Gå til innhold

Verdens beste sjekkereplikk og en liten utfordring!

Anbefalte innlegg

Gjest HowardRoark
Skrevet

For omtrent et år tilbake bestemte jeg meg for å begynne å møte kvinner i hverdagen og ikke kun mellom klokken 12 og 3 natt til søndag. Er enda ikke helt i mål i forhold til hvor jeg ønsker å være, men har kommet ganske langt.

Det hele startet med et enkelt "Hei!". Aller helst kombinert med eller innledet av et lurt og vennlig smil med blikkontakt, samt en avslappet og vennlig energi.

Å si hei til noen man møter i heisen eller i en annen situasjon hvor det føles naturlig har aldri vært et problem, men når jeg skulle si hei til noen jeg ikke kjente, så var det ikke helt enkelt, selv om det var en jente jeg ikke var tiltrukket av. Det var som heiet satt fast i halsen min, men jeg hostet det opp til tross. Det var rett og slett ikke normalt for meg.

Men det tok ikke lang tid før heiet satt løst på leppa. Hei vakre pike! Jeg har sett deg og jeg liker deg.

Jeg sier ikke det, men jeg tenker det. Og jeg føler at man ikke trenger å si det for å kommunisere det. Her i Norge er det så friskt og uvant at jeg føler et "Hei!" er alt man trenger. Kun ved å åpne munnen skiller du deg ut. Sa han nettopp hei til meg? Det var uvant, men jeg likte det.

Nå gjør jeg selvsagt ikke dette til ALLE jeg møter. Det hadde blitt travelt. Og jeg gjør det heller ikke utelukkende til attraktive kvinner. Tvert i mot gjør jeg det like ofte til menn eller kvinner jeg ikke er interessert i.

Utfordringen er som følger:

Om det er noen du har hatt i kikkerten, men kanskje kun har smilt til eller sett på avstand, så si hei neste gang du ser vedkommende. Du trenger ikke om å gjøre noe annet enn dette. Bare gå videre.

Du kan også gjøre det til noen helt nye.

Greier du dette? Rapporter tilbake og fortell hva som skjedde.

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror du dette funker for jenter også? Eller tror du man blir stemplet som tilbakestående om man som jente sier hei til en kjekkas? Hva tror du kjekkasen hadde tenkt? Ble dette litt mange spørsmål?

Anonymous poster hash: 26b62...367
  • Liker 4
Gjest HowardRoark
Skrevet

Tror du dette funker for jenter også? Eller tror du man blir stemplet som tilbakestående om man som jente sier hei til en kjekkas? Hva tror du kjekkasen hadde tenkt? Ble dette litt mange spørsmål?

Selvsagt.

Jeg har blitt kjent med kvinner hvor de har tatt initiativ først. Andre igjen er så sprudlende og imøtekommende at de gjør halve jobben. Altså, de gjør det veldig enkelt for meg å si hei.

Gjest HowardRoark
Skrevet

Jeg burde kanskje tatt det i hovedinnlegget, men jeg lurer på hvor langt dette er utenfor din komfortsone? Og hvor uvanlig er dette i Norge?

Når jeg skrev innlegget tenkte jeg kanskje at det er litt tåpelig ettersom dette sikkert er noe alle gjør allerede. Nå er jeg så vant med dette og det har blitt så naturlig for meg at jeg tenker det er vanlig, men jeg husker at det faktisk var et lite steg for meg første gangen jeg gjorde det, nettopp fordi det ikke var vanlig for meg.

Jeg har inntrykk av at det ikke er så veldig vanlig, men det er mulig jeg tar feil, så jeg lurer på dette.

Skrevet

Selvsagt.

Jeg har blitt kjent med kvinner hvor de har tatt initiativ først. Andre igjen er så sprudlende og imøtekommende at de gjør halve jobben. Altså, de gjør det veldig enkelt for meg å si hei.

Usikker på om jeg våger. Tenk om han ser meg :fnise:

Skrevet

Kanskje litt off topic, men som hundeeier sier jeg hei til "alle" og tar en liten prat med enkelte nå og da, det er bare koselig :))

Men jeg har også lagt merke til at nå og da, på gata uten hund eller inne på kjøpesenter eller noe slikt, så er det menn som sier hei, noen smiler med øynene og noen har et lite smil i munnviken liksom, og sier hei. :) Jeg er så vant å si hei, at jeg svare hei automatisk, gjerne med et smil :)

Hilsen kvinne i 30 årene

Anonymous poster hash: cf34f...ba6
Skrevet

Aldri i livet om jeg sier hei eller smiler til noen jeg ikke kjenner (med mindre de gjør det først altså). Og det tror jeg damene bare er glade for, siden jeg ikke er noen kjekkas.

Anonymous poster hash: 89cf7...316
Skrevet

Verdens beste sjekketriks er: Hei, har du smakt på deg selv noen gang? Det er en virkelig bra icebreaker altså.. jeg er dame forresten.

Anonymous poster hash: adf11...b05
Skrevet

Jeg sier alltid hei til folk som ser på meg, ellers hvis jeg ikke gidder åpne munnen så smiler jeg.

Reaksjonen til folk pleier å variere.

Noen tenker nok W T F?!?!,

andre tenker: "hun smiler til meg.? HVOR har jeg møtt henne?!.. Har jeg gått i klassen hennes? møtt henne på byen??" (da pleier jeg å forte meg, før jeg knekker sammen av latter)

så har du de som hilser tilbake, de gamle som lyser av glede, du har de som blir flaue og så har du de som faktisk blir sure (?!).

BESTE jeg vet er å hilse på finnmarkinger og asiater; de gjør hverdagen lysere!

Anonymous poster hash: 08e60...dd8
  • Liker 2
Gjest HowardRoark
Skrevet

...de gamle som lyser av glede.

De blir så utrolig glade, de. Elsker det.

Skrevet

Aldri i livet om jeg sier hei eller smiler til noen jeg ikke kjenner (med mindre de gjør det først altså). Og det tror jeg damene bare er glade for, siden jeg ikke er noen kjekkas.

Hva legges i ordet "kjekkas"? Såpeglatt mannfolk? I såfall nei takk!

Anonymous poster hash: 450de...217

Skrevet

Hva legges i ordet "kjekkas"? Såpeglatt mannfolk? I såfall nei takk!

Anonymous poster hash: 450de...217

En kjekkas er for meg en som jeg syns er kjekk. Har ingenting å si om ingen andre er enig. Han må forøvrig ikke være for såpeglatt nei.

Skrevet

For omtrent et år tilbake bestemte jeg meg for å begynne å møte kvinner i hverdagen og ikke kun mellom klokken 12 og 3 natt til søndag. Er enda ikke helt i mål i forhold til hvor jeg ønsker å være, men har kommet ganske langt.

Det hele startet med et enkelt "Hei!". Aller helst kombinert med eller innledet av et lurt og vennlig smil med blikkontakt, samt en avslappet og vennlig energi.

Å si hei til noen man møter i heisen eller i en annen situasjon hvor det føles naturlig har aldri vært et problem, men når jeg skulle si hei til noen jeg ikke kjente, så var det ikke helt enkelt, selv om det var en jente jeg ikke var tiltrukket av. Det var som heiet satt fast i halsen min, men jeg hostet det opp til tross. Det var rett og slett ikke normalt for meg.

Men det tok ikke lang tid før heiet satt løst på leppa. Hei vakre pike! Jeg har sett deg og jeg liker deg.

Jeg sier ikke det, men jeg tenker det. Og jeg føler at man ikke trenger å si det for å kommunisere det. Her i Norge er det så friskt og uvant at jeg føler et "Hei!" er alt man trenger. Kun ved å åpne munnen skiller du deg ut. Sa han nettopp hei til meg? Det var uvant, men jeg likte det.

Nå gjør jeg selvsagt ikke dette til ALLE jeg møter. Det hadde blitt travelt. Og jeg gjør det heller ikke utelukkende til attraktive kvinner. Tvert i mot gjør jeg det like ofte til menn eller kvinner jeg ikke er interessert i.

Utfordringen er som følger:

Om det er noen du har hatt i kikkerten, men kanskje kun har smilt til eller sett på avstand, så si hei neste gang du ser vedkommende. Du trenger ikke om å gjøre noe annet enn dette. Bare gå videre.

Du kan også gjøre det til noen helt nye.

Greier du dette? Rapporter tilbake og fortell hva som skjedde.

Nais tiltak.

Det er nok viktig å være klar over at kvinner finnes andre steder enn på byen mellom 00:30 og 03:30 natt til søndag. (Da er det ellers så mange fulle, kåte tullinger som prøver seg at det er s.g.s. håpløst). Buss- stopp, for eksempel.

Du må nok si hei til ganske mange for å få åpna en samtale og etablert kontakt. Og vær nå for guds skyld smart nok til å lene deg tilbake og respekter at hun ikke er interessert.

Rapportering? :-) Gløm det. Hemmelig. A gentleman never tells. :-)

• Liker 1
Gjest HowardRoark
Skrevet

Ingen som tar utfordringen?

Jeg hadde to nye interaksjoner i dag.

1. Heisjenta.

2. Kopimaskinjenta.

Sa også hei og smilte til noen andre, men det ble ikke noen samtale ut av det. Heisjenta var i dag tidlig. Hadde en ny heiskvinne på vei hjem, men var ikke i humør til å snakke da, så det ble bare et hei og et hade. :)

A gentleman never tells. :-)

Jeg er også ganske diskret og holder normalt en lav profil. Mye av det jeg forteller her inne (anonymt forhåpentligvis) forteller jeg ikke engang til mine nærmeste kamerater.

• Liker 1
Gjest lillelarve
Skrevet (endret)

Så bra for deg! :) Jeg har samboer, så jeg gjør ikke dette for å sjekke opp noen. MEN, jeg sier "hei" eller nikker og smiler til folk jeg møter uansett. Gammel vane - jeg gjør det automatisk. Og jeg tror enkelte setter pris på et smil :) Vel, noen ser bare rart på meg, som om jeg er helt sprø, mens andre smiler tilbake.

Jeg sier ikke hei eller smiler til alle mennesker jeg møter, så klart. Da ville jeg fått vondt i kjeven :fnise: Men når jeg møter en person i gata synes jeg det er greit å si hei eller smile.

edit:skrivefeil

Endret av lillelarve
Gjest HowardRoark
Skrevet

Jeg sier ikke hei eller smiler til alle mennesker jeg møter, så klart. Da ville jeg fått vondt i kjeven :fnise: Men når jeg møter en person i gata synes jeg det er greit å si hei eller smile.

Nei, det hadde blitt veldig slitsomt og unaturlig. Jeg gjør det heller ikke med sjekking som formål, men faktum er at om du er en utadvendt person som kommer i kontakt med mennesker, så blir det ganske mye enklere å komme i kontakt med noen du er tiltrukket av også.

For min del handler det mer om å legge merke til andre mennesker i hverdagen og vise at jeg ser de.

Skrevet

Nei, det hadde blitt veldig slitsomt og unaturlig. Jeg gjør det heller ikke med sjekking som formål, men faktum er at om du er en utadvendt person som kommer i kontakt med mennesker, så blir det ganske mye enklere å komme i kontakt med noen du er tiltrukket av også.

For min del handler det mer om å legge merke til andre mennesker i hverdagen og vise at jeg ser de.

Det hadde vært interessant å høre om du har bra klestil, topptrent, osv? Hva er utgangspunktet ditt?

Anonymous poster hash: f072f...ec8

Gjest lillelarve
Skrevet (endret)

Ja det er akkurat det! Vi bor så mange mennesker sammen på denne kloden, og det er synd at samfunnet (i alle fall her jeg bor) fort blir så kaldt. Folk ser knapt på hverandre. Jeg liker å vise at jeg ser menneskene jeg møter. Det er lett å føle seg usynlig, spesielt i en by.

Endret av lillelarve
Gjest HowardRoark
Skrevet

Det hadde vært interessant å høre om du har bra klestil, topptrent, osv? Hva er utgangspunktet ditt?

Anonymous poster hash: f072f...ec8

Hva har det med saken å gjøre?

Utseendet mitt er vel forholdsvis gjennomsnittlig. Tror jeg kler meg bra og er forholdsvis bra trent, men det viser ikke nødvendigvis gjennom klærne.

Er bare snakk om å si hei til folk her. Trenger ikke være en supermodell for å gjøre det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...