AnonymBruker Skrevet 6. november 2014 #1 Skrevet 6. november 2014 Jeg har en kollega som er over gjennomsnittet intressert i vekt. Hun kan gjerne sitte og fortelle normalvektige mennesker at dem veier for mye. Selv er hun kraftig. Jeg har vært på diett og gått ned 10 kg, er tilbake på trivselvekta. Har aldri vært kraftig, men trivdes ikke med meg selv for 10 kg siden. For bare noen uker siden kommenterte kollegaen min at jeg har blitt tynnere og la til "mye bedre enn før". Jeg stusset på det siste, jeg syntes på en måte det var stygt sagt siden jeg faktisk ikke var kraftig før heller, men bare trivdes ikke i kroppen. Idag derimot kommenterer hun når jeg kommer på jobb at jeg har blitt tynnere (nei, har ikke gått ned noe mer siden sist hun kommenterte) og at det var stygt?! Jeg lurer på hva i all verden dama tenker?! Hun sa det ordrett: "Det er stygt!"Anonymous poster hash: cded3...4ee 2
Gjest earlgrey Skrevet 6. november 2014 #2 Skrevet 6. november 2014 Veldig ufint sagt av henne. Men du skjønner vel at det er hun som har et problem og ikke du jeg ville bare ledd av det og kommet over det
Christiania_Oslo Skrevet 7. november 2014 #3 Skrevet 7. november 2014 Svar tilbake noe a la:"kanskje du burde droppe noen kilo du og?" I og med at du nevner hun er litt kraftig så kan det være du er gjenstand for sjalusi og misunnelse. A får du enten ignorere det,svare tilbake i samme mynt eller bare være medfølende,feks si"bare si ifra hvis du trenger noen kostholdstips,jeg ser jo at du har litt ekstra å gå på "ingenting irriterer misunnelige mennesker mer enn at de får slengt tilbake dritten de selv slenger ut. 1
Gjest Coolaid Skrevet 7. november 2014 #4 Skrevet 7. november 2014 Det er blitt en stygg uvane å kommentere andres kropper. Hun er tydeligvis en veldig opptatt av vekt. Noen mennesker prater veldig mye om ting de er opptatt av, og forstår ikke at det blir for mye og/eller upassende ovenfor andre. Det som du har opplevd er grisefrekt. Du kan jo bare fortelle henne at: " det er faktisk ganske frekt å kommentere andres kropp hele tiden"... Jeg har en bekjent som har en kollega som er veldig opptatt av trening, birkenløp, fjellturer, og kosthold osv osv. Hun er også tynn som en strek og dessverre mistenkes det at hun har en spiseforstyrrelse. Alt hun snakker om på jobben er om dette, hva hun kan og ikke kan spise, at hun må må må trene. Når hun har så negativt fokus på seg selv påvirker det andre. Det er ingen som orker å spise lunch med henne mer, hun er så intens. Sånne folk er en plage for omgivelsene. Men å snakke sånn om seg selv så snakker hun også ned andre mennesker. Jeg har en kollega som er over gjennomsnittet intressert i vekt. Hun kan gjerne sitte og fortelle normalvektige mennesker at dem veier for mye. Selv er hun kraftig.Anonymous poster hash: cded3...4ee Så om man er tynn eller veltrent er det mer greit å kommentere andres kropper eller ?
Elanore Skrevet 7. november 2014 #5 Skrevet 7. november 2014 (...) Så om man er tynn eller veltrent er det mer greit å kommentere andres kropper eller ? Tviler på at det var det som var tanken bak det TS skrev. Det er vel mer noe som antyder en viss dobbeltmoral, eller hur? Jeg har en del mennesker rundt meg som gjør til vane det å kommentere ting hos andre som de tydelig sliter med selv - et sært mønster jeg møter på litt for ofte. 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2014 #6 Skrevet 7. november 2014 Jeg ville sagt rett ut "Det var ikke hyggelig sagt. Det er min kropp". Når hun er såpass rett frem må hun tåle å bli satt på plass. Anonymous poster hash: 5bd43...c34
Gjest Coolaid Skrevet 7. november 2014 #7 Skrevet 7. november 2014 Tviler på at det var det som var tanken bak det TS skrev. Det er vel mer noe som antyder en viss dobbeltmoral, eller hur? Jeg har en del mennesker rundt meg som gjør til vane det å kommentere ting hos andre som de tydelig sliter med selv - et sært mønster jeg møter på litt for ofte. Selvfølgelig er ikke det ts sin tanke bak innlegget. Jeg har et poeng likevel. Også når du antyder dobbeltmoral.Dobbeltmoral har ingenting å si. Jeg påpeker kun at det reageres mest på når man selv er feks overvektig og kommenterer /kritiserer andre når man har problem selv. Mitt poeng er at det er likegyldig om man er tynn eller tjukk og kommenterer andres kropp. Men av en eller annen grunn så er det mer greit i samfunnet vårt at jo bedre man ser ut jo mer kommer man unna med eller kan tillate seg. Sier ikke på noen måte at ts er slik. Jeg bare påpeker dette.
AnonymBruker Skrevet 7. november 2014 #8 Skrevet 7. november 2014 Si til henne at du absolutt ikke hverken trenger eller ønsker hennes mening om vekten din. Anonymous poster hash: 62f21...03f
Elanore Skrevet 7. november 2014 #9 Skrevet 7. november 2014 Selvfølgelig er ikke det ts sin tanke bak innlegget. Jeg har et poeng likevel. Også når du antyder dobbeltmoral.Dobbeltmoral har ingenting å si. Jeg påpeker kun at det reageres mest på når man selv er feks overvektig og kommenterer /kritiserer andre når man har problem selv. Mitt poeng er at det er likegyldig om man er tynn eller tjukk og kommenterer andres kropp. Men av en eller annen grunn så er det mer greit i samfunnet vårt at jo bedre man ser ut jo mer kommer man unna med eller kan tillate seg. Sier ikke på noen måte at ts er slik. Jeg bare påpeker dette. For all del - jeg leste det bare som et spørsmål rettet mot det TS skrev. Mener for øvrig at det med å kommentere andres kropper hele tiden, er like ugreit uansett hvordan man selv ser ut, bare for å ha det klart. Har bare merket at folk har en tendens til å kritisere det hos andre som de gjerne misliker hos seg selv, og det er litt sært. Hevde seg? Føle seg bedre? Jeg vet ikke. Får ha det til gode til en mer aktuell tråd, for tror denne diskusjonen blir på grensen til avsporing ift. hva TS tok opp. Tror du bare må heve deg over det, TS. Er jo frustrerende å bli møtt sånn, og særdeles ufortjent, men samtidig kan du jo kun velge hvordan du selv skal opptre i møte med henne, intet mer. Hun har tydeligvis et problem, men det har ingenting med deg å gjøre selv om hun retter kjeften mot deg - husk på det. 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2014 #10 Skrevet 8. november 2014 Jeg har også et par av dem på jobben, de kommenterer kropp og mat hele tiden. Jeg har et helt normalt forhold til kropp og mat, men man blir jo skrudd i hodet av å henge med sånne hele tiden. Jeg orker nesten ikke spise lunsj i kantina lengre, for uansett hva man tar på tallerkenen så er det en kommentar om at det var mye eller det var lite. Hvis jeg tar meg et par knekkebrød med brunost fordi jeg ikke er så sulten akkurat da eller har lyst på dagens MUK-varmrett, så kaster de seg over meg og hyler om hvor liten lunsj det er og at jeg ikke trenger å slanke meg. En gang jeg hadde en kraftig influensa i lang tid så gikk jeg ned i vekt pga manglende matlyst, da kom de med en bekymret mine og sa "uff, nå har du blitt altfor tynn altså". Det er nesten som de prøver å få meg til å føle meg som jeg har en spiseforstyrrelse, jeg blir helt gal. Jeg vet jo veldig godt at jeg spiser normalt, og det vet egentlig de også, men likevel skal de henge seg opp i at jeg tar meg en müslibar klokka to "for jeg trenger jo ikke slanke meg". HALLO, jeg er sulten, det er et forbanna mellommåltid som strengt tatt ikke er spesielt sunt engang, må jeg spise en Snickers eller en bolle for at dere skal bli fornøyde? Det sjuke er jo at det er de som prøver å gå ned i vekt, de veier noe mer enn meg og liker ikke kroppene sine. Det er som om noen med et anstrengt forhold til mat skyver det over på andre hele tiden, det er kjempeirriterende. Anonymous poster hash: ee7da...313 1
msrnk Skrevet 9. november 2014 #11 Skrevet 9. november 2014 Jeg har en kollega som er over gjennomsnittet intressert i vekt. Hun kan gjerne sitte og fortelle normalvektige mennesker at dem veier for mye. Selv er hun kraftig. Jeg har vært på diett og gått ned 10 kg, er tilbake på trivselvekta. Har aldri vært kraftig, men trivdes ikke med meg selv for 10 kg siden. For bare noen uker siden kommenterte kollegaen min at jeg har blitt tynnere og la til "mye bedre enn før". Jeg stusset på det siste, jeg syntes på en måte det var stygt sagt siden jeg faktisk ikke var kraftig før heller, men bare trivdes ikke i kroppen. Idag derimot kommenterer hun når jeg kommer på jobb at jeg har blitt tynnere (nei, har ikke gått ned noe mer siden sist hun kommenterte) og at det var stygt?! Jeg lurer på hva i all verden dama tenker?! Hun sa det ordrett: "Det er stygt!"Anonymous poster hash: cded3...4ee Er hun sånn mot alle, og ikke ser ut til å gi seg kan du jo komme med en kommentar tilbake. Kanskje ikke det fineste man kan gjøre, men noen mennesker klarer jo ikke se seg selv i det hele tatt. Jeg leser mellom linjene at du kanskje synes det er teit at hun som er kraftig kritiserer andre? Kommer hun med en kommentar igjen om at du ser bedre ut nå enn før, kan du jo bare si "takk! Bare spør så kan jeg gi deg noen tips". eller når hun kommenterer normalvektige kans du jo legge til en "ikke vær så sjalu nå da". Vet det høres fælt ut, men hun må jo få opp øynene før ingen orker å være med henne.
CMHuser Skrevet 9. november 2014 #12 Skrevet 9. november 2014 Jeg har et par av de i familien, og da svarer jeg alltid tilbake med samme mynt! Har en mormor som er slik, og jeg har gått mye opp i vekt grunnet noen medisiner, før var jeg tynn og undervektig. Det første jeg hørte når vi ikke hadde sett hverandre på lenge, var "Så feit du har blitt!" Det kom før et hei. Da sa jeg rett og slett "Se på deg selv." "Mener du jeg er feit? Jeg synes jeg er fin og normal jeg!" "Du er større enn meg, så jeg ville ha tenkt meg litt om før du kaller meg feit." And I nailed it Svar med samme mynt neste gang! Selvfølgelig, synk ikke ned på det nivået at du blir slem, men la ho forstå at man sier ikke slemme ting uten at det får en reaksjon
Jade Skrevet 9. november 2014 #13 Skrevet 9. november 2014 "Jeg vet ikke om noen har fortalt deg dette. Men slike stygge kommentarer om andres utseende er sårende og helt uakseptabelt å si til andre mennesker." 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2014 #14 Skrevet 9. november 2014 "Jeg vet ikke om noen har fortalt deg dette. Men slike stygge kommentarer om andres utseende er sårende og helt uakseptabelt å si til andre mennesker." Dagens PK-award går til deg. Gratulerer!Anonymous poster hash: 6970d...24b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå