Gå til innhold

Vi skal gifte oss... hjelp!!

Anbefalte innlegg

Gjest Gifteklar
Skrevet

Hei folkens!

Jippii... endelig har vi satt en dato for bryllupet..! En god stund frem i tid, men desto bedre tid å planlegge og å kose seg....

Datoen vi har satt er 1. helga i august 2003... dvs lørdag 2. august.

Siden vi nå har begynt planleggingen... ja, jeg har aldri gjort dette før, og ikke han heller, så vi trenger noen tips og hint. Hvordan starte planleggingen for eksempel?

Hvordan foregår det hele i kirken? Hvis man vil ha en sanger som synger en sang, når og hvilken sang er da flottest og ”best” å ha? Når bestille time til frisør og fotograf? Og hvilket budsjett bør jeg regne med? Hva er vanlig med pris for leie av brudekjole, smoking og evnt. brudepike og brudesvenn klær? Buketter og korsasjer(sånn til mannen)? Tips til laging av innbydelser og bordkort.... hjelp. Listen er visst laaaaang... men dette blir gøy!!!

Klem fra Gifteklar :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei Gifteklar!

Gratulerer! Du har masse å glede deg til, det er vledig moro å planlegge etc. :D

På kvinneguiden ligger det budsjett etc som du kan ta utgangspunkt i.

Jeg foreslår at du bruker søkemekanismen her på forumet og leter etter det du lurer på, det meste er tatt opp her før... :)

Gjest Jamila
Skrevet

Kjære gifteklar!

Gratulerer!

Mitt første råd til deg er: du har god tid! så bruk noen uker nå på å følge med her på Kvinneguiden, og sjekk også ut noen av de andre bryllupssidene. Min erfaring er at dette med planlegging er veldig individuelt. Vi har snaue 6 mnd fra frieriet til vi gifter oss, men syns selv vi har god tid. Andre planlegger i 1 1/2 år, og syns de har dårlig tid.

Se litt på hva andre diskuterer, og som Snuppis sier, bruk budsjettet som ligger her på KG, og søk etter de temaene du lurer på!

Skrevet

Et annet tips er å kjøpe et bryllupsblad eller to- og kose deg med lesestoff om kjoler, blomster, budsjetter, festlokaler etc etc :D

Jeg kjøpte meg et sånt blad med en gang, og synes det var utrolig moro å lese i :D

Skrevet

Dere bør først bestemme dere for hva slags bryllup dere ønsker. Skal dere ha et lite eller stort bryllup, bare nærmeste familie eller hhele familien og alle venner. Når dere har gjort det er det jo bare å sette i gang med budsjett, hvor skal dere ha det? Skal det være kirkelig eller borgelig vielse etc.. Et godt tips var det som står over her. Kikk i forumet og der vil du finne mange gode tips og ideer på hvordan ting kan gjøre og hvordan man kan gjøre det billigere hvis man ikke har allverden med penger. Dere skal foresten gifte dere sammedag som meg. :)

Ønsker deg lykke til med planleggingen og KG er et supert sted og finne svar og stille spørsmål.

Klem Nikki

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei

Vi begynte å planlegge bryllupet 11 mnd. før vi giftet oss. Jeg er for min del glad for at jeg hadde såpass lang tid til å bestemme meg for hvilke type bryllup vi ville ha - vi gikk fra å planlegge koldtbord til å ende opp med tre retters og hotell.

Jeg er glad for at jeg planla tidlig for når dagen omsider kom så hadde jeg 100% kontroll og ingenting var glemt.

Det viktiste man begynner med er jo

Kirken

Fotograf

Lokaler

Det er vanligvis dette som det haster med - men alt etter hvor man bor i landet. Så kommer jo frisør og kjole osv osv. Alt avhenger også av deg/dere og hvilke type personer dere er: Er dere av de som ikke stresser opp og har hele roen uansett så kan dere drøye, men om dere liker å ha 100% kontroll og er litt perfeksjonist så begynn litt tidligere.

Lykke til med bryllupet 2 August 2002 da. Må også legge til at vi endret datoen ca. 3 ganger før vi bestemte oss :)

Skrevet

Hei Gifteklar!

Gratulerer så masse :D

Det finnes masse nyttig informasjon på denne siden. Mange diskusjoner om det meste her, så her kan du nok finne mye lurt.

Bryllupsblader er en fordel. Her står det litt om alt mulig.

Jeg har gått å kjøpt meg en "Bryllupsbok". Den er veldig fin og ha. Masse tips, plass til å lime inn bilder, skrive inn hva hvor hvem og hvordan etter hvert som planleggingen skrider frem. Denne boka kan man ha som et minne etterpå også, så da slår man jo to fluer i en smekk.

Et lite tips bare; Bestill kirke og festlokalet med en gang. Spesielt festlokaler blir veldig fort booket, og kirken er det veldig greit å bestille tidlig (er man først får man jo velge tidspunktet selv :sjarmor: )

Lykke til, og ikke vær redd for å spørre, vi andre gjør det hele tiden!!!

Gjest Augustbrud02_ikkeinnlogg
Skrevet

Nå har det alt kommet mange gode tips og det viktigste er nok å finne ut hva slags bryllup dere vil ha ja. Prøv også å sette opp en løslig gjesteliste for å finne ut hvor store lokaler dere trenger.

Noe av det første som må gjøres er å bestille tid for vielsen. Dette bør gjøres kjapt, da det enkelte steder er vanskeligere å få tider enn andre.

Lokaler bør så ordnes, for dette kan også være vanskelig å skaffe enkelte steder i landet. selv 1 år i forveien kan enkelte steder være fullbokket.

Fotograf bør faktisk også ordnes ganske tidlig. Vi ordnet vår 7 mnd før bryllupet og da var vi faktisk litt sent ute.

Og ikke glem bryllupssiten. den bestilte vi også 7 mnd før bryllupet, og da var vi faktisk heldige som fikk i det hele tatt.

Innbydelser kan være greit å lage selv. Du finner også noen ideer til det her på Kvinneguden.

Som sagt over er dte lurt å bare følge med litt her inne, for man snapper opp en hel masse tips av bare det!

Lykke til med forberedelsene og ha i bakhodet hele tiden at det er bedre å være tidlig ute enn for sent!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...