Gå til innhold

Katt og hund sammen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har 2 spørsmål jeg gjerne skulle hatt svar på..

Jeg har en hankatt på 6 mnd, og dater en mann som har 2 hunder, ett av hvert kjønn. En eldre tispe og en gutt på 1,5 år, begge schæfere.
Jeg drar på besøk til daten min fredag til søndag, og drar som regel hjem på lørdags formiddag for å se til katten min og kose litt med den.
Daten min har pratet noen ganger om at jeg kanskje kunne tatt med katten min til huset hans, og latt han få badet og gangen for seg selv, med kattedo, mat, drikke og en del ting som er trygge for han. Dette har jeg hittil sagt nei til, for jeg vet han har det bedre her i trygge omgivelser når jeg er på besøk til han. Gjør jeg rett i dette? Hadde det vært en god idè?

Og så har vi datet såpass lenge nå at vi har begynt å tenke på hvordan det skal gå en gang dyrene våre møtes, at hundene kommer til meg for eksempel, eller den dagen vi flytter sammen.
Hvordan er det best å introdusere disse dyrene for hverandre? Hundene er jo ganske store i forhold til katten, og jeg blir jo så redd for den lille monsen min. Har gjort alt jeg kan for at han skal ha det trygt og godt, så jeg vil gjerne gjøre dette rett :)

Anonymous poster hash: 13bbd...bbd
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen? :)

Anonymous poster hash: 13bbd...bbd
Skrevet

Katter har det best der de er kjent, så hvis det kun er for en natt eller to hadde jeg droppa det.

Når det er sagt så har vi både katt og hund. Katten kom sist og hun hatet hunden først, men nå er de bestevenner! :) Vi introduserte dem for hverandre veldig gradvis. Først hadde vi dem i forskjellige rom hele tiden, men "byttet" slik at de ble kjent med hverandres lukt. Siden det var katten som var problemet her gjorde vi det på hennes premisser. Hunden satt feks i buret samtidig som Pus fikkvandre rundt henne. Da hadde hun kontroll og følte seg ikke truet av hunden.

• Liker 2
Skrevet

Enig med veraa94 i at katter har det best der de er kjent. Det er ingen vits i å ta med katten til kjæresten din for å stenge den inne på badet i en fremmed leilighet en dag eller to. Det er mer stressende for katten enn å være hjemme alene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...