut en sykt barn dag om han ikke skal i barnehagen. Han er på ingen måte slapp, men natten blir litt oppstykket pga av hoste, dermed er han litt trøtt og sliten på dagen til tross for en dupp. Anonymous poster hash: e8aad...17a
AnonymBruker Skrevet 6. november 2014 #11 Skrevet 6. november 2014 Takk for enda flere tilbakemeldinger Har jobbet noen ettermiddager pluss at han var hos besteforeldrene en dag, dermed har jeg bare brukt en av sykt barn dagene ( ser flere nevner dette) I morgen må jeg ta ut en sykt barn dag om han ikke skal i barnehagen. Han er på ingen måte slapp, men natten blir litt oppstykket pga av hoste, dermed er han litt trøtt og sliten på dagen til tross for en dupp.Anonymous poster hash: e8aad...17a da hadde jeg holdt han hjemme, er jo uansett fredag i morgen. Anonymous poster hash: 65b57...a81
Gjest Olivia Benson Skrevet 6. november 2014 #12 Skrevet 6. november 2014 Hvis Almenntilstanden er god og barnet har hatt en feberfri dag sender vi i barnehagen selv om det fortsatt er hoste og snørrete. Men hvis han sover dårlig på natta og derfor er trøtt og sliten på dagen, hadde jeg holdt han hjemme litt til.
AnonymBruker Skrevet 6. november 2014 #13 Skrevet 6. november 2014 Han kan nok fint dra i barnehagen siden han er i grei form. Litt hoste og snørr har jo "alle hele tiden" i barnehagen, spesielt nå på senhøsten. Men jeg ville holdt ham hjemme allikevel, om du ikke MÅ på jobb. Det er slitsomt i barnehagen tross alt, og for en forkjølet liten kropp er det absolutt godt med litt slappe dager hjemme. Anonymous poster hash: d35ab...f5e
AnonymBruker Skrevet 6. november 2014 #14 Skrevet 6. november 2014 Hvis Almenntilstanden er god og barnet har hatt en feberfri dag sender vi i barnehagen selv om det fortsatt er hoste og snørrete. Men hvis han sover dårlig på natta og derfor er trøtt og sliten på dagen, hadde jeg holdt han hjemme litt til. enig med deg, er han fortsatt trøtt og sliten som TS skriver er han ikke ved god allmenntilstand og bør holdes hjemme. Blir slitsomt i bhg om han hoster så mye og er trøtt pga lite søvn. Anonymous poster hash: 65b57...a81
minister-mio Skrevet 6. november 2014 #15 Skrevet 6. november 2014 Noen små barn har rennende nese og hoste hele vinteren. Dersom allmenntilstanden er så bra som du sier går det nok bra. Be barnehagen ha lav terskel på å ringe deg. 3
AnonymBruker Skrevet 6. november 2014 #16 Skrevet 6. november 2014 Vi sender vår i barnehagen med allmenntilstand slik du beskriver. Be eventuelt de ansatte kle barnet godt, og passe på at han ikke er våt eller fryser. Har måttet purre litt på dette til barnehagen flere ganger, siden vårt barn oftere enn normalen er forkjølet og hoster på grunn av dårlig påkledning. Anonymous poster hash: 5bd5f...f89
AnonymBruker Skrevet 6. november 2014 #17 Skrevet 6. november 2014 Vi sender vår i barnehagen med allmenntilstand slik du beskriver. Be eventuelt de ansatte kle barnet godt, og passe på at han ikke er våt eller fryser. Har måttet purre litt på dette til barnehagen flere ganger, siden vårt barn oftere enn normalen er forkjølet og hoster på grunn av dårlig påkledning. Anonymous poster hash: 5bd5f...f89 O/T: I vår bhg skrives det lapper med slik viktig info som henger på barnets hylle. Feks "Per må ikke kles for mye, han er VARM av seg!, eller "HUSK LUE OG ULLSOKKER I STØVLENE!" 😊😊 Vil tro det gjør det enklere når det går i 110 i garderoben og feks vikarer skal inn.😜👏Anonymous poster hash: db485...233
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå